MSN Messenger is sinds 31 oktober 2013 al niet meer te gebruiken. De startpagina van MSN blijkt echter nog altijd populair te zijn. Zo populair dat Microsoft heeft besloten de complete pagina een make-over te geven.
De grootste toevoeging aan de site zal een ruime keuze aan content zijn. Maar ook heeft Microsoft besloten om een directe link aan te bieden tot verschillende social media. De dienst om direct gebruik te maken van social media kanalen is een toevoeging op de eigen diensten, zoals Outlook en Skype.
Content
In totaal zijn er 1300 verschillende uitgevers die zullen bijdragen aan de geleverde content. De artikelen op de vernieuwde site geven ook aan wat de bron is van de content door middel van een icoontje. Op deze manier kan de lezer gemakkelijk het originele bericht terugvinden. De leveranciers van de content zijn zowel nationaal als internationaal. Microsoft heeft onder andere deals gesloten met CNN, The New York Times, NRC handelsblad en Voetbal Internationaal. Al het nieuws wordt onderverdeeld in elf verschillende categorieën, waaronder sport, reizen en geldzaken.
Populariteit
Ondanks het wegvallen van de Messenger-functie van MSN blijkt de startpagina nog altijd populair te zijn. Volgens MSN zelf wordt er door 437 miljoen mensen, verspreid over 50 verschillende landen, gebruik gemaakt van de website. In Nederland staat de pagina op nummer 24 van meest bezochte websites. De compleet vernieuwde pagina is als preview te bekijken via: http://preview.msn.com/?AR=2.