SITA en Orange Business Services implementeren edge connectivity op luchthavens met shared SDN

SITA en Orange Business Services hebben via SITA’s shared connectivity platform AirportHub, een multi-tenant edge SD-WAN-platform geïmplementeerd op meer dan zestig luchthavens wereldwijd.

Dankzij het Flexible SD-WAN-portfolio van Orange Business Services kan SITA Connect SDN luchtvaartmaatschappijen, grondafhandelaars en andere huurders toegang bieden tot één en dezelfde virtuele infrastructuur in de cloud. Dit zorgt niet alleen voor meer schaalbare en wendbare connectiviteit, ook verlaagt het de kosten en draagt het bij aan het streven van de luchtvaartindustrie om applicaties zoveel mogelijk naar de cloud te migreren.

SITA Connect SDN maakt gebruik van de bestaande AirportHub, SITA’s connectiviteitsplatform dat al op bijna zeshonderd luchthavens wereldwijd wordt ingezet en wereldwijd beschikbaar is. Tot de zestig luchthavens die al zijn geüpgraded naar het ultrasnelle SD-WAN-netwerk behoren onder andere: Sydney International Airport, Taiwan Taoyuan International Airport en Zurich Airport.

De oplossing is erop gericht om op een kosteffectieve en flexibele manier om te gaan met onvoorspelbare passagiers- en vliegtuigverkeersvolumes als gevolg van de corona-pandemie. Via SITA Connect SDN kan SITA on-demand bandbreedte bieden en tegelijkertijd – dankzij het gebruik van meerdere transporttechnologieën in een toepassingsgericht netwerk – de kosten ervan optimaliseren. Dit alles met real-time inzicht en controle over het netwerk.

Door te focussen op interconnectiviteit verlaagt SITA Connect SDN de kosten voor het in de lucht houden van een wereldwijd netwerk en maakt het tegelijktijd speciale hardwareplatforms overbodig. Noodzakelijke investeringen worden verder beperkt door te bezuinigen op dure netwerkhardware-upgrades, waarbij technologische verbeteringen grotendeels te danken zijn aan software-upgrades.

“SITA Connect SDN is een belangrijke innovatie waarbij we met state-of-the-art technologie een antwoord proberen te bieden op een belangrijke industrieel vraagstuk”, zegt David Lavorel, CEO van SITA At Airports & Borders. “Naast kostenoptimalisatie en schaalbaarheid – wat erg belangrijk is voor luchtvaartmaatschappijen binnen de huidige markt – verwachten we dat luchthaven- en luchtvaarttoepassingen dankzij deze nieuwe technologie massaal naar de cloud verhuizen en de verdere automatisering van de sector hierdoor toeneemt.”

“Vanwege ons langlopende partnerschap met SITA leveren we al sinds 2001 technologieën en innovaties aan de luchtvaartindustrie”, zegt Anne-Marie Thiollet, Vice President, Connectivity Solutions, Orange Business Services. “Toen we eind 2019 met dit project begonnen, konden we ons niet voorstellen hoe belangrijk flexibiliteit en connectiviteit binnen deze sector zouden worden. We zijn dan ook van mening dat deze evolutie – waarbij we het volledige potentieel van de SDN-technologieën benutten – op het juiste moment is ingezet.”

Auteur |   ·   donderdag 19 nov, 2020

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

Jack Kuiper staat op zijn 62ste nog altijd aan het hoofd van Documizers Ontwikkelingen in technologie gaan zo snel, dat moet je aan jongere generaties overlaten, dacht Jack Kuijper altijd. Toch staat hij na twintig jaar, op zijn 62ste, nog altijd aan het hoofd van Documizers, leverancier van oplossingen voor documentprocessen, waarmee hij klanten zoals

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu kondigt vandaag een samenwerking aan met Deep Instinct, het allereerste bedrijf dat end-to-end deep learning gebruikt voor cybersecurity. Samen lanceren ze een unieke anti-ransomwaredienst, waarmee de meest geavanceerde bedreigingen – bekend en onbekend – in minder dan twintig miliseconden onschadelijk worden gemaakt. Fujitsu en Deep Instinct bieden hiermee de snelste en meest effectieve beveiligingsoplossing van

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken