Mobiele marketing vaak inefficiënt ingezet

De inzet van mobiele marketing en mobile advertising is op veel vlakken nog sterk te verbeteren. Ondanks dat de mogelijkheden en het bereik voldoende kansen bieden, is van creativiteit nog te weinig sprake. Dit terwijl het gebruik van de mobiele telefoon het enige mediatype is dat op dit moment nog significant groeit.

Uitgevers en mediabureaus maken beperkt gebruik van de mogelijkheden op het gebied van mobiel adverteren. Vooral efficiënte responsive advertentiemogelijkheden lijken belangrijk, waardoor de markt gedomineerd wordt door betaalde zoekadvertenties van Google en Facebook. Dit lijkt echter op de langere termijn minder winstgevend. Display zit, ook op mobiel, aan het eind van de levenscyclus en alleen voor Google en Facebook is dit met het grote (zoek)volume nog interessant.

De huidige platformen bieden weinig ruimte voor creativiteit en er wordt vastgehouden aan standaard displaybanners. Om hier verandering in te brengen, moet de exploitant en de adverteerder of het reclamebureau de nek durven uitsteken. De effectiviteit van standaard banners loop terug; ze worden steeds groter en de frequentie stijgt. Dit terwijl het aantal kliks daalt, en een substantieel deel hiervan een bot is. Een groot deel van de doelgroep wordt hierdoor gemist.

Native advertising

Een alternatief dat in opkomst is, is native advertising. Native advertising als begrip is nog niet concreet gedefinieerd, maar verschillende definities doen de ronde. Zo zou native advertising niets meer zijn dan een naadloze integratie tussen medium, context en boodschap. Het zou gesponsorde content zijn, maar dan minder irritant of het betekent dat je je consumenten ‘meeneemt op een flow waar ze toch al in zitten’. Voorbeelden zijn om met jouw stukje content zoveel mogelijk ‘shares’ op social media te bereiken, of het inzetten van promoted tweets op Twitter. Vooral mobiele sociale platforms als Instagram, Pinterest en Snapchat brengen interessante mogelijkheden. Het lijkt erop dat native advertising de volgende stap is in mobiele marketing.

Auteur |   ·   donderdag 2 jan, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

KNVI wil bestrijding digitale ongelijkheid onderdeel maken MVO

KNVI wil bestrijding digitale ongelijkheid onderdeel maken MVO

Thuiswerken draagt bij aan het verder ontwikkelen van de digitale vaardigheden. Helaas dreigen miljoenen Nederlanders de boot te missen. Wouter Bronsgeest, duovoorzitter van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals (KNVI) en Piet Boekhoudt KNVI-lid pleiten er daarom voor om de bestrijding van deze digitale ongelijkheid onderdeel te maken van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Op die

I-care ondersteunt Lanxess bij de lokale uitrol van de onderhoudsstrategie

I-care ondersteunt Lanxess bij de lokale uitrol van de onderhoudsstrategie

I-care en Lanxess hebben een nieuwe samenwerkingsovereenkomst bereikt. Als dienstverlener gespecialiseerd in voorspellend onderhoud en betrouwbaarheid ondersteunt I-care de in Keulen gevestigde chemieproducent bij de lokale uitrol van de bedrijfsonderhoudsstrategie. Hierbij waren integriteit, betrouwbaarheid en kostenefficiëntie van de fabriek van het grootste belang. “De aanpak van I-care past perfect bij de eisen die we stellen

Orange Business Services en Amazon Web Services starten strategische samenwerking

Orange Business Services en Amazon Web Services starten strategische samenwerking

Orange Business Services is per direct een wereldwijde strategische samenwerking aangegaan met Amazon Web Services (AWS). Dankzij deze samenwerking kunnen bedrijven de voordelen van de cloud beter benutten en zich gemakkelijker aanpassen aan veranderende gebruikersbehoeften en/of veranderingen in de markt. Hierdoor wordt de digitale transformatie van veel organisaties versneld. Als onderdeel van de samenwerking gaan

Orange investeert via dochter Enovacom in Digital Health 2-fonds van LBO France

Orange investeert via dochter Enovacom in Digital Health 2-fonds van LBO France

Orange Group heeft besloten om via de Orange Digital Investment holding te investeren in het Digital Health 2 (DH2)-fonds van LBO France; een bekende Franse investeringsmaatschappij. Het DH2-fonds is van plan om tweehonderd miljoen euro te investeren in mkb-ondernemingen die zich bezighouden met e-health, zoals: QuantifiCare, Tribvn Healthcare, FeetMe en Meditect. Dankzij nieuwe ontwikkelingen op

SITA en Orange Business Services implementeren edge connectivity op luchthavens met shared SDN

SITA en Orange Business Services implementeren edge connectivity op luchthavens met shared SDN

SITA en Orange Business Services hebben via SITA’s shared connectivity platform AirportHub, een multi-tenant edge SD-WAN-platform geïmplementeerd op meer dan zestig luchthavens wereldwijd. Dankzij het Flexible SD-WAN-portfolio van Orange Business Services kan SITA Connect SDN luchtvaartmaatschappijen, grondafhandelaars en andere huurders toegang bieden tot één en dezelfde virtuele infrastructuur in de cloud. Dit zorgt niet alleen voor meer schaalbare en wendbare connectiviteit, ook

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken