Warenhuis De Bijenkorf introduceert een virtuele paskamer met 3D-techniek. Vanaf volgende week reist de paskamer gedurende een try-out langs vier filialen.
Door de nieuwe paskamer hoeven klanten niet meer fysiek te passen, maar kunnen ze digitaal ervaren hoe een kledingstuk hen staat.
Kinect
De virtuele paskamer is gebaseerd op de Kinect-technologie van Microsoft. De bezoeker ziet zichzelf op een groot scherm dat met bewegingen in de lucht wordt bediend. Er kunnen gemakkelijk foto’s worden gemaakt, die vervolgens gemaild worden. Ook direct delen via sociale media is mogelijk. “De Bijenkorf is de eerste die bezoekers laat kennismaken met de innovatieve toepassing van de virtuele paskamer”, aldus Robert Bohemen, directeur marketing van het warenhuis. “Een primeur in Nederland en zelfs ver daarbuiten.”
Try-out
Tijdens de try-out kan de nieuwe zomercollectie gepast worden, inclusief accessoires, voor zowel dames als heren. De virtuele paskamer staat van 15 tot en met 20 april in het filiaal in Amsterdam, van 22 tot en met 27 april in Den Haag, van 29 april tot en met 4 mei in Rotterdam en van 5 tot en met 11 mei in Eindhoven.