Smartwatch geen bedreiging voor traditioneel horloge

Met de komst van de smartwatch lijken traditionele horlogefabrikanten het zwaar te krijgen. Het tegendeel is echter waar. Door de komst van de smartwatch krijgen horlogefabrieken  juist kansen.

De smartwatches van Sony, Samsung en Qualcomm vormen geen bedreiging voor traditionele horlogefabrikanten. In plaats daarvan biedt dit nieuwe horloge juist kans voor de traditionele horlogefabrieken. Dat is althans de mening van Nick Hayek, de baas van Swatch. “Als mensen die normaalgesproken nooit iets om hun pols dragen, beginnen met het dragen van een smartwatch, kunnen we deze mensen er zeker van overtuigen om in plaats daarvan snel een mooi horloge te gaan dragen”, aldus Hayek tegen persbureau Reuters.

Kennis in overvloed
Door de jarenlange ervaring van veel traditionele horlogefabrikanten hebben zij voldoende kennis in huis om ook een smartwatch te maken. Alleen zie je volgens Hayek dat de traditionele bedrijven maar weinig behoefte hebben om zich te mengen in de markt voor de smartwatches. “We willen geen voorraad technologiebommen opbouwen die mensen niet willen kopen.”

Paparazzi
Hoewel de traditionele horloges bij Swatch de boventoon voeren, is het bedrijf niet onbekend op het gebied van de smartwatch. Tien jaar geleden lanceerde Swatch in samenwerking met Microsoft al een smartwatch. Dit apparaat, genaamd Paparazzi, gaf gebruikers toegang tot onder andere nieuws, horoscopen en andere informatie. Het product werd echter geen succes en het is nog maar de vraag of dat met de smartwatch van andere producenten wel het geval zal zijn.

Auteur |   ·   dinsdag 21 jan, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk wint STEAM Cup Challenge 2020

Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk wint STEAM Cup Challenge 2020

Het Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk heeft dit jaar de STEAM Cup Challenge gewonnen. Met een Micro:bit, een minicomputer waarmee toepassingen kunnen worden gemaakt door hem eenvoudig te programmeren, ontwierpen zij het beste idee binnen het thema ‘Smart City’. De jury prees het winnende team om de slimme wisselwerking tussen een lagere uitstoot van broeikasgassen

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Door de huidige pandemie is Orange vastbesloten haar klanten ten alle tijden te verzekeren van de services en de beschikbaarheid van haar netwerken. Dit is de rol en verantwoordelijkheid van Orange Group als operator. Zowel in Frankrijk als in de rest van de wereld ondersteunt Orange haar particuliere en zakelijke klanten, evenals overheidsinstanties. Orange zorgt

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Voor maar liefst 73 procent van de werkzoekende Nederlanders is een slecht online imago een goede reden om niet te solliciteren bij een potentiële werkgever. Dit blijkt uit onderzoek van vacaturezoekmachine Jobrapido, onder 500 Nederlandse sollicitanten. Van alle ondervraagden vindt 68 procent het online imago van een toekomstige werkgever belangrijk; een kwart van hen noemt het

Axivate Capital stelt per direct 10 miljoen euro beschikbaar voor health-sector

Axivate Capital stelt per direct 10 miljoen euro beschikbaar voor health-sector

Axivate Capital, opgericht door Bas Rasker (Eliza was here, Zoover.com en Weeronline.nl) en Andreas Ezinga (KPMG, Plain Vanilla Investments, Ballorig), stelt per direct een bedrag van tenminste 10 miljoen euro beschikbaar voor investeringen in de zorg. Axivate Health neemt actief deel in Nederlandse en Europese scale-ups op het gebied van innovatieve zorgtechnologie. Rutger van Zuidam,

Eigenlijk weten we niet hoe onze computer werkt (en dat bezorgt ons een burn-out)

Eigenlijk weten we niet hoe onze computer werkt (en dat bezorgt ons een burn-out)

De moderne werknemer worstelt om alle ballen in de lucht te houden. Dat ligt niet in de laatste plaats aan hoe we ons werk uitvoeren, stelt techfilosoof Martijn Aslander. Een groot deel van de kenniswerkers heeft namelijk geen idee hoe ze optimaal kunnen werken met hun computer en smartphone. Vanaf de jaren 70 heeft de

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken