Onverwachte samenwerking Apple en IBM

IBM gaat zakelijke apps ontwikkelen voor de mobiele devices van Apple. Op die manier kan Apple meer voet aan de grond krijgen op de zakelijke markt en IBM op de mobiele markt. De samenwerking komt voor veel mensen als een verrassing. In de beginjaren van Apple maakt het bedrijf namelijk geregeld negatieve opmerkingen over IBM.

De twee ict-bedrijven hebben hun eigen specialisaties, waardoor een samenwerking voor beide partijen gunstig kan zijn. IBM staat bekend om zijn ervaring met big data en consultancy, terwijl Apple de ervaring heeft met het gebruiksvriendelijk te maken. Uiteraard is de iPhone, en in mindere mate de iPad, een device waar veel mee wordt gewerkt in het bedrijfsleven. Als er zakelijke apps voor deze mobiele apparaten beschikbaar komen, kunnen bedrijven mobieler gaan werken.

Honderd mobiele apps
In de overeenkomst staat dat IBM ongeveer honderd apps voor Apple gaat ontwikkelen. De precieze inhoud is nog niet duidelijk, maar er is wel bekendgemaakt dat bedrijven dankzij deze software effectiever moeten kunnen werken.

Verschuiving op mobiele markt
De nieuwe samenwerking zet andere mobiele partijen onder druk. Nu IBM apps aan Apple gaat leveren, zal het bedrijf minder aandacht steken in het ontwikkelen van software voor Microsoft (Windows Phone) en Google (Android).

Auteur |   ·   donderdag 17 jul, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken