Make-over voor startpagina MSN

MSN Messenger is sinds 31 oktober 2013 al niet meer te gebruiken. De startpagina van MSN blijkt echter nog altijd populair te zijn. Zo populair dat Microsoft heeft besloten de complete pagina een make-over te geven.

De grootste toevoeging aan de site zal een ruime keuze aan content zijn. Maar ook heeft Microsoft besloten om een directe link aan te bieden tot verschillende social media. De dienst om direct gebruik te maken van social media kanalen is een toevoeging op de eigen diensten, zoals Outlook en Skype.

Content
In totaal zijn er 1300 verschillende uitgevers die zullen bijdragen aan de geleverde content. De artikelen op de vernieuwde site geven ook aan wat de bron is van de content door middel van een icoontje. Op deze manier kan de lezer gemakkelijk het originele bericht terugvinden. De leveranciers van de content zijn zowel nationaal als internationaal. Microsoft heeft onder andere deals gesloten met CNN, The New York Times, NRC handelsblad en Voetbal Internationaal. Al het nieuws wordt onderverdeeld in elf verschillende categorieën, waaronder sport, reizen en geldzaken.

Populariteit
Ondanks het wegvallen van de Messenger-functie van MSN blijkt de startpagina nog altijd populair te zijn. Volgens MSN zelf wordt er door 437 miljoen mensen, verspreid over 50 verschillende landen, gebruik gemaakt van de website. In Nederland staat de pagina op nummer 24 van meest bezochte websites. De compleet vernieuwde pagina is als preview te bekijken via: http://preview.msn.com/?AR=2.

Auteur |   ·   dinsdag 9 sep, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken