RUG kiest voor bedrijfsautomatisering met AFAS Software

Per 1 januari 2020 automatiseert de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) alle financiële- en HR processen met de software van AFAS Software. De RUG is daarmee de eerste universiteit die overstapt op dit ERP-systeem. De geïntegreerde automatiseringsoplossing zal door bijna 7.000 medewerkers worden gebruikt.

Omdat de huidige systemen verouderd waren, was de universiteit toe aan een nieuw, robuust bedrijfsvoering systeem voor de hele organisatie. Jan de Jeu, vicevoorzitter van het College van Bestuur is blij met de keuze: “AFAS biedt een succesvolle standaard op dit gebied. De maatwerksystemen van de afgelopen zeventien jaar leidden tot veel uitzonderingen en die verstoren de bedrijfsvoering. De RUG streeft naar een professionele en efficiënte bedrijfsvoering, waardoor er maximaal tijd en geld beschikbaar blijft voor onderzoek en onderwijs.”

Integratie HR met … eigenlijk alles

Drie kandidaten deden een inschrijving voor de Europese aanbesteding. De RUG koos vooral vanwege de Best Practice aanpak voor de oplossing van AFAS. In de eindbeoordeling noemde de universiteit onder andere de volledige integratie tussen Finance en HR en de workflows. Gerben Eversdijk, Commercieel Manager Publieke Sector bij AFAS: “De naam van de Europese Aanbesteding is Best Practice 2020 en die insteek past erg goed bij AFAS. De RUG wil één geïntegreerd systeem voor alle processen, met zo min mogelijk koppelingen, waarbij eenvoud voor de eindgebruiker centraal staat. De overstap naar een ander ERP-systeem heeft voor de RUG grote impact. Voor bijna 7.000 medewerkers verandert onder andere de manier van uren schrijven op projecten, verlof aanvragen, declareren en beoordelingsgesprekken voeren.”

Vertrouwen van de academische wereld

Universitaire medische centra waren al bekend met AFAS. Erasmus MC en UMCG werkten al langer met de software en vorig jaar stapte ook MUMC+ over. Hierdoor werd AFAS marktleider in die branche. Nu de RUG overstapt, is duidelijk dat het techbedrijf ook goed aansluit bij de andere kant van de academische wereld. Eversdijk: “De organisaties lijken op elkaar. Beiden willen professionaliseren met HR en willen integraal inzicht in hun hele bedrijfsvoering. Dat doen AFAS al in heel veel branches, maar het is mooi om te zien dat de eerste universiteit nu ook deze stap maakt.”

Auteur |   ·   donderdag 14 feb, 2019

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Onderwijsprofessional vindt eigen ICT-kennis veel beter dan die van collega

Onderwijsprofessional vindt eigen ICT-kennis veel beter dan die van collega

Maar liefst 87 procent van de onderwijsprofessionals in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs beoordeelt de eigen ICT-kennis als goed of heel goed. Slechts de helft geeft zijn collega’s eenzelfde beoordeling. Dit blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten liet uitvoeren onder 454 onderwijsprofessionals in het voortgezet onderwijs en mbo. Vijftien procent van de ondervraagden vindt de kennis

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest Orange Business Services om de communicatie-infrastructuur van haar twee grootste werkmaatschappijen te consolideren en te transformeren in een geharmoniseerd, toekomstbestendig netwerk voor een verbeterde gebruikerservaring over de hele wereld. Gebouwd op de Orange Flexible SD-WAN oplossing verbindt het nieuwe Sony netwerk meer dan vijfhonderd locaties in ruim vijftig landen in vijf continenten en

9 op 10 onderwijsprofessionals: “Binnen 5 jaar werk ik volledig in de cloud”

9 op 10 onderwijsprofessionals: “Binnen 5 jaar werk ik volledig in de cloud”

Ruim 47 procent van de Nederlandse onderwijsprofessionals denkt dat zijn of haar onderwijsinstelling binnen vijf jaar volledig vanuit de cloud werkt. Maar liefst 38 procent van de ondervraagden doet dit al. Dit blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten door PanelWizard liet uitvoeren onder 615 onderwijsprofessionals. Het lijkt erop dat de meeste respondenten dit een goede ontwikkeling

Rijkswaterstaat gunt ICT servicedesk aan Fujitsu

Rijkswaterstaat gunt ICT servicedesk aan Fujitsu

Rijkswaterstaat heeft de aanbesteding eerste- en tweedelijns support werkzaamheden kantoorautomatisering gegund aan Fujitsu. De ICT servicedesk, lokale ondersteuning en voorraadbeheer zijn de komende drie jaar in handen van het Japanse IT-bedrijf. Het contract kan daarna drie keer met een jaar verlengd worden. Fujitsu verzorgde de laatste vier jaar al de ICT servicedesk van Rijkswaterstaat. De

Orange Business Services en Cisco initiëren volgende generatie SD-LAN door co-innovatie

Orange Business Services en Cisco initiëren volgende generatie SD-LAN door co-innovatie

Orange Business Services en Cisco co-innoveren om klanten te helpen met het transformeren van hun local area network (LAN) naar meer flexibele en krachtige software defined LANs (SD-LAN). Voortbouwend op hun bestaande relatie en SD-WAN-klantsuccessen, zullen Orange en Cisco samenwerken met klanten om SD-LAN-oplossingen te ontwikkelen in haar Open Labs-programma. Deze oplossingen zullen toegesneden zijn

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken