Royal IHC kiest voor service desk en on-site support van Fujitsu

Royal IHC en Fujitsu hebben een vijfjarig contract getekend voor de service desk en on-site support van de ruim zevenentwintighonderd Royal IHC-medewerkers. Het Japanse technologiebedrijf gaat er de komende jaren voor zorgen dat de medewerkers van Royal IHC efficiënt en gebruiksvriendelijk te woord worden gestaan en geholpen worden aan het bureau. Vanaf 1 juli is Fujitsu verantwoordelijk voor de service desk en on-site support van Royal IHC.

De afgelopen jaren was Royal IHC zelf verantwoordelijk voor het leveren van de service desk en on-site support dienstverlening aan de organisatie. De veranderingen binnen Royal IHC hebben er toe geleid dat Royal IHC op zoek ging naar een partner die dit van hen kon overnemen. “Royal IHC kent meerdere locaties en type devices. Om klaar te zijn voor de toekomstige internationale veranderingen binnen Royal IHC hebben we gekozen om een marktpartij te selecteren die met ons mee kan groeien. Met Fujitsu hebben wij de partner binnengehaald die, mede door haar ervaring in binnen én buitenland, deze uitdagingen goed overziet en hierop kan inspelen”, aldus Jan van de Wouw, Group IT Director van Royal IHC.

Toekomstbestendige servicedesk met on-site support
Royal IHC is op zoek naar een efficiënte en kost effectieve servicedesk, maar wel met behoud van een goede klanttevredenheid. “Fujitsu biedt Royal IHC een dienstverlening die per maand op- en afgeschaald kan worden, zoals het leveren van diensten tijdens kantooruren of 24-uurs support met eventuele uitbreiding naar het buitenland”, zegt Bas de Reus, algemeen directeur Fujitsu Nederland. Fujitsu heeft de afgelopen jaren een goede naam opgebouwd binnen de maritieme sector. Diverse bedrijven deden al eerder een beroep op de kennis en oplossingen van het ICT-bedrijf. “Deze ervaring kunnen wij goed inzetten om de Royal IHC-medewerkers IT-oplossingen te bieden die de verschillende functies en werkstijlen in deze organisatie ondersteunen.

 

Auteur |   ·   woensdag 21 jun, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Kwart Nederlandse werkgevers verwacht groei personeelsbestand door automatisering

Kwart Nederlandse werkgevers verwacht groei personeelsbestand door automatisering

26 procent van de Nederlandse werkgevers verwacht een toename van het huidige personeelsbestand als gevolg van automatisering. Dit blijkt uit TheSkills Revolution 2.0, een wereldwijd onderzoek van ManpowerGroup naar de gevolgen van automatisering in het huidige digitale tijdperk onder 19.718 werkgevers, waaronder Nederland. Van alle banen verwachten werkgevers dat administratieve functies de komende twee jaar het

Fujitsu investeert 1 miljoen euro in SELECT Partner Programma

Fujitsu investeert 1 miljoen euro in SELECT Partner Programma

Fujitsu lanceert vandaag zijn vernieuwde SELECT Partner Programma1. Hiermee wil het Japanse IT-bedrijf het voor zijn channelpartners mogelijk maken om klanten beter te begeleiden tijdens het digitale transformatieproces. Het vernieuwde programma rust op de drie pilaren: eenvoud, innovatie en een hogere betrokkenheid. De verbeteringen bestaan verder uit een breder portfolio van technologisch geavanceerde oplossingen, specifieke

ManpowerGroup volledig eigenaar van PEAK-IT en iSense

ManpowerGroup volledig eigenaar van PEAK-IT en iSense

ManpowerGroup is voor honderd procent eigenaar geworden van PEAK-IT en iSense, specialisten in IT-detachering, co- en outsourcing. Hiermee geeft ManpowerGroup een verdere invulling aan de ambitie om antwoord te bieden op alle vraagstukken omtrent digitale transformatie en detachering, co- en outsourcing in de IT-markt. De HR-dienstverlener was sinds 2015 al mede-eigenaar van de IT-bedrijven, maar

Siemens AG verlengt contract met Orange Business Services voor internationale SD-WAN infrastructuur

Siemens AG verlengt contract met Orange Business Services voor internationale SD-WAN infrastructuur

Wereldwijde aanbieder van elektronica en elektrotechniek Siemens AG, heeft zijn contract met Orange Business Servicesverlengd. Het “Siemens Digitalization Network” (SDN) is gebouwd op SD-WAN infrastructuur en verbindt 1,500 locaties in 94 landen. Dankzij de verbeterde prestaties van zijn communicatie-infrastructuur kan Siemens digitalisering makkelijker inzetten voor de verbetering van zijn industrie 4.0 processen. Onderdeel van dit nieuwe zesjarige contract ter waarde

Gartner noemt Fujitsu Europees leider in Managed Workplace Services

Gartner noemt Fujitsu Europees leider in Managed Workplace Services

Fujitsu is als leider weergegeven in Gartner’s Magic Quadrant for Managed Workplace Services (MWS) in Europa. Het rapport evalueert zowel End User Outsourcing-diensten (EUO) als nieuwe digitale werkplekservices die geautomatiseerde en geïntegreerde cloud-first-ondersteuning bieden aan eindgebruikers. Gartner rangschikte vijftien leveranciers op basis van hun visie en hun uitvoerend vermogen.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken