Neomax breidt dienstverlening uit met co- en insourcing

IT-detacheerder Neomax breidt haar dienstverlening uit met co- en outsourcing. Naast werving en selectie en detachering, speelt Neomax met deze dienstverlening in op het realiseren van continuïteit op de IT-afdeling van de klant. 

Neomax gaat meer inspelen op het realiseren van de continuïteit op de IT-afdeling van de klant. De IT-detacheerder doet dit door middel van het uitbreiden van haar dienstverlening met co- en outsourcing. Hierdoor heeft Neomax onder meer extra aandacht voor werving en selectie en detachering. Door het uitbesteden van de servicedesk of het insourcen op basis van bezetting, krijgen IT-managers de ruimte om zich te focussen op de operationele ontwikkeling van de IT-afdeling.

Insourcing
Bij insourcing voert Neomax de diensten uit op basis van prestatie. Klanten die hun servicedesk 24 uur per dag en zeven dagen in de week bezet willen hebben, maar hier zelf niet de benodigde resources voor hebben, kunnen dit uitbesteden aan Neomax. De IT-detacheerder draagt vervolgens de verantwoordelijkheid voor de volledige bezetting. Op basis van inhouse management komt er wekelijks een project-accountmanager op locatie langs om de prestaties te evalueren en de IT-professionals te begeleiden.

Co-sourcing
Naast insourcing is het mogelijk om de servicedesk volledig uit te besteden aan Neomax of om dit gedeeltelijk met eigen mensen in te vullen op basis van co-sourcing. Doel van deze diensten is dat er altijd iemand beschikbaar is om de eindgebruiker te ondersteunen.

Verlengstuk IT-afdeling
Stephan Bosman, directeur van Neomax: “Tegenwoordig gaat het in de IT-dienstverlening niet meer alleen om kwaliteit, maar ook om continuïteit. Door de recessie zijn mensen op zoek naar stabiele factoren en zekerheid binnen de bedrijfsvoering. Met het bieden van co- en insourcing kunnen we echt een verlengstuk zijn van de IT-afdeling. De werkwijze die wij hanteren in detachering, een focus op mensen in plaats van techniek, trekken wij ook hierin door. Alleen zo kun je ervoor zorgen dat iedereen blij wordt van de samenwerking; de klant, IT-professional en uiteindelijk wij zelf.”

Auteur |   ·   dinsdag 12 nov, 2013

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Rijkswaterstaat gunt ICT servicedesk aan Fujitsu

Rijkswaterstaat gunt ICT servicedesk aan Fujitsu

Rijkswaterstaat heeft de aanbesteding eerste- en tweedelijns support werkzaamheden kantoorautomatisering gegund aan Fujitsu. De ICT servicedesk, lokale ondersteuning en voorraadbeheer zijn de komende drie jaar in handen van het Japanse IT-bedrijf. Het contract kan daarna drie keer met een jaar verlengd worden. Fujitsu verzorgde de laatste vier jaar al de ICT servicedesk van Rijkswaterstaat. De

NL-Fund financiert 80 miljoen euro aan contracten

NL-Fund financiert 80 miljoen euro aan contracten

NL-Fund heeft inmiddels voor 80 miljoen euro aan kasstromen bevoorschot en verwacht dit jaar de 100 miljoen te overschrijden. Uit recente cijfers van het CBS blijkt dat veel MKB-bedrijven behoefte hebben aan alternatieve financieringsvormen, met name om uitbreiding te bekostigen Het afgelopen jaar is met ICT-Fund, een fonds dat zich richt op ICT-bedrijven, voor 10

Majid Al Futtaim kiest Flexible SD-WAN van Orange Business Services

Majid Al Futtaim kiest Flexible SD-WAN van Orange Business Services

Majid Al Futtaim (MAF) Retail maakt vanaf vandaag gebruik van Flexible SD-WAN van Orange Business Services. De retail-gigant uit Dubai gaat deze gebruiken om cloudtoepassingen te verbinden, de klantervaring te verbeteren en het regionale retailaanbod digitaal te transformeren. MAF Retail, dat de exclusieve franchiserechten bezit om Carrefour te exploiteren naar 38 markten in het Midden-Oosten,

Alle gemeentes naar de cloud

Alle gemeentes naar de cloud

Equinix Managed Services Nederland heeft een cloudomgeving ontwikkeld speciaal voor lokale overheden. Equinix Gemeente Cloud biedt gemeenten een platform om veilig en flexibel te innoveren en direct te verbinden met cloudleveranciers en overheidsnetwerken. Dit om diensten dicht bij burgers en medewerkers te brengen en zo een optimale dienstverlening te kunnen bieden. Equinix Gemeente Cloud maakt het

Gemeente Groningen en Fujitsu tekenen contract voor uitbesteding ICT

Gemeente Groningen en Fujitsu tekenen contract voor uitbesteding ICT

De gemeente Groningen en Fujitsu hebben afgelopen donderdag het zesjarige contract getekend voor de uitbesteding van het grootste gedeelte van de generieke ICT-voorzieningen. De contractwaarde is 71,9 miljoen euro en naar verwachting levert deze overeenkomst een besparing op van minimaal vier miljoen euro per jaar vanaf 2021. Fujitsu werkt hierbij samen met twee partners: ICT-dienstverlener

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken