Nederland maakt belangrijke internationale investeringen in duurzaamheid los

Nederland peutert grote hoeveelheden aan investeringskapitaal los om wereldwijde uitdagingen beter het hoofd te bieden. We ontwikkelen ons tot een prominente hub voor investeerders die met hun investeringen meetbare impact op samenleving en milieu willen hebben.

Organisaties als DOEN Participaties (impactinvesteringsfonds voor duurzame en sociaal georiënteerde startups) en Oikocredit (een van ’s werelds grootste private investeringsfondsen voor microfinanciering), maken een belangrijk onderdeel uit van dit landschap.

Al deze organisaties hebben aanzienlijke investeringen gedaan in de nieuwe energietoepassingen van BBOXX. Zo hebben zij BBOXX geholpen een positieve impact te hebben op bijna 1 miljoen mensen in twaalf Afrikaanse landen door toegang te geven tot zonne-energie, waarbij men mobiel ‘pay-as-you-go’ kan betalen. 

DOEN Participaties nam ook deel aan de laatste investeringsronde voor BBOXX, geleid door de Japanse Mitsubishi Corporation. De initiële Nederlandse investering stelt BBOXX in staat om mensenlevens te verbeteren. Ook wist BBOXX zich met de investering van DOEN Participaties te verzekeren van een investering van Mitsubishi Corporation.

Dankzij deze overeenkomst groeide ook de belangstelling van investeerders uit Frankrijk (ENGIE), Luxemburg (Bamboo Capital Partners) en Canada (MacKinnon, Bennett & Company), wat aantoont hoe duurzaamheid wereldwijd omarmd wordt en hoe snelgroeiende bedrijven ingezet kunnen worden voor de ontwikkeling hiervan.

DOEN Participaties investeerde in 2016 voor het eerst in BBOXX en droeg bij aan de 20 miljoen dollar Series C-financieringsronde (voor de opschaling en groei). Eerder dit jaar deed Africa Infrastructure Investment Managers (AIIM)een investering van 31 miljoen dollar, die er voor zorgt dat de operaties in Rwanda, Kenia en Democratische Republiek Congo worden uitgebreid.

Mansoor Hamayun, CEO en medeoprichter van BBOXX: 

“Nederland ontpopt zich als een hub voor deze cruciale vormen van financiering. Het beleid is het gevolg van een solide structuur, gevormd door een groot maatschappelijk bewustzijn, een actieve gemeenschap en een ondernemersvriendelijk klimaat. Onze interesse in schone en groene energie heeft de aandacht getrokken van grote bedrijven. Dat heeft ongetwijfeld geleid tot de investering van Mitsubishi Corporation in BBOXX.” “We kijken uit naar onze komende groeifase, waarin we een bijdrage kunnen leveren aan het veranderen van levens en onze wereldwijde aanwezigheid kunnen vergroten door het betreden van nieuwe markten en het ontwikkelen van ons assortiment.”


Katsuya Nakanishi, EVP en Group CEO, Power Solution Group, Mitsubishi Corporation: 

“Onze investering in BBOXX, samen met Nederlandse en andere wereldwijde partners, is onze meest recente bijdrage aan een duurzame samenleving. We dragen daarmee bij aan de missie van BBOXX om de wereldwijde toegang tot moderne nutsvoorzieningen te realiseren door technologie in te zetten. We kijken ernaar uit om deze voorzieningen samen met BBOXX op innovatieve en duurzame wijze bij de gemeenschappen te krijgen die het op dit moment nog zonder deze toepassingen moeten stellen.”


Michelle de Rijk, impact investment manager, DOEN Participaties:

“Miljoenen mensen leven momenteel nog zonder betrouwbare toegang tot energie of andere nutsvoorzieningen. Om hier verandering in te brengen investeerden we in 2016 in BBOXX. Dankzij onze hulp heeft BBOXX al bijna een miljoen mensen toegang kunnen verschaffen tot betaalbare en schone energie. We kijken ernaar uit om samen te blijven werken aan het dichten van de kloof voor toegang tot energie.”

Auteur |   ·   donderdag 24 okt, 2019

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Inhuren.com lanceert eerste digitale uitzendplatform van Nederland

Inhuren.com lanceert eerste digitale uitzendplatform van Nederland

Het Haagse uitzendbureau Inhuren.com heeft een innovatief uitzendplatform gelanceerd. Via dit platform kunnen meer dan tweehonderd opdrachtgevers hun opdrachten voortaan zelf uitzetten onder alle flexmedewerkers van Inhuren.com. Deze kunnen zich vervolgens hiervoor eenvoudig online aanmelden, zonder tussenkomst van een medewerker. Binnen drie maanden wil de uitzendspecialist ten minste de helft van alle opdrachten via het platform invullen.

Onderwijsprofessional vindt eigen ICT-kennis veel beter dan die van collega

Onderwijsprofessional vindt eigen ICT-kennis veel beter dan die van collega

Maar liefst 87 procent van de onderwijsprofessionals in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs beoordeelt de eigen ICT-kennis als goed of heel goed. Slechts de helft geeft zijn collega’s eenzelfde beoordeling. Dit blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten liet uitvoeren onder 454 onderwijsprofessionals in het voortgezet onderwijs en mbo. Vijftien procent van de ondervraagden vindt de kennis

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest Orange Business Services om de communicatie-infrastructuur van haar twee grootste werkmaatschappijen te consolideren en te transformeren in een geharmoniseerd, toekomstbestendig netwerk voor een verbeterde gebruikerservaring over de hele wereld. Gebouwd op de Orange Flexible SD-WAN oplossing verbindt het nieuwe Sony netwerk meer dan vijfhonderd locaties in ruim vijftig landen in vijf continenten en

9 op 10 onderwijsprofessionals: “Binnen 5 jaar werk ik volledig in de cloud”

9 op 10 onderwijsprofessionals: “Binnen 5 jaar werk ik volledig in de cloud”

Ruim 47 procent van de Nederlandse onderwijsprofessionals denkt dat zijn of haar onderwijsinstelling binnen vijf jaar volledig vanuit de cloud werkt. Maar liefst 38 procent van de ondervraagden doet dit al. Dit blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten door PanelWizard liet uitvoeren onder 615 onderwijsprofessionals. Het lijkt erop dat de meeste respondenten dit een goede ontwikkeling

1 op 7 Nederlanders denkt dat algoritme kan beslissen of sollicitant geschikt is voor functie

1 op 7 Nederlanders denkt dat algoritme kan beslissen of sollicitant geschikt is voor functie

Maar liefst 15 procent van de Nederlanders denkt dat algoritmes zelfstandig kunnen beslissen of een kandidaat geschikt is voor een functie of niet. Dit blijkt uit onderzoek dat Brunel uitvoerde onder 998 sollicitanten. Een kwart van hen ziet de online sollicitatie zelfs als een volwaardige vervanger van de fysieke sollicitatie. Dat Nederlanders behoorlijk veel vertrouwen

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken