Mobiele marketing vaak inefficiënt ingezet

De inzet van mobiele marketing en mobile advertising is op veel vlakken nog sterk te verbeteren. Ondanks dat de mogelijkheden en het bereik voldoende kansen bieden, is van creativiteit nog te weinig sprake. Dit terwijl het gebruik van de mobiele telefoon het enige mediatype is dat op dit moment nog significant groeit.

Uitgevers en mediabureaus maken beperkt gebruik van de mogelijkheden op het gebied van mobiel adverteren. Vooral efficiënte responsive advertentiemogelijkheden lijken belangrijk, waardoor de markt gedomineerd wordt door betaalde zoekadvertenties van Google en Facebook. Dit lijkt echter op de langere termijn minder winstgevend. Display zit, ook op mobiel, aan het eind van de levenscyclus en alleen voor Google en Facebook is dit met het grote (zoek)volume nog interessant.

De huidige platformen bieden weinig ruimte voor creativiteit en er wordt vastgehouden aan standaard displaybanners. Om hier verandering in te brengen, moet de exploitant en de adverteerder of het reclamebureau de nek durven uitsteken. De effectiviteit van standaard banners loop terug; ze worden steeds groter en de frequentie stijgt. Dit terwijl het aantal kliks daalt, en een substantieel deel hiervan een bot is. Een groot deel van de doelgroep wordt hierdoor gemist.

Native advertising

Een alternatief dat in opkomst is, is native advertising. Native advertising als begrip is nog niet concreet gedefinieerd, maar verschillende definities doen de ronde. Zo zou native advertising niets meer zijn dan een naadloze integratie tussen medium, context en boodschap. Het zou gesponsorde content zijn, maar dan minder irritant of het betekent dat je je consumenten ‘meeneemt op een flow waar ze toch al in zitten’. Voorbeelden zijn om met jouw stukje content zoveel mogelijk ‘shares’ op social media te bereiken, of het inzetten van promoted tweets op Twitter. Vooral mobiele sociale platforms als Instagram, Pinterest en Snapchat brengen interessante mogelijkheden. Het lijkt erop dat native advertising de volgende stap is in mobiele marketing.

Auteur |   ·   donderdag 2 jan, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

58 procent ambtenaren niet bekend met plannen werkgever om te verduurzamen

58 procent ambtenaren niet bekend met plannen werkgever om te verduurzamen

58 procent van de ambtenaren is niet bekend met de plannen van zijn of haar organisatie om te verduurzamen. Dat blijkt uit onderzoek van het ICT-bedrijf Fujitsu Nederland onder 557 ambtenaren. Opvallend is dat een derde denkt dat het hun organisaties niet lukt om een bijdrage te leveren aan de doelstelling van het klimaatakkoord om

Equinix ontvangt LEED Gold duurzaamheidscertificaat voor nieuwste datacenter

Equinix ontvangt LEED Gold duurzaamheidscertificaat voor nieuwste datacenter

Datacenterbedrijf Equinix heeft voor AM4, haar nieuwste datacenter, het wereldwijd erkende duurzaamheidscertificaat LEED Gold ontvangen. Met dit prestigieuze certificaat loopt Equinix voorop in het verduurzamen van de datacenterbranche. In samenwerking met Royal HaskoningDHV zet Equinix met AM4 een hoge standaard neer voor huidige en toekomstige datacenters. Met het Leadership in Energy and Environmental Design (LEED)

Google kiest Equinix voor aanleg nieuw kabellandingsstation voor zeekabel tussen VS en Chili

Google kiest Equinix voor aanleg nieuw kabellandingsstation voor zeekabel tussen VS en Chili

Equinix is door Google gevraagd om het Cable Landings Station (CLS) voor de nieuwe Curie-zeekabel te bouwen in Los Angeles. Het is de eerste nieuwe onderzeese verbinding tussen de Verenigde Staten en Chili sinds 20 jaar. De kabel vernoemt naar Marie Curie, de bekende schei- en natuurkundige komt rechtstreeks aan land in het datacenter van

Directe data-uitwisseling essentieel voor verdere innovatie zorg

Directe data-uitwisseling essentieel voor verdere innovatie zorg

Binnen vijf jaar groeit de bandbreedte in de gezondheids- en life sciences-sector met 70 procent. Dit blijkt uit de Global Interconnection Index 2.0 (GXI 2.0) van Equinix. Als gevolg van technologische ontwikkelingen, aangepaste wet- en regelgeving en de benodigde kostenreductie neemt de vraag naar cloudoplossingen in de zorg substantieel toe. Zorginstellingen focussen daarmee weer meer op hun

Fujitsu voor derde keer op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Fujitsu voor derde keer op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Analistenbureau Gartner heeft Fujitsu voor de derde keer op rij erkend als leider in het laatste Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa. Ook kreeg Fujitsu van alle leveranciers de hoogste positie toegekend vanwege haar vermogen de eigen visie uit te voeren. Fujitsu hanteert een strategische benadering voor Managed Workplace Services, waarbij de focus

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken