Parkeren vanaf het dashboard

ParkU heeft als een van de eerste een smartphone-app gecreëerd die via de voertuigconsole van Ford parkeerplaatsen zoekt. Middels spraakbesturing of touchscreen kunnen gebruikers een ParkU-parkeerplaats vinden en boeken, hiervoor moeten ze verbinding maken via Bluetooth (Android) of kabel (iOS). Het beeldscherm op het dashboard dient als extra scherm voor de app.

Voor het zoeken naar een parkeerplaats formuleert de autobestuurder enkele eenvoudige commando‘s. Door in te spreken of het beeldscherm aan te raken, kunnen autobestuurders onderweg parkeeropties laten weergeven en ook direct reserveren. Het systeem leidt de bestuurder door middel van het eigen navigatiesysteem naar de bestemming. Voorwaarde is dat gebruikers de ParkU-app reeds vooraf op hun smartphone hebben gedownload.

SDL-consortium
Ford en Toyota hebben het SDL-consortium onlangs in het leven geroepen met als doel om bij autofabrikanten en leveranciers een branche-uniforme standaard voor de integratie van smartphone-app in voertuigen op te richten. Tot het consortium behoren andere autofabrikanten zoals Suzuki, Diahatsu, Mazda Motor Corporation, PSA en Subaru. Applicaties die met SDL compatibel zijn, staan voor alle gebruikers van het SDL-platform ter beschikking.

Comfortabel en veilig gebruik
Hoe de parkeerbeleving met de ParkU-app via het spraakgestuurde connectiviteitssysteem precies functioneert, demonstreert Riccardo Tartari, Head of Product & IT bij ParkU, tijdens het Mobile World Congress in Barcelona op de stand van Ford Connected Vehicle & Services (hal 1, stand 1A38).

“ParkU moet comfortabel kunnen worden gebruikt daar waar het zoeken naar parkeerplaats plaatsvindt – in de auto. We kunnen het zoeken naar een parkeerplaats nog eenvoudiger en veiliger maken door onze diensten op het vlak van ‘connected cars’ verder te ontwikkelen. De compatibiliteit met SDL is een eerste, zeer belangrijke stap in die richting”, aldus Tartari.

Auteur |   ·   dinsdag 28 feb, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken