Royal IHC kiest voor service desk en on-site support van Fujitsu

Royal IHC en Fujitsu hebben een vijfjarig contract getekend voor de service desk en on-site support van de ruim zevenentwintighonderd Royal IHC-medewerkers. Het Japanse technologiebedrijf gaat er de komende jaren voor zorgen dat de medewerkers van Royal IHC efficiënt en gebruiksvriendelijk te woord worden gestaan en geholpen worden aan het bureau. Vanaf 1 juli is Fujitsu verantwoordelijk voor de service desk en on-site support van Royal IHC.

De afgelopen jaren was Royal IHC zelf verantwoordelijk voor het leveren van de service desk en on-site support dienstverlening aan de organisatie. De veranderingen binnen Royal IHC hebben er toe geleid dat Royal IHC op zoek ging naar een partner die dit van hen kon overnemen. “Royal IHC kent meerdere locaties en type devices. Om klaar te zijn voor de toekomstige internationale veranderingen binnen Royal IHC hebben we gekozen om een marktpartij te selecteren die met ons mee kan groeien. Met Fujitsu hebben wij de partner binnengehaald die, mede door haar ervaring in binnen én buitenland, deze uitdagingen goed overziet en hierop kan inspelen”, aldus Jan van de Wouw, Group IT Director van Royal IHC.

Toekomstbestendige servicedesk met on-site support
Royal IHC is op zoek naar een efficiënte en kost effectieve servicedesk, maar wel met behoud van een goede klanttevredenheid. “Fujitsu biedt Royal IHC een dienstverlening die per maand op- en afgeschaald kan worden, zoals het leveren van diensten tijdens kantooruren of 24-uurs support met eventuele uitbreiding naar het buitenland”, zegt Bas de Reus, algemeen directeur Fujitsu Nederland. Fujitsu heeft de afgelopen jaren een goede naam opgebouwd binnen de maritieme sector. Diverse bedrijven deden al eerder een beroep op de kennis en oplossingen van het ICT-bedrijf. “Deze ervaring kunnen wij goed inzetten om de Royal IHC-medewerkers IT-oplossingen te bieden die de verschillende functies en werkstijlen in deze organisatie ondersteunen.

 

Auteur |   ·   woensdag 21 jun, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Equinix neemt datacenteractiviteiten Zenium over in Istanbul

Equinix neemt datacenteractiviteiten Zenium over in Istanbul

Het wereldwijde interconnectie- en datacenterbedrijf Equinix, Inc. (Nasdaq: EQIX) kondigt de overname aan van de datacenteractiviteiten van Zenium in Istanbul. Met deze stap is een all-cashtransactie gemoeid van bijna 75 miljoen euro aan de bestaande aandeelhouders. Het datacenter genereert op dit moment een jaaromzet van circa 2,5 miljoen euro. De acquisitie werd begin oktober 2017

OGD en Equinix Managed Services gaan samenwerking aan

OGD en Equinix Managed Services gaan samenwerking aan

OGD ict-diensten gaat een samenwerking aan met datacenterleverancier Equinix. De samenwerking heeft als doel om klanten van OGD eenvoudig toegang te geven tot Infrastructure-as-a-Service (IaaS), colocatie en om via Equinix Cloud Exchange directe verbindingen te kunnen leggen met verschillende cloudpartijen, zoals AWS, Azure en Google. OGD gebruikt de technologie van Equinix om hoogwaardige diensten te

Automatisering leidt tot beter dienstverlening

Automatisering leidt tot beter dienstverlening

Door huidige IT-activiteiten verder te automatiseren, kunnen bedrijven veel tijd besparen die nu nog wordt besteed aan het uitvoeren van routinewerkzaamheden. Deze kunnen zij vervolgens gebruiken om beter in te spelen op veranderende bedrijfbehoeftes en om medewerkers toe te wijzen aan bedrijfsactiviteiten die een hogere toegevoegde waarde aan de organisatie bieden. Toch durft bijna 30

Nederland mist gestructureerde cybersecurity-aanpak

Nederland mist gestructureerde cybersecurity-aanpak

De Nederlandse overheid en organisaties hebben nog steeds geen goed gestructureerde cybersecurity-aanpak, waardoor ze onvoldoende weerbaar zijn tegen digitale aanvallen. Dit terwijl het tempo waarin aanvallen plaatsvinden op data van overheden, bedrijven en particulieren de laatste tijd alleen maar toeneemt. Nederlandse organisaties moeten gestructureerd te werk gaan anders zijn de gevolgen in de toekomst niet

Grootste datacenter nu op Amsterdam Science Park

Grootste datacenter nu op Amsterdam Science Park

Equinix, aanbieder van interconnectie en datacenters, neemt vandaag het International Business Exchange™ (IBX) datacenter in Amsterdam (AM4) in gebruik. Met het nieuwe datacenter breidt Equinix™ haar platform in Europa verder uit. AM4 is gevestigd op een van de meest netwerkrijke locaties in Europa, namelijk het Amsterdam Science Park, waardoor klanten het hele continent vanuit één locatie kunnen bedienen.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken