Mobiele marketing vaak inefficiënt ingezet

De inzet van mobiele marketing en mobile advertising is op veel vlakken nog sterk te verbeteren. Ondanks dat de mogelijkheden en het bereik voldoende kansen bieden, is van creativiteit nog te weinig sprake. Dit terwijl het gebruik van de mobiele telefoon het enige mediatype is dat op dit moment nog significant groeit.

Uitgevers en mediabureaus maken beperkt gebruik van de mogelijkheden op het gebied van mobiel adverteren. Vooral efficiënte responsive advertentiemogelijkheden lijken belangrijk, waardoor de markt gedomineerd wordt door betaalde zoekadvertenties van Google en Facebook. Dit lijkt echter op de langere termijn minder winstgevend. Display zit, ook op mobiel, aan het eind van de levenscyclus en alleen voor Google en Facebook is dit met het grote (zoek)volume nog interessant.

De huidige platformen bieden weinig ruimte voor creativiteit en er wordt vastgehouden aan standaard displaybanners. Om hier verandering in te brengen, moet de exploitant en de adverteerder of het reclamebureau de nek durven uitsteken. De effectiviteit van standaard banners loop terug; ze worden steeds groter en de frequentie stijgt. Dit terwijl het aantal kliks daalt, en een substantieel deel hiervan een bot is. Een groot deel van de doelgroep wordt hierdoor gemist.

Native advertising

Een alternatief dat in opkomst is, is native advertising. Native advertising als begrip is nog niet concreet gedefinieerd, maar verschillende definities doen de ronde. Zo zou native advertising niets meer zijn dan een naadloze integratie tussen medium, context en boodschap. Het zou gesponsorde content zijn, maar dan minder irritant of het betekent dat je je consumenten ‘meeneemt op een flow waar ze toch al in zitten’. Voorbeelden zijn om met jouw stukje content zoveel mogelijk ‘shares’ op social media te bereiken, of het inzetten van promoted tweets op Twitter. Vooral mobiele sociale platforms als Instagram, Pinterest en Snapchat brengen interessante mogelijkheden. Het lijkt erop dat native advertising de volgende stap is in mobiele marketing.

Auteur |   ·   donderdag 2 jan, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Directe data-uitwisseling essentieel voor verdere innovatie zorg

Directe data-uitwisseling essentieel voor verdere innovatie zorg

Binnen vijf jaar groeit de bandbreedte in de gezondheids- en life sciences-sector met 70 procent. Dit blijkt uit de Global Interconnection Index 2.0 (GXI 2.0) van Equinix. Als gevolg van technologische ontwikkelingen, aangepaste wet- en regelgeving en de benodigde kostenreductie neemt de vraag naar cloudoplossingen in de zorg substantieel toe. Zorginstellingen focussen daarmee weer meer op hun

Fujitsu voor derde keer op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Fujitsu voor derde keer op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Analistenbureau Gartner heeft Fujitsu voor de derde keer op rij erkend als leider in het laatste Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa. Ook kreeg Fujitsu van alle leveranciers de hoogste positie toegekend vanwege haar vermogen de eigen visie uit te voeren. Fujitsu hanteert een strategische benadering voor Managed Workplace Services, waarbij de focus

Equinix breidt interconnectieplatform en datacenterdiensten uit naar Hamburg

Equinix breidt interconnectieplatform en datacenterdiensten uit naar Hamburg

Nieuw datacenter in nabijheid van zeekabels volgt op uitbreiding in Nederland Equinix, Inc (Nasdaq: EQIX) breidt uit naar Hamburg. De wereldwijde aanbieder van interconnectie- en datacenterdiensten heeft voor 9 miljoen euro een gebouw gekocht en investeert 22 miljoen euro om het gebouw te herontwikkelen. Met het nieuwe datacenter HH1 International Business Exchange™ (IBX®) komt Equinix,

Filosoof Maxim Februari: “Data bestaan niet”

Filosoof Maxim Februari: “Data bestaan niet”

Hebben we nieuwe ethische theorieën nodig nu regels en principes niet langer op schrift staan, maar in het script van de omgeving zijn verwerkt? Die vraag probeerde filosoof, schrijver en ethicus Maxim Februari te beantwoorden tijdens zijn lezing op het Smart Humanity event van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals (KNVI).

Equinix investeert 55 miljoen dollar in uitbreiding Amsterdams datacenter

Equinix investeert 55 miljoen dollar in uitbreiding Amsterdams datacenter

Equinix, aanbieder van interconnectie en datacenters, opent 4 december de uitbreiding van het International Business Exchange™ (IBX) datacenter AM7 tijdens het ‘Connecting the Future’ seminar. Het nieuwe datacenter in Amsterdam-Zuidoost is één van belangrijkste ‘connectiviteitshubs’ ter wereld en ondersteunt organisaties die de wereldwijde digitale transformatie doormaken. De uitbreiding, een investering van 55 miljoen US dollar,

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken