Octo Telematics en Orange Business Services breiden IoT-samenwerking uit

Octo Telematics, leverancier van telematica en data-analyse voor de autoverzekeringsindustrie, heeft haar contract met Orange Business Services verlengd en uitgebreid. Het nieuwe driejarige contract stelt Octo in staat om de enorme hoeveelheid loT-apparaten autonoom te beheren en monitoren. Dit zal de kwaliteit van haar diensten en haar operationele efficiëntie verbeteren. Ook kunnen connected solutions sneller uitgerold worden.

Octo ontwikkelt en verkoopt telematicaoplossingen voor voertuigen, zoals automatische crash-meldingen, on-call-assistentie en analyses van ongevalsrisico’s. De oplossingen variëren van persoonlijke verzekeringsmodellen, zoals Usage Based Insurance, tot gedeelde mobiliteit, wagenparkbeheer en eco-driving management. Octo heeft meer dan 5,6 miljoen aangesloten gebruikers over de hele wereld en heeft commerciële relaties met meer dan honderd partners.
De Orange IoT Managed Global Connectivity geeft simdekking door heel Europa. Octo kan hiermee haar diensten personaliseren, analyse op afstand doen en de bedrijfskosten verlagen. Informatie kan verzameld worden met behulp van gedrags-, contextuele en andere telematicagegevens. Hiermee kunnen verzekeringsmaatschappijen hun risico’s inschatten en de nauwkeurigheid van ongevalmeldingen en claims verbeteren. De technologie stelt verzekeringsmaatschappijen in staat om cruciale zakelijke beslissingen te nemen en prijsrisico’s te evalueren.
Een speciaal portaal om simkaarten te beheren
Naast de wereldwijde IoT-connectiviteit met ingesloten simkaarten, biedt Orange ook een IoT-managementplatform dat geautomatiseerd simbeheer aanbiedt in een speciale real-time portal. Octo zal hierin hulp krijgen van een team van loT-experts die 24/7 beschikbaar zijn met daarnaast tools die Octo in staat zullen stellen de connectiveitsoplossing online effectief te beheren.
“Als pionier in de telematica, zijn we continu bezig met innoveren om onze klanten een uitgebreid platform te bieden voor gedrags-, contextuele en rijanalyses. Orange IoT Global Connectivity stelt ons in staat om diensten op te zetten die naadloos data uit simkaarten met Octo’s platform kunnen integreren. Hierdoor kunnen klanten wagenparken real-time beheren in heel Europa “, zegt Jonathan Hewett, CMO van Octo Telematics.
“Octo Telematics stond voor een zakelijke transformatie en had een IT-partner nodig die haar groei in Europa kon ondersteunen, maar ook persoonlijke service, analyse en beheer op afstand kon leveren. Wij konden in deze behoeften voorzien door een oplossing te bieden die hun verbonden gebruikers volledig autonoom beheert en hen meer operationele efficiëntie en flexibiliteit biedt”, aldus Fabrice de Windt, senior vice president Europa bij Orange Business Services.
Auteur |   ·   vrijdag 5 okt, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Equinix breidt interconnectieplatform en datacenterdiensten uit naar Hamburg

Equinix breidt interconnectieplatform en datacenterdiensten uit naar Hamburg

Nieuw datacenter in nabijheid van zeekabels volgt op uitbreiding in Nederland Equinix, Inc (Nasdaq: EQIX) breidt uit naar Hamburg. De wereldwijde aanbieder van interconnectie- en datacenterdiensten heeft voor 9 miljoen euro een gebouw gekocht en investeert 22 miljoen euro om het gebouw te herontwikkelen. Met het nieuwe datacenter HH1 International Business Exchange™ (IBX®) komt Equinix,

Filosoof Maxim Februari: “Data bestaan niet”

Filosoof Maxim Februari: “Data bestaan niet”

Hebben we nieuwe ethische theorieën nodig nu regels en principes niet langer op schrift staan, maar in het script van de omgeving zijn verwerkt? Die vraag probeerde filosoof, schrijver en ethicus Maxim Februari te beantwoorden tijdens zijn lezing op het Smart Humanity event van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals (KNVI).

Equinix investeert 55 miljoen dollar in uitbreiding Amsterdams datacenter

Equinix investeert 55 miljoen dollar in uitbreiding Amsterdams datacenter

Equinix, aanbieder van interconnectie en datacenters, opent 4 december de uitbreiding van het International Business Exchange™ (IBX) datacenter AM7 tijdens het ‘Connecting the Future’ seminar. Het nieuwe datacenter in Amsterdam-Zuidoost is één van belangrijkste ‘connectiviteitshubs’ ter wereld en ondersteunt organisaties die de wereldwijde digitale transformatie doormaken. De uitbreiding, een investering van 55 miljoen US dollar,

Digitale transformatie laat kwartaalomzet Equinix met 11 procent stijgen

Digitale transformatie laat kwartaalomzet Equinix met 11 procent stijgen

Equinix, Inc (Nasdaq: EQIX), de wereldwijde aanbieder van interconnectie- en datacenterdiensten, heeft de cijfers voor het derde kwartaal bekendgemaakt. De omzet groeide voor het 63e kwartaal op rij, naar 1.284 miljard dollar. De nettowinst bedraagt dit kwartaal 125 miljoen dollar. De EMEA-regio (Europa, Abu Dhabi en Dubai) is goed voor ongeveer 31 procent van de

Fujitsu framework Sholark versnelt transformatie van bedrijfsprocessen met AI en data-analyse

Fujitsu framework Sholark versnelt transformatie van bedrijfsprocessen met AI en data-analyse

Fujitsu maakt het voor bedrijven gemakkelijker om hun digitale transformatieprocessen te versnellen door artificial intelligence (AI), data-analyse en zakelijke besluitvorming aan elkaar te koppelen dankzij het nieuwe, krachtige Sholark-framework. Dit framework versnelt de ontwikkeling van complexe AI-projecten en kan gebruikt worden ter ondersteuning van de besluitvorming.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken