Orange Business Services tekent overeenkomst met voice response-platform achter The Voice of Holland

Dankzij de wereldwijde connectiviteit van Orange kan Sound of Data internationaal verder uitbreiden

Amsterdam, 11 april 2017 – Orange Business Services en het Nederlandse bedrijf Sound of Data slaan de handen ineen voor de levering van wereldwijde inbound voice-connectiviteit en diensten. Orange wordt Sound of Data’s preferred partner voor spraaktelefoniediensten in meer dan 115 landen wereldwijd. Sound of Data levert het voice response-platform achter het televisieprogramma The Voice of Holland.

Uitbreiding naar 115 landen
Met vijftien werknemers is Sound of Data een relatief klein bedrijf, maar in de markt van mass response-diensten is het een wereldspeler. Het bedrijf helpt (inter)nationale organisaties met het optimaliseren van hun klantenservice met spraaktelefoniediensten in meer dan 45 landen. Met de hulp van de voice services van Orange Business Services kan Sound of Data uitbreiden naar meer dan 115 landen, waaronder Brazilië, Argentinië, Mexico, Zuid-Afrika, Egypte en Indonesië. Daarnaast zal het portfolio met inbound voice-diensten van Sound of Data beschikbaar worden gesteld aan de (internationale) klanten van Orange.

Verkennen van nieuwe marktsegmenten
Waar Orange zich normaal gesproken voornamelijk richt op Fortune500-klanten, is Sound of Data met name actief in het marktsegment dat daarop volgt. Met de unieke samenwerking boren beide bedrijven nieuwe marktsegmenten aan, wat hen helpt om hun propositie op gebied van voice-connectiviteit en -diensten te verbeteren.

Alain Stas, Managing Director Benelux bij Orange Business Services, is blij dat Orange Sound of Data kan helpen met de uitbreiding naar het buitenland. “Beide bedrijven vergroten hun bereik door samen te werken. We kijken uit naar het versterken van onze inbound voice-diensten en Sound of Data de diensten te verlenen die het nodig heeft om internationaal verder uit te breiden.”

Pieter van Hoof, Managing Director bij Sound of Data, is het eens met Stas. “Om onze internationale groei te ondersteunen, zochten we naar een wereldwijde  partner die ons de meest betrouwbare connectiviteit kon geven voor inbound voice-diensten. Dankzij Orange kunnen we ons portfolio verder verbreden, naar meer mogelijkheden in meer landen om te voldoen aan de groeiende vraag naar onze dienstverlening.” Sound of Data is een vooraanstaande speler op het gebied van Inbound Voice Services in klantcontactomgevingen. Sound of Data biedt een one-stop-shop service voor (inter)nationale servicenummers met geavanceerde routeringsmogelijkheden en calamiteitenservices.

 

Auteur |   ·   dinsdag 11 apr, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Vier bewegingen binnen de techsector in 2025

Vier bewegingen binnen de techsector in 2025

Experts signaleren ontwikkelingen in AI, security en regelgeving Nieuwegein, 4 juni 2025 – AI, security en strengere regelgeving zetten de techsector op scherp. Dat bleek gisteren tijdens Experts Live Netherlands, een community kennisevenement rondom Microsoft technologie. Meer dan tweeduizend IT-professionals kwamen samen in het NBC Congrescentrum om te sparren, kennis te delen en bij te

Deep Sleep Technologies voert slaaponderzoek uit met nieuwe vorm van neurostimulatie technologie

Deep Sleep Technologies voert slaaponderzoek uit met nieuwe vorm van neurostimulatie technologie

Ondernemer Michiel Verstraten brengt nacht door in UvA-lab voor slaapmeting Amsterdam, 1 mei 2025 – Ondernemer Michiel Verstraten nam vannacht deel aan het slaaponderzoek van Deep Sleep Technologies, waarbij een nieuwe vorm van neurostimulatie technologie werd gebruikt. Het onderzoek vond plaats in het Sleep & Memory Lab van de Universiteit van Amsterdam, dat gespecialiseerd is

Aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld

Aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld

Het aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld. In het afgelopen jaar werd maar liefst 42 procent van alle meldingen van mens-tot-mens doorgegeven. Een jaar geleden bedroeg dit slechts 25 procent van alle meldingen. Dit blijkt uit een onderzoek van detacheringsbureau Linden-IT onder negentig Nederlandse bedrijven met een helpdesk.

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken