Fujitsu investeert 1 miljoen euro in SELECT Partner Programma

Fujitsu lanceert vandaag zijn vernieuwde SELECT Partner Programma1. Hiermee wil het Japanse IT-bedrijf het voor zijn channelpartners mogelijk maken om klanten beter te begeleiden tijdens het digitale transformatieproces. Het vernieuwde programma rust op de drie pilaren: eenvoud, innovatie en een hogere betrokkenheid. De verbeteringen bestaan verder uit een breder portfolio van technologisch geavanceerde oplossingen, specifieke initiatieven voor corporate resellers via het nieuwe SELECT Infinity track- en het SELECT Circle-aanbod voor waardevolle channelpartners en serviceproviders. Er wordt hiervoor ruim 1 miljoen euro geïnvesteerd in tools voor de partners, zoals een vernieuwd channelpartnerportaal en een nieuwe mobiele app.

Met deze verbeteringen anticipeert Fujitsu op de toekomstige impact van digitalisering op zijn channelpartners. De behoeftes van eindgebruikers zullen hierdoor verschuiven van straight forward technologie-aankopen naar pay-as-you-go- en as-a-service. Het SELECT Partner Programma 2018 is daarom ontworpen om channelpartners te ondersteunen in hun transitie van resellers naar managed services providers. Fujitsu stelt hen in staat deze nieuwe kansen te omarmen om hierdoor hun klanten beter te begeleiden in het proces van de digitale transformatie(s).

Dave Hazard, Vice President, Channel en Sales Operations bij Fujitsu EMEIA, zegt: “Fujitsu’s human centric approach draait om het creëren van waarde voor mensen met digitale technologieën. Onze partners spelen een cruciale rol wanneer het gaat over de implementatie van deze technologieën. Met de feedback van onze bestaande partners hebben we ons partnerprogramma verbeterd en kunnen we nu meer mogelijkheden bieden om de omzet te laten groeien. Dit wordt gecreëerd door zowel vaardigheden te verwerven in nieuwe sectoren als door complete technologische oplossingen aan te bieden om te voldoen aan de eisen van de zakelijke markt.”

Investering van 1 miljoen euro
Uit een recent onderzoek van Fujitsu onder 1.200 EMEIA partners2 is gebleken dat er veel kansen liggen op het gebied van betere communicatie. Fujitsu maakt het daarom niet alleen makkelijker voor zijn partners om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen op het gebied van technologieën en producten via webcasts en nieuwsbrieven, ook investeert het 1 miljoen euro in de verbetering van partnertools. Bestaande functies zoals lead management, deal registratie en speciale aanbiedingen zijn versimpeld. De nieuwe functies bestaan uit een makkelijk te gebruiken eProcurement-tool en toegang tot verbeterde productinformatie, real-time voorraadbeheer en salespromoties. Partners hebben daarnaast ook toegang tot een online chatfunctie, die hen in staat stelt snel commerciële of technische vragen te stellen.

Fujitsu stelt steeds meer onderdelen van zijn portfolio beschikbaar voor channel resellers. De meest recente toevoeging is Fujitsu’s uitgebreide beveiligingsportfolio. De hoekstenen van het partnerportfolio blijven echter de Fujitsu Workplace-oplossingen – waaronder workstations en premium mobiele apparaten – en Digitale Infrastructuren zoals Hybrid IT, databescherming en andere geïntegreerde systemen. Ook zijn er plannen gemaakt om later dit jaar Artificial Intelligence en IoT-oplossingen hieraan toe te voegen.

Auteur |   ·   dinsdag 3 apr, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Gemeente Groningen en Fujitsu tekenen contract voor uitbesteding ICT

Gemeente Groningen en Fujitsu tekenen contract voor uitbesteding ICT

De gemeente Groningen en Fujitsu hebben afgelopen donderdag het zesjarige contract getekend voor de uitbesteding van het grootste gedeelte van de generieke ICT-voorzieningen. De contractwaarde is 71,9 miljoen euro en naar verwachting levert deze overeenkomst een besparing op van minimaal vier miljoen euro per jaar vanaf 2021. Fujitsu werkt hierbij samen met twee partners: ICT-dienstverlener

Simmons & Simmons kiest voor private cloud en back-up oplossing van Orange Business Services

Simmons & Simmons kiest voor private cloud en back-up oplossing van Orange Business Services

Simmons & Simmons, een Brits advocatenkantoor met vestigingen over de hele wereld waaronder Amsterdam, maakt vanaf heden gebruik van een private cloud oplossing van Orange Business Services voor meer zakelijke flexibiliteit en een verbeterde bescherming van essentiële klantgegevens. De introductie van een private cloud en managed back-up oplossing is onderdeel van de overstap naar een IT-as-a-service model,

Equinix laat verdere groei zien

Equinix laat verdere groei zien

Equinix heeft de cijfers voor het tweede kwartaal van 2018 bekendgemaakt. De omzet groeide voor het 62e kwartaal op rij, naar 1.262 miljoen dollar. De EMEA-regio (Europa, Abu Dhabi en Dubai) is goed voor ongeveer 30 procent van de wereldwijde omzet. De kwartaalomzet steeg met 18 procent ten opzichte van jaar geleden. Vooral de inkomsten

Pink Elephant en Equinix Managed Services brengen Carintreggeland naar de cloud

Pink Elephant en Equinix Managed Services brengen Carintreggeland naar de cloud

Carintreggeland heeft voor Pink Elephant en Equinix Managed Services gekozen om de zorgverlener te begeleiden in de transitie naar de cloud, waarbij Microsoft Office 365 en Azure volgens een SaaS-model worden afgenomen. Samen zorgen de IT-organisaties ervoor dat de ruim 4000 werknemers van Carintreggeland altijd, overal en veilig via de cloud kunnen werken. De dienstverleningsovereenkomst

Kwart Nederlandse werkgevers verwacht groei personeelsbestand door automatisering

Kwart Nederlandse werkgevers verwacht groei personeelsbestand door automatisering

26 procent van de Nederlandse werkgevers verwacht een toename van het huidige personeelsbestand als gevolg van automatisering. Dit blijkt uit TheSkills Revolution 2.0, een wereldwijd onderzoek van ManpowerGroup naar de gevolgen van automatisering in het huidige digitale tijdperk onder 19.718 werkgevers, waaronder Nederland. Van alle banen verwachten werkgevers dat administratieve functies de komende twee jaar het

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken