OGD en Equinix Managed Services gaan samenwerking aan

OGD ict-diensten gaat een samenwerking aan met datacenterleverancier Equinix. De samenwerking heeft als doel om klanten van OGD eenvoudig toegang te geven tot Infrastructure-as-a-Service (IaaS), colocatie en om via Equinix Cloud Exchange directe verbindingen te kunnen leggen met verschillende cloudpartijen, zoals AWS, Azure en Google. OGD gebruikt de technologie van Equinix om hoogwaardige diensten te leveren aan haar klanten. Het eerste project wordt uitgevoerd bij Provincie Gelderland.

De ontwikkelingen op het gebied van IT gaan steeds sneller en de toegepaste technologie wordt complexer. Eindgebruikers stellen daarbij hoge eisen aan de dienstverlening van de leveranciers. “Om ons als IT-organisatie te blijven ontwikkelen en in te kunnen spelen op nieuwe klantvragen zijn we de samenwerking met Equinix Managed Services aangegaan”, zegt Hans Lenze Kaper, IT-architect bij OGD ict-diensten. “De cultuur van beide organisaties sluit goed op elkaar aan. Bij zowel Equinix Managed Services als bij OGD staan de mensen centraal en gaan we op een menselijke manier met elkaar om. Dit zie je in de samenwerking telkens terugkomen.”

Eerste gezamenlijke opdracht
Het eerste gezamenlijke project wordt uitgevoerd bij Provincie Gelderland, waarbij OGD de werkplekken van 1.800 medewerkers van Provincie Gelderland gaat beheren. Dit wordt gerealiseerd doordat Equinix het virtuele werkplekconcept aanbiedt vanaf het IaaS-platform. “Gelderland zocht een partner die ervaring had met grote aantallen applicaties die de gebruikelijke aantallen op het IaaS-platform van OGD overstijgen. Equinix heeft veel ervaring met overheden en voldoet aan verschillende strenge referentie-eisen”, zegt Frank van der Heijden, Managing Director Managed Services bij Equinix. “We zijn heel blij dat we tot deze samenwerking zijn gekomen”, vult Kaper aan. “Dit geeft ons en Provincie Gelderland veel vertrouwen. Daarnaast kunnen we veel van elkaar leren.” In mei 2018 wordt de digitale omgeving van Provincie Gelderland volledig gehost vanuit het datacenter van Equinix. Het contract loopt voor vier jaar en kan twee keer twee jaar verlengd worden.

Auteur |   ·   donderdag 28 sep, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

Jack Kuiper staat op zijn 62ste nog altijd aan het hoofd van Documizers Ontwikkelingen in technologie gaan zo snel, dat moet je aan jongere generaties overlaten, dacht Jack Kuijper altijd. Toch staat hij na twintig jaar, op zijn 62ste, nog altijd aan het hoofd van Documizers, leverancier van oplossingen voor documentprocessen, waarmee hij klanten zoals

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu kondigt vandaag een samenwerking aan met Deep Instinct, het allereerste bedrijf dat end-to-end deep learning gebruikt voor cybersecurity. Samen lanceren ze een unieke anti-ransomwaredienst, waarmee de meest geavanceerde bedreigingen – bekend en onbekend – in minder dan twintig miliseconden onschadelijk worden gemaakt. Fujitsu en Deep Instinct bieden hiermee de snelste en meest effectieve beveiligingsoplossing van

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken