Orange Business Services zet in op internationaal marktleiderschap in multi-clouddiensten

Orange Business Services heeft belangrijke strategic partnerships opgezet met andere marktleiders. Naast de recente samenwerking met Microsoft Azure, kondigt Orange Business Services vandaag aan dat het haar klanten en hun belangrijkste applicaties op Amazon Web Services (AWS) wereldwijd met honderd getrainde experts ondersteunt.
Na de overname van Basefarm in augustus en een omzetgroei van achttien procent in clouddiensten in de eerste helft van 2018, zet Orange Business Services haar groeistrategie voor de cloud computing-markt voort. Het doel is om internationaal marktleider te worden op het gebied van multi-clouddiensten.
Een gemiddeld bedrijf heeft vijf verschillende cloud providers, waarvan 81 procent opereert in een multi-cloud omgeving. Om bedrijven te helpen deze diversiteit te beheren, kiest Orange Business Services ervoor om volledig in te zetten op cloud-technologieën. Het bedrijf wordt hierdoor een integrator die op verschillende applicaties invloed kan uitoefenen. Niet alleen in een end-to-end, maar ook een multi-cloud omgeving, zowel openbaar als privé.
Inspanningen multi-cloud
Orange Business Services heeft 2.200 cloud-experts in dienst. Daarnaast wil het bedrijf in 2018 wereldwijd driehonderd werknemers aannemen. Orange Business Services heeft belangrijke partnerschappen afgesloten met onder andere Huawei. Hiermee hoopt het bedrijf niet alleen in 2022 de helft van de inkomsten in het buitenland te genereren, ook wil het aan al haar klanten in de toekomst een hoogwaardige service bieden.
Als onderdeel van de strategie opent Orange Business Services in oktober een nieuw datacentrum in Amsterdam. Eerder dit jaar opende het bedrijf al een datacentrum in Atlanta (VS). Daarnaast dragen de activiteiten van Basefarm, goed voor honderd miljoen euro omzet in 2017, sterk bij aan de stevige groeiambities van Orange Business Services buiten Frankrijk.
“In onze economie heeft data inmiddels de vierde plek ingenomen op de ranglijst van belangrijkste productiefactoren. Ons doel is om onze carrier-grade integrator expertise te verhogen om bedrijven te ondersteunen gedurende de hele datacyclus; van de verzameling, beveiliging en analyse tot aan het delen van data. De mogelijkheden van cloud computing op het gebied van opslag- en berekeningen en de kansen op het gebied van transformatie voor – en het stimuleren van bedrijven maakt deze technologie cruciaal voor onze groeiambities”, aldus Helmut Reisinger, Chief Executive Officer, Orange Business Services.
Auteur |   ·   donderdag 20 sep, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

Kwart Nederlanders vindt privacy belangrijker dan nationale veiligheid

Kwart Nederlanders vindt privacy belangrijker dan nationale veiligheid

62 procent vindt gegevensverzameling niet erg als dit bijdraagt aan landelijke veiligheid

Helft retailers: “bezorgd om veranderend cookiebeleid”

Helft retailers: “bezorgd om veranderend cookiebeleid”

Zeventig procent ziet personalisatie als cruciaal onderdeel van groeistrategie Maar liefst 51 procent van de Nederlandse online retailers maakt zich zorgen om het feit dat third party cookies per 2023 verdwijnen. Dit blijkt uit een benchmarkonderzoek van Wunderkind, waarin het performance marketingbedrijf zowel 27 Nederlandse marketingdirecteuren als 504 consumenten ondervroeg. Mogelijk komen die zorgen door

Helft Nederlanders vreest inbreuk privacy door slimme apparaten

Helft Nederlanders vreest inbreuk privacy door slimme apparaten

Maar liefst 48 procent van de Nederlanders is bang dat slimme apparaten in huis inbreuk kunnen maken op hun privacy. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1.035 Nederlanders van achttien jaar en ouder, uitgevoerd door Panelwizard. Ondanks deze angst verwacht een op de vijf respondenten dat zij binnen vijf jaar volledig zijn overgestapt op

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken