Paskamer met 3D-techniek bij Bijenkorf

Warenhuis De Bijenkorf introduceert een virtuele paskamer met 3D-techniek. Vanaf volgende week reist de paskamer gedurende een try-out langs vier filialen.

Door de nieuwe paskamer hoeven klanten niet meer fysiek te passen, maar kunnen ze digitaal ervaren hoe een kledingstuk hen staat.

Kinect

De virtuele paskamer is gebaseerd op de Kinect-technologie van Microsoft. De bezoeker ziet zichzelf op een groot scherm dat met bewegingen in de lucht wordt bediend. Er kunnen gemakkelijk foto’s worden gemaakt, die vervolgens gemaild worden. Ook direct delen via sociale media is mogelijk. “De Bijenkorf is de eerste die bezoekers laat kennismaken met de innovatieve toepassing van de virtuele paskamer”, aldus Robert Bohemen, directeur marketing van het warenhuis. “Een primeur in Nederland en zelfs ver daarbuiten.”

Try-out

Tijdens de try-out kan de nieuwe zomercollectie gepast worden, inclusief accessoires, voor zowel dames als heren. De virtuele paskamer staat van 15 tot en met 20 april in het filiaal in Amsterdam, van 22 tot en met 27 april in Den Haag, van 29 april tot en met 4 mei in Rotterdam en van 5 tot en met 11 mei in Eindhoven.

 

Auteur |   ·   vrijdag 11 apr, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nederland wereldwijd zesde in Digital Quality of Life index

Nederland wereldwijd zesde in Digital Quality of Life index

Nederland staat wereldwijd op de zesde plaats wat betreft digitale levenskwaliteit. Dit blijkt uit het jaarlijkse Digital Quality of Life (DQL)-onderzoek in 85 landen van VPN-provider Surfshark in samenwerking met lokale partijen, waaronder het Nederlandse VPNdiensten.nl. Vooral op het gebied van internetkwaliteit en -veiligheid onderscheidt Nederland zich van andere staten. Op de aspecten internetbetaalbaarheid en

Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk wint STEAM Cup Challenge 2020

Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk wint STEAM Cup Challenge 2020

Het Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk heeft dit jaar de STEAM Cup Challenge gewonnen. Met een Micro:bit, een minicomputer waarmee toepassingen kunnen worden gemaakt door hem eenvoudig te programmeren, ontwierpen zij het beste idee binnen het thema ‘Smart City’. De jury prees het winnende team om de slimme wisselwerking tussen een lagere uitstoot van broeikasgassen

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Door de huidige pandemie is Orange vastbesloten haar klanten ten alle tijden te verzekeren van de services en de beschikbaarheid van haar netwerken. Dit is de rol en verantwoordelijkheid van Orange Group als operator. Zowel in Frankrijk als in de rest van de wereld ondersteunt Orange haar particuliere en zakelijke klanten, evenals overheidsinstanties. Orange zorgt

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Voor maar liefst 73 procent van de werkzoekende Nederlanders is een slecht online imago een goede reden om niet te solliciteren bij een potentiële werkgever. Dit blijkt uit onderzoek van vacaturezoekmachine Jobrapido, onder 500 Nederlandse sollicitanten. Van alle ondervraagden vindt 68 procent het online imago van een toekomstige werkgever belangrijk; een kwart van hen noemt het

Axivate Capital stelt per direct 10 miljoen euro beschikbaar voor health-sector

Axivate Capital stelt per direct 10 miljoen euro beschikbaar voor health-sector

Axivate Capital, opgericht door Bas Rasker (Eliza was here, Zoover.com en Weeronline.nl) en Andreas Ezinga (KPMG, Plain Vanilla Investments, Ballorig), stelt per direct een bedrag van tenminste 10 miljoen euro beschikbaar voor investeringen in de zorg. Axivate Health neemt actief deel in Nederlandse en Europese scale-ups op het gebied van innovatieve zorgtechnologie. Rutger van Zuidam,

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken