Mobiele marketing vaak inefficiënt ingezet

De inzet van mobiele marketing en mobile advertising is op veel vlakken nog sterk te verbeteren. Ondanks dat de mogelijkheden en het bereik voldoende kansen bieden, is van creativiteit nog te weinig sprake. Dit terwijl het gebruik van de mobiele telefoon het enige mediatype is dat op dit moment nog significant groeit.

Uitgevers en mediabureaus maken beperkt gebruik van de mogelijkheden op het gebied van mobiel adverteren. Vooral efficiënte responsive advertentiemogelijkheden lijken belangrijk, waardoor de markt gedomineerd wordt door betaalde zoekadvertenties van Google en Facebook. Dit lijkt echter op de langere termijn minder winstgevend. Display zit, ook op mobiel, aan het eind van de levenscyclus en alleen voor Google en Facebook is dit met het grote (zoek)volume nog interessant.

De huidige platformen bieden weinig ruimte voor creativiteit en er wordt vastgehouden aan standaard displaybanners. Om hier verandering in te brengen, moet de exploitant en de adverteerder of het reclamebureau de nek durven uitsteken. De effectiviteit van standaard banners loop terug; ze worden steeds groter en de frequentie stijgt. Dit terwijl het aantal kliks daalt, en een substantieel deel hiervan een bot is. Een groot deel van de doelgroep wordt hierdoor gemist.

Native advertising

Een alternatief dat in opkomst is, is native advertising. Native advertising als begrip is nog niet concreet gedefinieerd, maar verschillende definities doen de ronde. Zo zou native advertising niets meer zijn dan een naadloze integratie tussen medium, context en boodschap. Het zou gesponsorde content zijn, maar dan minder irritant of het betekent dat je je consumenten ‘meeneemt op een flow waar ze toch al in zitten’. Voorbeelden zijn om met jouw stukje content zoveel mogelijk ‘shares’ op social media te bereiken, of het inzetten van promoted tweets op Twitter. Vooral mobiele sociale platforms als Instagram, Pinterest en Snapchat brengen interessante mogelijkheden. Het lijkt erop dat native advertising de volgende stap is in mobiele marketing.

Auteur |   ·   donderdag 2 jan, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Equinix investeert 55 miljoen dollar in uitbreiding Amsterdams datacenter

Equinix investeert 55 miljoen dollar in uitbreiding Amsterdams datacenter

Equinix, aanbieder van interconnectie en datacenters, opent 4 december de uitbreiding van het International Business Exchange™ (IBX) datacenter AM7 tijdens het ‘Connecting the Future’ seminar. Het nieuwe datacenter in Amsterdam-Zuidoost is één van belangrijkste ‘connectiviteitshubs’ ter wereld en ondersteunt organisaties die de wereldwijde digitale transformatie doormaken. De uitbreiding, een investering van 55 miljoen US dollar,

Digitale transformatie laat kwartaalomzet Equinix met 11 procent stijgen

Digitale transformatie laat kwartaalomzet Equinix met 11 procent stijgen

Equinix, Inc (Nasdaq: EQIX), de wereldwijde aanbieder van interconnectie- en datacenterdiensten, heeft de cijfers voor het derde kwartaal bekendgemaakt. De omzet groeide voor het 63e kwartaal op rij, naar 1.284 miljard dollar. De nettowinst bedraagt dit kwartaal 125 miljoen dollar. De EMEA-regio (Europa, Abu Dhabi en Dubai) is goed voor ongeveer 31 procent van de

Fujitsu framework Sholark versnelt transformatie van bedrijfsprocessen met AI en data-analyse

Fujitsu framework Sholark versnelt transformatie van bedrijfsprocessen met AI en data-analyse

Fujitsu maakt het voor bedrijven gemakkelijker om hun digitale transformatieprocessen te versnellen door artificial intelligence (AI), data-analyse en zakelijke besluitvorming aan elkaar te koppelen dankzij het nieuwe, krachtige Sholark-framework. Dit framework versnelt de ontwikkeling van complexe AI-projecten en kan gebruikt worden ter ondersteuning van de besluitvorming.

Tekort aan relevante ICT-kennis door overheid en bedrijfsleven

Tekort aan relevante ICT-kennis door overheid en bedrijfsleven

Hoewel er een grote vraag is naar ICT-personeel zitten duizenden ICT’ers thuis omdat hun opleiding niet aansluit op de huidige vacatures. Volgens Wouter Bronsgeest, duo-voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals (KNVI) zijn zowel de overheid, het bedrijfsleven als de medewerkers zelf verantwoordelijk om de vaardigheden van ICT’ers te laten aansluiten bij de veranderende

Fujitsu en NetApp’s NFLEX Converged Infrastructure nu gecertificeerd voor SAP-omgevingen

Fujitsu en NetApp’s NFLEX Converged Infrastructure nu gecertificeerd voor SAP-omgevingen

Fujitsu en NetApps’ NFLEX Converged Infrastructure oplossing is nu beschikbaar voor SAP-omgevingen. De vooraf geconfigureerde datacentrum-infrastructuur wordt overgedragen op Windows- en Linux-besturingssystemen en is geoptimaliseerd voor het beheer van SAP-installaties. Zowel voor de SAP Business Suite, SAP S/4HANA® als SAP BW/4HANA implementaties.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken