Octo Telematics en Orange Business Services breiden IoT-samenwerking uit

Octo Telematics, leverancier van telematica en data-analyse voor de autoverzekeringsindustrie, heeft haar contract met Orange Business Services verlengd en uitgebreid. Het nieuwe driejarige contract stelt Octo in staat om de enorme hoeveelheid loT-apparaten autonoom te beheren en monitoren. Dit zal de kwaliteit van haar diensten en haar operationele efficiëntie verbeteren. Ook kunnen connected solutions sneller uitgerold worden.

Octo ontwikkelt en verkoopt telematicaoplossingen voor voertuigen, zoals automatische crash-meldingen, on-call-assistentie en analyses van ongevalsrisico’s. De oplossingen variëren van persoonlijke verzekeringsmodellen, zoals Usage Based Insurance, tot gedeelde mobiliteit, wagenparkbeheer en eco-driving management. Octo heeft meer dan 5,6 miljoen aangesloten gebruikers over de hele wereld en heeft commerciële relaties met meer dan honderd partners.
De Orange IoT Managed Global Connectivity geeft simdekking door heel Europa. Octo kan hiermee haar diensten personaliseren, analyse op afstand doen en de bedrijfskosten verlagen. Informatie kan verzameld worden met behulp van gedrags-, contextuele en andere telematicagegevens. Hiermee kunnen verzekeringsmaatschappijen hun risico’s inschatten en de nauwkeurigheid van ongevalmeldingen en claims verbeteren. De technologie stelt verzekeringsmaatschappijen in staat om cruciale zakelijke beslissingen te nemen en prijsrisico’s te evalueren.
Een speciaal portaal om simkaarten te beheren
Naast de wereldwijde IoT-connectiviteit met ingesloten simkaarten, biedt Orange ook een IoT-managementplatform dat geautomatiseerd simbeheer aanbiedt in een speciale real-time portal. Octo zal hierin hulp krijgen van een team van loT-experts die 24/7 beschikbaar zijn met daarnaast tools die Octo in staat zullen stellen de connectiveitsoplossing online effectief te beheren.
“Als pionier in de telematica, zijn we continu bezig met innoveren om onze klanten een uitgebreid platform te bieden voor gedrags-, contextuele en rijanalyses. Orange IoT Global Connectivity stelt ons in staat om diensten op te zetten die naadloos data uit simkaarten met Octo’s platform kunnen integreren. Hierdoor kunnen klanten wagenparken real-time beheren in heel Europa “, zegt Jonathan Hewett, CMO van Octo Telematics.
“Octo Telematics stond voor een zakelijke transformatie en had een IT-partner nodig die haar groei in Europa kon ondersteunen, maar ook persoonlijke service, analyse en beheer op afstand kon leveren. Wij konden in deze behoeften voorzien door een oplossing te bieden die hun verbonden gebruikers volledig autonoom beheert en hen meer operationele efficiëntie en flexibiliteit biedt”, aldus Fabrice de Windt, senior vice president Europa bij Orange Business Services.
Auteur |   ·   vrijdag 5 okt, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken