Streamingdienst voor bedrijven Biites vandaag live in Nederland

De nieuwe streamingservice Biites is vandaag gestart in Nederland. Biites is een videoplatform waar organisaties kwalitatief hoogwaardige videocontent publiceren. Carlijn Postma, auteur en oprichter van contentmarketingbureau The Post, vertegenwoordigt het bedrijf in de Benelux.

De van oorsprong Deense startup groeit snel, met recente uitbreidingen naar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Biites voorziet in de groeiende behoefte van merken om met kwalitatieve films de verbinding te maken met het publiek. “Bij Biites zien we juist ook een enorme honger van consumenten die naar kwalitatieve en reclamevrije video’s willen kijken. En dat biedt een enorme kans voor merken,” aldus Postma, die stelt dat ook langere content toekomst heeft. “Publiek heeft alleen kort tijd voor je als je niet relevant bent. Consumenten besteden maandelijks vele uren op streaming services, dus dat betekent dat ze echt wel tijd hebben voor goede verhalen.”

Ruimte voor kwaliteit


Onder meer DFDS, Rental Cars, Macallan, Carlsberg, Jaguar en Velux gebruiken Biites om kwalitatieve long-form video content te verspreiden. Voor de Nederlandse lancering hebben Justdiggit, The Post, FBTO, DELA, LvB, Axioma, HCSS ( The Hague Centre for Strategic Studies) en CameraNu.nl zich bij dit rijtje gevoegd. Ook lopen op dit moment gesprekken met andere grote partijen. Postma: “Er wordt op Biites niet getarget door concurrerende merken en de kijker wordt niet gestoord in zijn kijkervaring door advertenties. De content wordt zorgvuldig gecureerd om de kwaliteit te waarborgen en langere, kwalitatieve films de ruimte te geven. Bovendien is het specifiek gebouwd voor lange video’s, waardoor een andere kijkervaring
ontstaat.”

Gegarandeerde views


Postma heeft vertrouwen in hetbusinessmodel van Biites: “Bij Biites kun je je eigen kanaal kopen, maar de meest gebruikte variant in Denemarken en de UK is pay per view. Bedrijven publiceren hun video op Biites.com en kopen een gegarandeerd aantal views van de content op het platform. Zo’n view kan gelden vanaf dertig seconden, maar zelfs ook vanaf honderdtwintig seconden. Afhankelijk van je doelstelling, lengte van je video en uiteraard het budget. Biites zorgt door middel van online trailer campagnes voor die gegarandeerde views. Dat betekent dat je, naast de views op Biites, ook nog een groot aantal views hebt op diverse, zorgvuldig uitgezochte media.”

Auteur |   ·   woensdag 11 mei, 2022

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Helft retailers: “bezorgd om veranderend cookiebeleid”

Helft retailers: “bezorgd om veranderend cookiebeleid”

Zeventig procent ziet personalisatie als cruciaal onderdeel van groeistrategie Maar liefst 51 procent van de Nederlandse online retailers maakt zich zorgen om het feit dat third party cookies per 2023 verdwijnen. Dit blijkt uit een benchmarkonderzoek van Wunderkind, waarin het performance marketingbedrijf zowel 27 Nederlandse marketingdirecteuren als 504 consumenten ondervroeg. Mogelijk komen die zorgen door

Helft Nederlanders vreest inbreuk privacy door slimme apparaten

Helft Nederlanders vreest inbreuk privacy door slimme apparaten

Maar liefst 48 procent van de Nederlanders is bang dat slimme apparaten in huis inbreuk kunnen maken op hun privacy. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1.035 Nederlanders van achttien jaar en ouder, uitgevoerd door Panelwizard. Ondanks deze angst verwacht een op de vijf respondenten dat zij binnen vijf jaar volledig zijn overgestapt op

Fujitsu’s “Computing as a Service (CaaS)” maakt toonaangevende computertechnologieën toegankelijk voor klanten via de openbare cloud

Fujitsu’s “Computing as a Service (CaaS)” maakt toonaangevende computertechnologieën toegankelijk voor klanten via de openbare cloud

Fujitsu kondigt de lancering van zijn nieuwe serviceportfolio “Fujitsu Computing as a Service (CaaS)” aan. Hiermee versnelt het bedrijf de digitale transformatie en verschaft het klanten wereldwijd toegang tot de meest geavanceerde computertechnologieën via de commerciële cloud. De nieuwe service bevat geavanceerde computing resources zoals Fujitsu’s op quantum gebaseerde ‘Digital Annealer’-technologie en het technische fundament

Twee derde Nederlanders bang voor datamisbruik door apps

Twee derde Nederlanders bang voor datamisbruik door apps

Maar liefst 64 procent van de Nederlanders vreest weleens dat apps of derde partijen hun data misbruiken. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1.103 Nederlanders van achttien jaar en ouder, uitgevoerd door Panelwizard. Ondanks deze angst is een derde van hen bereid om hun persoonlijke gegevens te verruilen voor voordelen in de app. Vooral

Een derde werkenden onvoorzichtig met privacygevoelige informatie

Een derde werkenden onvoorzichtig met privacygevoelige informatie

Maar liefst 34 procent van de werkende Nederlanders deelt weleens privégegevens met derden. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1.027 Nederlanders werkzaam in loondienst, uitgevoerd door Panelwizard. Een mogelijke verklaring hiervoor is gebrek aan relevante kennis. Zo zeggen vier op de tien ondervraagden dat zij te weinig van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) afweten.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken