Royal IHC kiest voor service desk en on-site support van Fujitsu

Royal IHC en Fujitsu hebben een vijfjarig contract getekend voor de service desk en on-site support van de ruim zevenentwintighonderd Royal IHC-medewerkers. Het Japanse technologiebedrijf gaat er de komende jaren voor zorgen dat de medewerkers van Royal IHC efficiënt en gebruiksvriendelijk te woord worden gestaan en geholpen worden aan het bureau. Vanaf 1 juli is Fujitsu verantwoordelijk voor de service desk en on-site support van Royal IHC.

De afgelopen jaren was Royal IHC zelf verantwoordelijk voor het leveren van de service desk en on-site support dienstverlening aan de organisatie. De veranderingen binnen Royal IHC hebben er toe geleid dat Royal IHC op zoek ging naar een partner die dit van hen kon overnemen. “Royal IHC kent meerdere locaties en type devices. Om klaar te zijn voor de toekomstige internationale veranderingen binnen Royal IHC hebben we gekozen om een marktpartij te selecteren die met ons mee kan groeien. Met Fujitsu hebben wij de partner binnengehaald die, mede door haar ervaring in binnen én buitenland, deze uitdagingen goed overziet en hierop kan inspelen”, aldus Jan van de Wouw, Group IT Director van Royal IHC.

Toekomstbestendige servicedesk met on-site support
Royal IHC is op zoek naar een efficiënte en kost effectieve servicedesk, maar wel met behoud van een goede klanttevredenheid. “Fujitsu biedt Royal IHC een dienstverlening die per maand op- en afgeschaald kan worden, zoals het leveren van diensten tijdens kantooruren of 24-uurs support met eventuele uitbreiding naar het buitenland”, zegt Bas de Reus, algemeen directeur Fujitsu Nederland. Fujitsu heeft de afgelopen jaren een goede naam opgebouwd binnen de maritieme sector. Diverse bedrijven deden al eerder een beroep op de kennis en oplossingen van het ICT-bedrijf. “Deze ervaring kunnen wij goed inzetten om de Royal IHC-medewerkers IT-oplossingen te bieden die de verschillende functies en werkstijlen in deze organisatie ondersteunen.

 

Auteur |   ·   woensdag 21 jun, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Gemeente Groningen en Fujitsu tekenen contract voor uitbesteding ICT

Gemeente Groningen en Fujitsu tekenen contract voor uitbesteding ICT

De gemeente Groningen en Fujitsu hebben afgelopen donderdag het zesjarige contract getekend voor de uitbesteding van het grootste gedeelte van de generieke ICT-voorzieningen. De contractwaarde is 71,9 miljoen euro en naar verwachting levert deze overeenkomst een besparing op van minimaal vier miljoen euro per jaar vanaf 2021. Fujitsu werkt hierbij samen met twee partners: ICT-dienstverlener

Simmons & Simmons kiest voor private cloud en back-up oplossing van Orange Business Services

Simmons & Simmons kiest voor private cloud en back-up oplossing van Orange Business Services

Simmons & Simmons, een Brits advocatenkantoor met vestigingen over de hele wereld waaronder Amsterdam, maakt vanaf heden gebruik van een private cloud oplossing van Orange Business Services voor meer zakelijke flexibiliteit en een verbeterde bescherming van essentiële klantgegevens. De introductie van een private cloud en managed back-up oplossing is onderdeel van de overstap naar een IT-as-a-service model,

Equinix laat verdere groei zien

Equinix laat verdere groei zien

Equinix heeft de cijfers voor het tweede kwartaal van 2018 bekendgemaakt. De omzet groeide voor het 62e kwartaal op rij, naar 1.262 miljoen dollar. De EMEA-regio (Europa, Abu Dhabi en Dubai) is goed voor ongeveer 30 procent van de wereldwijde omzet. De kwartaalomzet steeg met 18 procent ten opzichte van jaar geleden. Vooral de inkomsten

Pink Elephant en Equinix Managed Services brengen Carintreggeland naar de cloud

Pink Elephant en Equinix Managed Services brengen Carintreggeland naar de cloud

Carintreggeland heeft voor Pink Elephant en Equinix Managed Services gekozen om de zorgverlener te begeleiden in de transitie naar de cloud, waarbij Microsoft Office 365 en Azure volgens een SaaS-model worden afgenomen. Samen zorgen de IT-organisaties ervoor dat de ruim 4000 werknemers van Carintreggeland altijd, overal en veilig via de cloud kunnen werken. De dienstverleningsovereenkomst

Kwart Nederlandse werkgevers verwacht groei personeelsbestand door automatisering

Kwart Nederlandse werkgevers verwacht groei personeelsbestand door automatisering

26 procent van de Nederlandse werkgevers verwacht een toename van het huidige personeelsbestand als gevolg van automatisering. Dit blijkt uit TheSkills Revolution 2.0, een wereldwijd onderzoek van ManpowerGroup naar de gevolgen van automatisering in het huidige digitale tijdperk onder 19.718 werkgevers, waaronder Nederland. Van alle banen verwachten werkgevers dat administratieve functies de komende twee jaar het

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken