Gartner noemt Fujitsu Europees leider in Managed Workplace Services

Fujitsu is als leider weergegeven in Gartner’s Magic Quadrant for Managed Workplace Services (MWS) in Europa. Het rapport evalueert zowel End User Outsourcing-diensten (EUO) als nieuwe digitale werkplekservices die geautomatiseerde en geïntegreerde cloud-first-ondersteuning bieden aan eindgebruikers. Gartner rangschikte vijftien leveranciers op basis van hun visie en hun uitvoerend vermogen.

Gartner’s Magic Quadrant is een wereldwijd gerespecteerde marktanalysetool, die verschillende leveranciers in de technologiemarkt onderzoekt en beoordeelt. Het doel is bedrijven inzicht te geven in de kracht en mogelijkheden van een ICT- leverancier. “Wij geloven dat onze leiderspositie een blijk is van ons vermogen om klanten te helpen hun flexibiliteit te verbeteren en stappen te zetten richting een concurrentievoordeel”, zegt Karyn Jeffery, Vice President en Head of End User Services, Global Delivery en Managed Infrastructure Services bij Fujitsu.

Co-creatie
Fujitsu heeft een uitgebreid portfolio van End User Services en beheert op dit moment wereldwijd meer dan vijf miljoen werkplekken. Het aanbod omvat traditionele en virtuele desktopdiensten, Managed Mobile en ook samenwerkingsdiensten en ondersteuning. Allemaal worden ze ondersteund door het Digital Business Platform MetaArc van de organisatie. Om bedrijven te helpen met veiligheidskwesties en veranderende gebruikersbehoeftes, kiest Fujitsu voor de ‘co-creation’-benadering. Voor elke organisatie is het probleem weer anders. De oplossingen van Fujitsu bewaren het evenwicht tussen de al bestaande, robuuste IT-infrastructuur van de klant en de snelle digitale IT die erop gericht is mensen, data en toepassingen te verbinden en werkomgevingen te transformeren.

Fujitsu is uitgeroepen als leider en toponderneming onder de leveranciers dankzij haar strategische visie en duidelijk omschreven stappenplan. Fujitsu biedt een breed portfolio van diensten in combinatie met een sterke focus op het creëren van bedrijfsresultaten. Dit begint bij consultancy, omvat ook het transformeren van toepassingen en mondt ten slotte uit in het leveren van Managed Workplace Services, inclusief gespecialiseerde oplossingen voor tal van sectoren en technologieën, inclusief het Internet of Things (IoT).

Over Fujitsu
Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT-)bedrijf met een volledig aanbod van technologieproducten, oplossingen en diensten. Ongeveer 156.000 Fujitsu=medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujitsu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,7 triljoen yen (US$ 41 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2016. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Auteur |   ·   maandag 13 feb, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Gemeente Groningen en Fujitsu tekenen contract voor uitbesteding ICT

Gemeente Groningen en Fujitsu tekenen contract voor uitbesteding ICT

De gemeente Groningen en Fujitsu hebben afgelopen donderdag het zesjarige contract getekend voor de uitbesteding van het grootste gedeelte van de generieke ICT-voorzieningen. De contractwaarde is 71,9 miljoen euro en naar verwachting levert deze overeenkomst een besparing op van minimaal vier miljoen euro per jaar vanaf 2021. Fujitsu werkt hierbij samen met twee partners: ICT-dienstverlener

Simmons & Simmons kiest voor private cloud en back-up oplossing van Orange Business Services

Simmons & Simmons kiest voor private cloud en back-up oplossing van Orange Business Services

Simmons & Simmons, een Brits advocatenkantoor met vestigingen over de hele wereld waaronder Amsterdam, maakt vanaf heden gebruik van een private cloud oplossing van Orange Business Services voor meer zakelijke flexibiliteit en een verbeterde bescherming van essentiële klantgegevens. De introductie van een private cloud en managed back-up oplossing is onderdeel van de overstap naar een IT-as-a-service model,

Equinix laat verdere groei zien

Equinix laat verdere groei zien

Equinix heeft de cijfers voor het tweede kwartaal van 2018 bekendgemaakt. De omzet groeide voor het 62e kwartaal op rij, naar 1.262 miljoen dollar. De EMEA-regio (Europa, Abu Dhabi en Dubai) is goed voor ongeveer 30 procent van de wereldwijde omzet. De kwartaalomzet steeg met 18 procent ten opzichte van jaar geleden. Vooral de inkomsten

Pink Elephant en Equinix Managed Services brengen Carintreggeland naar de cloud

Pink Elephant en Equinix Managed Services brengen Carintreggeland naar de cloud

Carintreggeland heeft voor Pink Elephant en Equinix Managed Services gekozen om de zorgverlener te begeleiden in de transitie naar de cloud, waarbij Microsoft Office 365 en Azure volgens een SaaS-model worden afgenomen. Samen zorgen de IT-organisaties ervoor dat de ruim 4000 werknemers van Carintreggeland altijd, overal en veilig via de cloud kunnen werken. De dienstverleningsovereenkomst

Kwart Nederlandse werkgevers verwacht groei personeelsbestand door automatisering

Kwart Nederlandse werkgevers verwacht groei personeelsbestand door automatisering

26 procent van de Nederlandse werkgevers verwacht een toename van het huidige personeelsbestand als gevolg van automatisering. Dit blijkt uit TheSkills Revolution 2.0, een wereldwijd onderzoek van ManpowerGroup naar de gevolgen van automatisering in het huidige digitale tijdperk onder 19.718 werkgevers, waaronder Nederland. Van alle banen verwachten werkgevers dat administratieve functies de komende twee jaar het

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken