Macaw vervult voorbeeldfunctie met twee ISAE-verklaringen

Macaw heeft de verklaringen ISAE3402 Type2 en ISAE3000 SOC 2 bemachtigd voor respectievelijk de kwaliteit van IT-servicemanagement en de informatiebeveiliging en privacy. Hiermee loopt de Microsoft- en Sitecore-specialist voorop als dienstverlener voor onder meer de financiële wereld, een sector die steeds meer vraagt om zekerheid op het gebied van uitbestede IT-diensten.

Macaw is onder meer groot in finance en assurance. Banken en verzekeringsbedrijven, die vallen onder de Wet Financieel Toezicht (‘WFT’) of de Pensioenwet, moeten steeds vaker kunnen aantonen dat zij de (financiële) processen beheersen. Als zij werk outsourcen naar servicepartijen zoals Macaw, dan is het noodzakelijk dat deze partijen ook in control zijn. ISAE (International Standard for Assurance Engagements) is een audit-standaard die zekerheid biedt bij uitbestede processen en/of diensten. Een verklaring biedt een onafhankelijk oordeel over de kwaliteit van de dienstenverlener door inzicht in de beheersing van uitbestede processen. Hiermee tonen financieel dienstverleners dus aan dat ze in control zijn.

Snel ingespeeld op eisen
Macaw ziet een toenemende vraag naar ISAE-verklaringen bij haar klanten – ook buiten de financiële sector. Zij heeft hier snel op ingespeeld door een team samen te stellen. “Het is een selectie- dan wel knock-out criterium, zowel voor bestaande als nieuwe relaties. In korte periode hebben we goed werk verricht. Daar ben ik trots op”, zegt William van der Pijl, CEO van Macaw.

Veel bewijslast
Consultancybureau QSN heeft Macaw ondersteund bij het voorbereiden op de audit. “We hebben een lijst met maatregelen opgesteld en bewijslast verzameld, dat Macaw heeft kunnen aantonen aan de auditor”, zegt consultant Christine Santing van QSN. “Een ISAE-traject is intensiever dan een ISO-traject. Je moet veel bewijslast aantonen, punt voor punt. Dit toont aan dat Macaw haar services juist verleent en laat zien dat de maatregelen systematisch zijn ingeregeld en dus geborgd zijn in de organisatie.”

Uitbreiden
De uitgevoerde controles passen bij de dienstverlening van Macaw. “Nu beschikken we over een basis draagvlak op het gebied van managed services. Ik sluit echter zeker niet uit dat we uitbreiden naar een grotere scope”, zegt Van der Pijl. “Met deze verklaringen tonen wij binnen- en buitenlandse klanten, dat zowel onze kwaliteitsnormen als de informatiebeveiligingsprocessen goed geregeld zijn.”

Over Macaw
Macaw helpt bedrijven succesvol te zijn in hun digitale transformatie door inzet van hun beste mensen en best-in-class digitale oplossingen op ’s werelds meest geavanceerde technology-platforms. Macaw is Multiple Gold Partner van Microsoft en Platinum Partner van Sitecore. Na 25 jaar heeft Macaw een uitgebreid trackrecord met succesvolle projecten in verschillende branches. Denk aan organisaties als Evides, HEINEKEN, Jumbo Supermarkten, ANWB, Priva, Reed Business, Univé, Volkswagen PON Financial Services en Zadkine. Met een team van 270 mensen wordt dagelijks gewerkt vanuit Amsterdam, Rotterdam, Apeldoorn, Duitsland en Litouwen aan thema’s als Digital Transformation, Employee Empowerment, Customer Experience en Optimized IT Operations.

Auteur |   ·   dinsdag 26 nov, 2019

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Helft bedrijven maakindustrie maakt weinig gebruik van predictive maintenance

Helft bedrijven maakindustrie maakt weinig gebruik van predictive maintenance

Maar liefst 46 procent van de bedrijven in de maakindustrie maakt momenteel te weinig gebruik van predictive maintenance. Dit blijkt uit onderzoek van Axians onder 211 managers in de Nederlandse maakindustrie, uitgevoerd door Panelwizard. Als belangrijkste verklaring voor deze implementatie-achterstand noemt bijna twee derde van de ondervraagden een gebrek aan kennis binnen hun organisatie. Andere redenen zijn onvoldoende verzamelde

43 procent onderwijsprofessionals: “Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”

43 procent onderwijsprofessionals: “Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”

Volgens bijna de helft van de Nederlandse onderwijsprofessionals heeft de overstap naar digitaal lesgeven een positief effect op de prestaties van hun leerlingen. Dit blijkt uit onderzoek van SLBdiensten onder 523 Nederlandse onderwijsprofessionals, uitgevoerd door PanelWizard. Mede hierdoor wil maar liefst 53 procent van de ondervraagden in de toekomst graag vaker digitaal les (blijven) geven. Door het coronavirus heeft

Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk wint STEAM Cup Challenge 2020

Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk wint STEAM Cup Challenge 2020

Het Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk heeft dit jaar de STEAM Cup Challenge gewonnen. Met een Micro:bit, een minicomputer waarmee toepassingen kunnen worden gemaakt door hem eenvoudig te programmeren, ontwierpen zij het beste idee binnen het thema ‘Smart City’. De jury prees het winnende team om de slimme wisselwerking tussen een lagere uitstoot van broeikasgassen

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Door de huidige pandemie is Orange vastbesloten haar klanten ten alle tijden te verzekeren van de services en de beschikbaarheid van haar netwerken. Dit is de rol en verantwoordelijkheid van Orange Group als operator. Zowel in Frankrijk als in de rest van de wereld ondersteunt Orange haar particuliere en zakelijke klanten, evenals overheidsinstanties. Orange zorgt

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Voor maar liefst 73 procent van de werkzoekende Nederlanders is een slecht online imago een goede reden om niet te solliciteren bij een potentiële werkgever. Dit blijkt uit onderzoek van vacaturezoekmachine Jobrapido, onder 500 Nederlandse sollicitanten. Van alle ondervraagden vindt 68 procent het online imago van een toekomstige werkgever belangrijk; een kwart van hen noemt het

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken