Orange Business Services en Amazon Web Services starten strategische samenwerking

Orange Business Services is per direct een wereldwijde strategische samenwerking aangegaan met Amazon Web Services (AWS). Dankzij deze samenwerking kunnen bedrijven de voordelen van de cloud beter benutten en zich gemakkelijker aanpassen aan veranderende gebruikersbehoeften en/of veranderingen in de markt. Hierdoor wordt de digitale transformatie van veel organisaties versneld.

Als onderdeel van de samenwerking gaan Orange en AWS nieuwe oplossingen ontwikkelen op het gebied van modernisering, migratie, data-analyse, innovatie en veiligheid – wat zal resulteren in nieuwe cloudproducten en -diensten. Ook zullen beide partijen een speciaal Cloud Center of Excellence ontwikkelen, dat draait op AWS. Dit platform zal de gezamenlijke ontwikkeling van een uitgebreid trainings- en certificeringsprogramma coördineren voor meer dan 3.000 Orange Business Services cloud-, cybersecurity-, data- en digitale experts.

Bedrijven hebben vanaf heden toegang tot een ‘one-stop-shop’ voor alle Orange- en AWS-producten via hun eigen vertrouwde contactpunt. Orange heeft uitgebreide kennis van consultancy, cybersecurity, connectiviteit en cloud native applicaties. Hierdoor krijgen Orange-klanten niet te maken met multivendors en kunnen ze toekomstige innovaties voor het verbeteren van AWS-cloudapplicaties verkennen en hiermee hun digitale transformatie versnellen.

Als onderdeel van het bestaande plan om het gebruikersmodel opnieuw uit te vinden, heeft Orange ook geïnvesteerd in cloud native-vaardigheden en tools om klanten te laten profiteren van on-demand levering, flexibiliteit, veerkracht en kostenoptimalisatie. 

Toekomstbestendig maken van de cloud voor digitale transformatie

Orange zorgt ervoor dat de AWS-applicaties van haar Enterprise klanten worden gestandaardiseerd, geschaald en geoptimaliseerd om innovatie te versnellen, risico’s te verminderen en de efficiëntie te verhogen. 

“Dankzij de cloudexpertise van Orange Business Services konden wij in minder dan drie maanden alle digitale handelsdiensten migreren naar AWS”, zegt Christope Gervais, CTO van NowCP, klant van Orange Business Services. “De uitdaging ligt voor ons in het ontwikkelen en werken met een beperkt aantal medewerkers en middelen. Tegelijkertijd streven we ernaar onze klanten de meest innovatieve, efficiënte handelsdienst te bieden- in een veilige omgeving die voldoet aan de huidige wet- en regelgeving. In samenwerking met Orange Business Services en AWS kan NowCP zich nu nog meer richten op het stimuleren van bedrijfswaarde. Orange Business Services heeft een bewezen track record in het implementeren van de DevSecOps aanpak, en AWS is uniek op het gebied van cloud ecosystemen. Het resultaat is geweldig; we hebben onze infrastructuurkosten met dertig procent verlaagd en tegelijkertijd snellere nieuwe producten en functies uitgebracht.”

“We zijn blij met de zakelijke mogelijkheden die dit partnerschap ons en onze klanten biedt”, zegt Stefan Kanis, Senior Vice President Cloud Business Unit, Orange Business Services. “Deze overeenkomst breidt onze samenwerking met AWS alleen nog maar verder uit, waardoor onze mogelijkheden om de cloudtransformatie van klanten te vereenvoudigen en te versnellen, worden vergroot.”

“We kijken ernaar uit om Orange Business Services te ondersteunen, zodat klanten wereldwijd en in alle sectoren hun applicaties kunnen migreren en moderniseren naar AWS”, zegt Doug Yeum, hoofd van de Global Partner Organization, Amazon Web Services, Inc. “Orange Business Services biedt een unieke reeks aan mogelijkheden op het gebied van connectiviteit, ontwerp, migratie, beveiliging en lokale levering. Samen bieden we een digitale transformatie roadmap om klanten te helpen de breedte en diepte van AWS-services te benutten om snel cloud native applicaties te ontwikkelen en te implementeren die veilig, veerkrachtig en prestatiegericht zijn.” Orange is onderdeel geworden van het AWS Channel Reseller Program, waardoor Orange AWS-diensten als onderdeel van haar oplossingen en dienstenpakket bij klanten kan aanbieden.

Auteur |   ·   dinsdag 24 nov, 2020

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

Jack Kuiper staat op zijn 62ste nog altijd aan het hoofd van Documizers Ontwikkelingen in technologie gaan zo snel, dat moet je aan jongere generaties overlaten, dacht Jack Kuijper altijd. Toch staat hij na twintig jaar, op zijn 62ste, nog altijd aan het hoofd van Documizers, leverancier van oplossingen voor documentprocessen, waarmee hij klanten zoals

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu kondigt vandaag een samenwerking aan met Deep Instinct, het allereerste bedrijf dat end-to-end deep learning gebruikt voor cybersecurity. Samen lanceren ze een unieke anti-ransomwaredienst, waarmee de meest geavanceerde bedreigingen – bekend en onbekend – in minder dan twintig miliseconden onschadelijk worden gemaakt. Fujitsu en Deep Instinct bieden hiermee de snelste en meest effectieve beveiligingsoplossing van

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken