Mobiele marketing vaak inefficiënt ingezet

De inzet van mobiele marketing en mobile advertising is op veel vlakken nog sterk te verbeteren. Ondanks dat de mogelijkheden en het bereik voldoende kansen bieden, is van creativiteit nog te weinig sprake. Dit terwijl het gebruik van de mobiele telefoon het enige mediatype is dat op dit moment nog significant groeit.

Uitgevers en mediabureaus maken beperkt gebruik van de mogelijkheden op het gebied van mobiel adverteren. Vooral efficiënte responsive advertentiemogelijkheden lijken belangrijk, waardoor de markt gedomineerd wordt door betaalde zoekadvertenties van Google en Facebook. Dit lijkt echter op de langere termijn minder winstgevend. Display zit, ook op mobiel, aan het eind van de levenscyclus en alleen voor Google en Facebook is dit met het grote (zoek)volume nog interessant.

De huidige platformen bieden weinig ruimte voor creativiteit en er wordt vastgehouden aan standaard displaybanners. Om hier verandering in te brengen, moet de exploitant en de adverteerder of het reclamebureau de nek durven uitsteken. De effectiviteit van standaard banners loop terug; ze worden steeds groter en de frequentie stijgt. Dit terwijl het aantal kliks daalt, en een substantieel deel hiervan een bot is. Een groot deel van de doelgroep wordt hierdoor gemist.

Native advertising

Een alternatief dat in opkomst is, is native advertising. Native advertising als begrip is nog niet concreet gedefinieerd, maar verschillende definities doen de ronde. Zo zou native advertising niets meer zijn dan een naadloze integratie tussen medium, context en boodschap. Het zou gesponsorde content zijn, maar dan minder irritant of het betekent dat je je consumenten ‘meeneemt op een flow waar ze toch al in zitten’. Voorbeelden zijn om met jouw stukje content zoveel mogelijk ‘shares’ op social media te bereiken, of het inzetten van promoted tweets op Twitter. Vooral mobiele sociale platforms als Instagram, Pinterest en Snapchat brengen interessante mogelijkheden. Het lijkt erop dat native advertising de volgende stap is in mobiele marketing.

Auteur |   ·   donderdag 2 jan, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Blockchainplatform Ricex maakt rijsthandel transparant en eerlijk

Blockchainplatform Ricex maakt rijsthandel transparant en eerlijk

Onlangs introduceerde Fujitsu en Rice Exchange (Ricex) het eerste digitale platform voor het kopen en verkopen van rijst. Het platform digitaliseert de rijsthandel met behulp van een blockchain Distributed Ledger Technology (DLT) –platform. Het doel van dit platform is de wereldwijde handel in rijst transparanter en eerlijker te maken. De rijstmarkt is enorm groot en

Sioux investeert in tumordissectie-oplossing van Xyall

Sioux investeert in tumordissectie-oplossing van Xyall

Hightechbedrijf Sioux Technologies investeert fors in medische innovaties. Na een eerdere investering in 2019 in de precisie weefselscan van SamanTree Medical, steekt het Eindhovense techbedrijf nu geld en kennis in medische start-up Xyall. Deze Nederlandse start-up richt zich op het automatiseren van tumordissectieprocessen. De technische innovaties van Xyall en SamanTree Medical dragen bij aan een

Macaw vervult voorbeeldfunctie met twee ISAE-verklaringen

Macaw vervult voorbeeldfunctie met twee ISAE-verklaringen

Macaw heeft de verklaringen ISAE3402 Type2 en ISAE3000 SOC 2 bemachtigd voor respectievelijk de kwaliteit van IT-servicemanagement en de informatiebeveiliging en privacy. Hiermee loopt de Microsoft- en Sitecore-specialist voorop als dienstverlener voor onder meer de financiële wereld, een sector die steeds meer vraagt om zekerheid op het gebied van uitbestede IT-diensten. Macaw is onder meer

Technologische vooruitgang betekent niet automatisch hogere  arbeidsproductiviteit

Technologische vooruitgang betekent niet automatisch hogere arbeidsproductiviteit

Tijdens het Smart Humanity evenement bij de OBA in Amsterdam van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals (KNVI) stond de rol van de mens centraal. Technologie ontwikkelt zich razend snel. Maar wat is de invloed van toenemende inzet van techniek en bijbehorende digitalisering op het werk van de duizenden kenniswerkers binnen organisaties? De documentaire ‘Kenniswerk’

Nederland maakt belangrijke internationale investeringen in duurzaamheid los

Nederland maakt belangrijke internationale investeringen in duurzaamheid los

Nederland peutert grote hoeveelheden aan investeringskapitaal los om wereldwijde uitdagingen beter het hoofd te bieden. We ontwikkelen ons tot een prominente hub voor investeerders die met hun investeringen meetbare impact op samenleving en milieu willen hebben. Organisaties als DOEN Participaties (impactinvesteringsfonds voor duurzame en sociaal georiënteerde startups) en Oikocredit (een van ’s werelds grootste private

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken