Gartner noemt Fujitsu Europees leider in Managed Workplace Services

Fujitsu is als leider weergegeven in Gartner’s Magic Quadrant for Managed Workplace Services (MWS) in Europa. Het rapport evalueert zowel End User Outsourcing-diensten (EUO) als nieuwe digitale werkplekservices die geautomatiseerde en geïntegreerde cloud-first-ondersteuning bieden aan eindgebruikers. Gartner rangschikte vijftien leveranciers op basis van hun visie en hun uitvoerend vermogen.

Gartner’s Magic Quadrant is een wereldwijd gerespecteerde marktanalysetool, die verschillende leveranciers in de technologiemarkt onderzoekt en beoordeelt. Het doel is bedrijven inzicht te geven in de kracht en mogelijkheden van een ICT- leverancier. “Wij geloven dat onze leiderspositie een blijk is van ons vermogen om klanten te helpen hun flexibiliteit te verbeteren en stappen te zetten richting een concurrentievoordeel”, zegt Karyn Jeffery, Vice President en Head of End User Services, Global Delivery en Managed Infrastructure Services bij Fujitsu.

Co-creatie
Fujitsu heeft een uitgebreid portfolio van End User Services en beheert op dit moment wereldwijd meer dan vijf miljoen werkplekken. Het aanbod omvat traditionele en virtuele desktopdiensten, Managed Mobile en ook samenwerkingsdiensten en ondersteuning. Allemaal worden ze ondersteund door het Digital Business Platform MetaArc van de organisatie. Om bedrijven te helpen met veiligheidskwesties en veranderende gebruikersbehoeftes, kiest Fujitsu voor de ‘co-creation’-benadering. Voor elke organisatie is het probleem weer anders. De oplossingen van Fujitsu bewaren het evenwicht tussen de al bestaande, robuuste IT-infrastructuur van de klant en de snelle digitale IT die erop gericht is mensen, data en toepassingen te verbinden en werkomgevingen te transformeren.

Fujitsu is uitgeroepen als leider en toponderneming onder de leveranciers dankzij haar strategische visie en duidelijk omschreven stappenplan. Fujitsu biedt een breed portfolio van diensten in combinatie met een sterke focus op het creëren van bedrijfsresultaten. Dit begint bij consultancy, omvat ook het transformeren van toepassingen en mondt ten slotte uit in het leveren van Managed Workplace Services, inclusief gespecialiseerde oplossingen voor tal van sectoren en technologieën, inclusief het Internet of Things (IoT).

Over Fujitsu
Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT-)bedrijf met een volledig aanbod van technologieproducten, oplossingen en diensten. Ongeveer 156.000 Fujitsu=medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujitsu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,7 triljoen yen (US$ 41 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2016. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Auteur |   ·   maandag 13 feb, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Royal IHC kiest voor service desk en on-site support van Fujitsu

Royal IHC kiest voor service desk en on-site support van Fujitsu

Royal IHC en Fujitsu hebben een vijfjarig contract getekend voor de service desk en on-site support van de ruim zevenentwintighonderd Royal IHC-medewerkers. Het Japanse technologiebedrijf gaat er de komende jaren voor zorgen dat de medewerkers van Royal IHC efficiënt en gebruiksvriendelijk te woord worden gestaan en geholpen worden aan het bureau. Vanaf 1 juli is

Europese organisaties houden digitale transformatie niet bij

Europese organisaties houden digitale transformatie niet bij

Verouderende technologieën houden Europese bedrijven tegen te profiteren van de echte voordelen van de digitale transformatie. Dat blijk uit een onderzoek van Pierre Audoin Consultants (PAC) in opdracht van Fujitsu. Van de ruim vijfhonderd ondervraagde grote IT-bedrijven en zakelijke beslissers gaf meer dan de helft (57 procent) aan dat hun digitale-infrastructuur verouderd is, en dat

Fujitsu nieuwe Innovation Partner van Outsourcing Hub

Fujitsu nieuwe Innovation Partner van Outsourcing Hub

Fujitsu is in 2017 Innovation Partner van Outsourcing Hub. De ICT-dienstverlener gaat het selectie- en matchingplatform voor ICT-outsourcing ondersteunen op het gebied van End User Experience en Hybrid IT.

Fujitsu neemt ServiceNow-partner Symfoni ESM over

Fujitsu neemt ServiceNow-partner Symfoni ESM over

Fujitsu heeft vandaag de overname van Symfoni ESM bekend gemaakt. De deal omvat vier Symfoni-bedrijven: Symfoni Finland OY, Symfoni Software Norge AS, Symfoni Software Belgium bvba en Symfoni Software Netherlands (gezamenlijk ‘Symfoni ESM’). Met de overname wordt Fujitsu Services Holdings PLC’s een van Europa’s grootste leveranciers van ServiceNow-toepassingen. Met de overname verdubbelt Fujitsu zijn capaciteiten

Richtlijnen outsourcing gepubliceerd door NEN

Richtlijnen outsourcing gepubliceerd door NEN

Er is een richtlijn voor outsourcing gepubliceerd door norminstituut NEN. De officiële naam van de richtlijn is ISO-nummer 37500:2014. De belangrijkste fasen, processen en ‘governance’-aspecten worden behandeld. Organisaties en sectoren van alle mogelijke groottes kunnen gebruikmaken van de handleiding omdat hij algemeen toepasbaar is.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken