Macaw vervult voorbeeldfunctie met twee ISAE-verklaringen

Macaw heeft de verklaringen ISAE3402 Type2 en ISAE3000 SOC 2 bemachtigd voor respectievelijk de kwaliteit van IT-servicemanagement en de informatiebeveiliging en privacy. Hiermee loopt de Microsoft- en Sitecore-specialist voorop als dienstverlener voor onder meer de financiële wereld, een sector die steeds meer vraagt om zekerheid op het gebied van uitbestede IT-diensten.

Macaw is onder meer groot in finance en assurance. Banken en verzekeringsbedrijven, die vallen onder de Wet Financieel Toezicht (‘WFT’) of de Pensioenwet, moeten steeds vaker kunnen aantonen dat zij de (financiële) processen beheersen. Als zij werk outsourcen naar servicepartijen zoals Macaw, dan is het noodzakelijk dat deze partijen ook in control zijn. ISAE (International Standard for Assurance Engagements) is een audit-standaard die zekerheid biedt bij uitbestede processen en/of diensten. Een verklaring biedt een onafhankelijk oordeel over de kwaliteit van de dienstenverlener door inzicht in de beheersing van uitbestede processen. Hiermee tonen financieel dienstverleners dus aan dat ze in control zijn.

Snel ingespeeld op eisen
Macaw ziet een toenemende vraag naar ISAE-verklaringen bij haar klanten – ook buiten de financiële sector. Zij heeft hier snel op ingespeeld door een team samen te stellen. “Het is een selectie- dan wel knock-out criterium, zowel voor bestaande als nieuwe relaties. In korte periode hebben we goed werk verricht. Daar ben ik trots op”, zegt William van der Pijl, CEO van Macaw.

Veel bewijslast
Consultancybureau QSN heeft Macaw ondersteund bij het voorbereiden op de audit. “We hebben een lijst met maatregelen opgesteld en bewijslast verzameld, dat Macaw heeft kunnen aantonen aan de auditor”, zegt consultant Christine Santing van QSN. “Een ISAE-traject is intensiever dan een ISO-traject. Je moet veel bewijslast aantonen, punt voor punt. Dit toont aan dat Macaw haar services juist verleent en laat zien dat de maatregelen systematisch zijn ingeregeld en dus geborgd zijn in de organisatie.”

Uitbreiden
De uitgevoerde controles passen bij de dienstverlening van Macaw. “Nu beschikken we over een basis draagvlak op het gebied van managed services. Ik sluit echter zeker niet uit dat we uitbreiden naar een grotere scope”, zegt Van der Pijl. “Met deze verklaringen tonen wij binnen- en buitenlandse klanten, dat zowel onze kwaliteitsnormen als de informatiebeveiligingsprocessen goed geregeld zijn.”

Over Macaw
Macaw helpt bedrijven succesvol te zijn in hun digitale transformatie door inzet van hun beste mensen en best-in-class digitale oplossingen op ’s werelds meest geavanceerde technology-platforms. Macaw is Multiple Gold Partner van Microsoft en Platinum Partner van Sitecore. Na 25 jaar heeft Macaw een uitgebreid trackrecord met succesvolle projecten in verschillende branches. Denk aan organisaties als Evides, HEINEKEN, Jumbo Supermarkten, ANWB, Priva, Reed Business, Univé, Volkswagen PON Financial Services en Zadkine. Met een team van 270 mensen wordt dagelijks gewerkt vanuit Amsterdam, Rotterdam, Apeldoorn, Duitsland en Litouwen aan thema’s als Digital Transformation, Employee Empowerment, Customer Experience en Optimized IT Operations.

Auteur |   ·   dinsdag 26 nov, 2019

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Macaw neemt B+D Interactive over en versterkt Europese positie

Macaw neemt B+D Interactive over en versterkt Europese positie

Full-service digital partner Macaw neemt B+D Interactive over: een Duits fullservicebureau voor digitale communicatie en e-business, dat zich richt op awareness- en activatie campagnes. Hiermee versterkt Macaw zijn positie als full-service digital partner in Europa. Macaw helpt bedrijven op een succesvolle manier digitaal te transformeren door zich te concentreren op de volgende drie onderwerpen: Customer Experience, Employee Empowerment en Optimized IT Operations. De overname is onderdeel van

Technologische vooruitgang betekent niet automatisch hogere  arbeidsproductiviteit

Technologische vooruitgang betekent niet automatisch hogere arbeidsproductiviteit

Tijdens het Smart Humanity evenement bij de OBA in Amsterdam van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals (KNVI) stond de rol van de mens centraal. Technologie ontwikkelt zich razend snel. Maar wat is de invloed van toenemende inzet van techniek en bijbehorende digitalisering op het werk van de duizenden kenniswerkers binnen organisaties? De documentaire ‘Kenniswerk’

Nederland maakt belangrijke internationale investeringen in duurzaamheid los

Nederland maakt belangrijke internationale investeringen in duurzaamheid los

Nederland peutert grote hoeveelheden aan investeringskapitaal los om wereldwijde uitdagingen beter het hoofd te bieden. We ontwikkelen ons tot een prominente hub voor investeerders die met hun investeringen meetbare impact op samenleving en milieu willen hebben. Organisaties als DOEN Participaties (impactinvesteringsfonds voor duurzame en sociaal georiënteerde startups) en Oikocredit (een van ’s werelds grootste private

Onderwijsprofessional vindt eigen ICT-kennis veel beter dan die van collega

Onderwijsprofessional vindt eigen ICT-kennis veel beter dan die van collega

Maar liefst 87 procent van de onderwijsprofessionals in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs beoordeelt de eigen ICT-kennis als goed of heel goed. Slechts de helft geeft zijn collega’s eenzelfde beoordeling. Dit blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten liet uitvoeren onder 454 onderwijsprofessionals in het voortgezet onderwijs en mbo. Vijftien procent van de ondervraagden vindt de kennis

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest Orange Business Services om de communicatie-infrastructuur van haar twee grootste werkmaatschappijen te consolideren en te transformeren in een geharmoniseerd, toekomstbestendig netwerk voor een verbeterde gebruikerservaring over de hele wereld. Gebouwd op de Orange Flexible SD-WAN oplossing verbindt het nieuwe Sony netwerk meer dan vijfhonderd locaties in ruim vijftig landen in vijf continenten en

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken