Pink Elephant en Equinix Managed Services brengen Carintreggeland naar de cloud

Carintreggeland heeft voor Pink Elephant en Equinix Managed Services gekozen om de zorgverlener te begeleiden in de transitie naar de cloud, waarbij Microsoft Office 365 en Azure volgens een SaaS-model worden afgenomen. Samen zorgen de IT-organisaties ervoor dat de ruim 4000 werknemers van Carintreggeland altijd, overal en veilig via de cloud kunnen werken. De dienstverleningsovereenkomst wordt aangegaan voor een periode van vier jaar met twee opties tot verlenging van een jaar.

Carintreggeland wil haar medewerkers zo ondersteunen dat zij zich volledig kunnen richten op het op maat aanbieden van zorg aan cliënten. Daarmee wil het een moderne, innovatieve en toekomstbestendige zorgorganisatie zijn. Dit vraagt om een nieuwe manier van werken, waarbij alle data in een veilige cloudomgeving wordt opgeslagen. Hierin zijn eenvoudige communicatie, altijd beschikbare informatie tijdens het leveren van zorg, snelle en stabiele netwerken en het verlichten van de administratieve last de belangrijkste wensen vanuit de medewerkers van Carintreggeland.

Toekomstbestendig en veilig
Door het contract met Equinix Managed Services en Pink Elephant kan Carintreggeland op eigen tempo de digitale transformatie doorlopen en alle data naar de cloud verplaatsen. Er is daarom gekozen om gebruik te maken van een dedicated Equinix Business Cloud (EBC), die de fysieke serveromgeving van de zorgorganisatie vervangt. “De voordelen hiervan zitten met name in het veilig en gemakkelijk kunnen op- en afschalen in capaciteit”, zegt Frank van der Heijden, Managing Director van Equinix Managed Services. “Hiermee stellen wij Carintreggeland in staat een procestransformatie te ondergaan naar een nieuwe manier van werken in de cloud.” Ook is er sprake van kostenbesparingen door de overgang van een vast prijsmodel naar een model waarin betaald wordt op basis van de werkelijk afgenomen capaciteit.

Eerdere samenwerkingen
Eerder hebben Equinix Managed Services en Pink Elephant al projecten samen succesvol afgerond. Afgelopen jaren zijn onder andere IKNL en Wehkamp geholpen met de transitie naar de cloud, zegt Rob van Rinsum, Commercieel directeur van Pink Elephant “Steeds meer organisaties willen een ander manier van werken, die flexibeler is en cloudgebaseerd. Dat vraagt om het samenwerken met partners die hierin meedenken. Wij zijn verantwoordelijk voor het operationele IT-management van Carintreggeland en daarmee zijn wij de interface geworden tussen onze klant en Equinix. Middels de dedicated Equinix Business Cloud hebben wij niet alleen de beschikking over een zeer schaalbaar en veilig platform, maar ook een ongeëvenaarde connectiviteit met netwerkpartijen en aanbieders van cloudoplossingen.”

Auteur |   ·   donderdag 5 jul, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Linden-IT hoogste nieuwe binnenkomer MT1000 

Linden-IT hoogste nieuwe binnenkomer MT1000 

Detacheringsbureau Linden-IT is de hoogste nieuwe binnenkomer in de sector ICT Detachering & Outsourcing van de vandaag bekendgemaakte MT1000, het grootste onderzoek onder zakelijke beslissers naar de kwaliteit en populariteit van zakelijke dienstverleners in Nederland. De Amsterdamse arbeidsbemiddelaar van IT-professionals is in hun categorie op de vierde plaats geëindigd. De MT1000 ranglijst is dit jaar

Inhuren.com lanceert eerste digitale uitzendplatform van Nederland

Inhuren.com lanceert eerste digitale uitzendplatform van Nederland

Het Haagse uitzendbureau Inhuren.com heeft een innovatief uitzendplatform gelanceerd. Via dit platform kunnen meer dan tweehonderd opdrachtgevers hun opdrachten voortaan zelf uitzetten onder alle flexmedewerkers van Inhuren.com. Deze kunnen zich vervolgens hiervoor eenvoudig online aanmelden, zonder tussenkomst van een medewerker. Binnen drie maanden wil de uitzendspecialist ten minste de helft van alle opdrachten via het platform invullen.

Rijkswaterstaat gunt ICT servicedesk aan Fujitsu

Rijkswaterstaat gunt ICT servicedesk aan Fujitsu

Rijkswaterstaat heeft de aanbesteding eerste- en tweedelijns support werkzaamheden kantoorautomatisering gegund aan Fujitsu. De ICT servicedesk, lokale ondersteuning en voorraadbeheer zijn de komende drie jaar in handen van het Japanse IT-bedrijf. Het contract kan daarna drie keer met een jaar verlengd worden. Fujitsu verzorgde de laatste vier jaar al de ICT servicedesk van Rijkswaterstaat. De

NL-Fund financiert 80 miljoen euro aan contracten

NL-Fund financiert 80 miljoen euro aan contracten

NL-Fund heeft inmiddels voor 80 miljoen euro aan kasstromen bevoorschot en verwacht dit jaar de 100 miljoen te overschrijden. Uit recente cijfers van het CBS blijkt dat veel MKB-bedrijven behoefte hebben aan alternatieve financieringsvormen, met name om uitbreiding te bekostigen Het afgelopen jaar is met ICT-Fund, een fonds dat zich richt op ICT-bedrijven, voor 10

Majid Al Futtaim kiest Flexible SD-WAN van Orange Business Services

Majid Al Futtaim kiest Flexible SD-WAN van Orange Business Services

Majid Al Futtaim (MAF) Retail maakt vanaf vandaag gebruik van Flexible SD-WAN van Orange Business Services. De retail-gigant uit Dubai gaat deze gebruiken om cloudtoepassingen te verbinden, de klantervaring te verbeteren en het regionale retailaanbod digitaal te transformeren. MAF Retail, dat de exclusieve franchiserechten bezit om Carrefour te exploiteren naar 38 markten in het Midden-Oosten,

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken