Reserveren, parkeren en betalen vanaf het dashboard

 INRIX, Inc. en  ParkU zijn een strategisch samenwerkingsverband aangegaan om ingebouwde betalings- en reserveringstechnologieën naar het dashboard van connected cars te brengen. De partnerschap biedt automobilisten de mogelijkheid om vanaf het dashboard van hun auto een parkeerplaats te zoeken, te reserveren en te betalen. De locaties van ParkU worden in de parkeeroplossing van INRIX opgenomen. 

ParkU is een parkeerapp met reserveringsoptie en informatie over meer dan zes miljoen parkeerplaatsen in meer dan 30 landen. De app geeft real-time informatie en door de reserveringsoptie zijn er gegarandeerde parkeerplaatsen. Dankzij de up-to-date informatie over de beschikbaarheid, locatie, afstand, openingstijden, tarieven, betaalmethoden en voorzieningen kunnen parkeerplaatsen snel en eenvoudig met elkaar worden vergelijken.

INRIX Parking beschikt over parkeerinformatie op straatniveau in meer dan 30 steden en een database met meer dan 29 miljoen off-street parkeerplaatsen op meer dan 90.000 locaties in 4.500 steden in 65 landen.

De samenwerking tussen beide bedrijven leidt ertoe dat het aantal locaties in Europa waar men een parkeerplaats kan reserveren én betalen fors wordt uitgebreid. Omgekeerd kunnen gebruikers van de app gebruik maken van de extra mogelijkheden om een parkeerplaats te reserveren en te betalen.

Auteur |   ·   dinsdag 31 jan, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken