Tricolor kiest Orange Business Services voor implementatie geavanceerd omnichannel contact center

Het Russische Tricolor heeft Orange Business Services gekozen voor het moderniseren van de klantenservice. Dit gebeurt op basis van technologie van Genesys; een toonaangevende internationale aanbieder van klantenervaring- en contact center oplossingen. 

Tricolor levert digitale diensten, waaronder satelliettelevisie en videostreaming, aan 12,2 miljoen huishoudens in Rusland. Door Genesys Engage in te zetten, een omnichannel en multi-cloud klantbetrokkenheidsoplossing die door veel providers wordt gebruikt, kan Tricolor nu met klanten in het hele land communiceren via spraak, chat, sociale netwerken, instant messaging en e-mail, allemaal via één platform. 

Dankzij de nieuwe oplossing kan Tricolor verspreid over alle communicatiekanalen de kwaliteit van haar dienstverlening garanderen. Door spraakanalyse kan daarnaast de reden van het bellen worden achterhaald. Niet alleen levert dit het bedrijf waardevolle inzichten op, het draagt ook bij aan de optimalisatie van interne processen en zorgt ervoor dat zelfbediening door eindgebruikers mogelijk wordt.  

Implementatie

Na de start van de samenwerking tussen Tricolor en Orange Business Services in 2018, is de nieuwe oplossing inmiddels bovenop de bestaande infrastructuur geïmplementeerd. De naadloze overgang naar het nieuwe platform duurde slechts zes weken en had geen invloed op de huidige bedrijfsprocessen of de kwaliteit van de geleverde diensten. 

De experts van Orange Business Services hebben eerst een audit van de interne procedures in het contact center uitgevoerd, om op basis daarvan een analyse van de functionaliteitsvereisten op te stellen. Alle fases van de implementatie van het contact center werden uitgevoerd in nauwe samenwerking met Tricolor. 

“We zijn blij dat Tricolor ons heeft gekozen als partner voor de implementatie van het contact center”, zegt Richard van Wageningen, senior vice president, IMEAR, Orange Business Services. “Een omnichannel-platform maakt het mogelijk om met klanten in contact te komen, ongeacht het communicatiekanaal. Dat is essentieel voor een optimale klantervaring. Al meer dan vijfhonderd van onze klanten over de hele wereld ervaren er de voordelen van.” 

“Bij Tricolor staan onze klanten hoog in het vaandel, dus hebben we geprobeerd onze klantenservice zowel te optimaliseren en te verbeteren”, zegt Ekaterina Pavlova, directeur van de serviceafdeling van Tricolor. “Dankzij deze innovatieve oplossing kunnen we de verwerking van oproepen aanzienlijk versnellen en een omnichanneldienst aanbieden. Via het Genesys Engage-platform kan een medewerker van het contact center in real-time alle informatie over inkomende aanvragen inzien. Ongeacht het communicatiekanaal kunnen zij vervolgens de benodigde operationele ondersteuning bieden. In onze database staan al meer dan 1,5 miljoen aanvragen. Dankzij verdere gegevensverzameling zal het contactcenter nog effectiever worden. Bedrijven kunnen door de introductie van spraakanalyse de klantbeoordelingen automatiseren en de interactie met klanten verbeteren.”

Auteur |   ·   woensdag 18 nov, 2020

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Ruim helft Nederlanders kan geen week zonder smartphone

Ruim helft Nederlanders kan geen week zonder smartphone

Van alle Nederlanders zou respectievelijk 56 en 54 procent nog geen week zonder internet of smartphone kunnen doorbrengen. Dit blijkt uit onderzoek van het vergelijkingsplatform Allesin1 onder 1.032 Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard. Ondanks de hoge mate van afhankelijkheid willen vier op de tien respondenten hun smartphone graag minder gebruiken. Opvallend genoeg willen vooral jongere Nederlanders

Vier op de tien webshophouders haalt minder voldoening uit werk door marketplaces

Vier op de tien webshophouders haalt minder voldoening uit werk door marketplaces

Amsterdam, 8 november 2021 – Vier op de tien ondernemers of eindverantwoordelijken achter een webshop zegt minder voldoening uit zijn of haar werk te halen als er zaken worden gedaan via een marketplace. Dat blijkt uit onderzoek van Wolfpack onder 449 ondernemende of in loondienst werkende managers en eigenaren van webshops, uitgevoerd door Panelwizard. Ook is 42 procent bang

Hybride werken in de financiële sector

Hybride werken in de financiële sector

Een verandering van de kantooromgeving zodat de kloof tussen werknemersbehoeften en bedrijfsdoelen wordt overbrugd Toen bedrijven eerder deze zomer plannen maakten voor de terugkeer naar kantoor, leek het er aanvankelijk op dat de internationale financiële en bankensector volledig terugging naar de oude manier van werken. Barclay’s chief executive Jes Staley wilde bijvoorbeeld begin april nog

Grenzen tussen mannelijke en vrouwelijke vaardigheden vervagen

Grenzen tussen mannelijke en vrouwelijke vaardigheden vervagen

De traditionele verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke vaardigheden vervagen. Dat blijkt uit onderzoek onder 1065 Nederlandse werknemers, uitgevoerd door Lepaya. Zo is het verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke ondervraagden dat zich analytisch en ICT-bekwaam vindt, slechts drie procentpunten. Daarnaast geven mannen zichzelf een gelijke score voor ‘zachte’ skills, die vaak als typisch vrouwelijk worden gezien,

Tweederde werkende Nederlanders ergert zich aan schriftelijke communicatie collega’s

Tweederde werkende Nederlanders ergert zich aan schriftelijke communicatie collega’s

Gebrekkige communicatie is een serieus probleem en leidt tot onnodige kosten voor bedrijven. Dat blijkt uit onderzoek van Loo van Eck onder 1.124 Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard. Tweederde van de ondervraagden ergert zich aan de schriftelijke communicatie van collega’s en eenderde is zelfs weleens geschrokken van het niveau van de kwaliteit van de teksten van

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken