Macaw neemt B+D Interactive over en versterkt Europese positie

Full-service digital partner Macaw neemt B+D Interactive over: een Duits fullservicebureau voor digitale communicatie en e-business, dat zich richt op awareness- en activatie campagnes. Hiermee versterkt Macaw zijn positie als full-service digital partner in Europa. Macaw helpt bedrijven op een succesvolle manier digitaal te transformeren door zich te concentreren op de volgende drie onderwerpen: Customer Experience, Employee Empowerment en Optimized IT Operations. De overname is onderdeel van Macaw’s langetermijnstrategie om verder te groeien naar een full-service digital partner met impact op Europese schaal.

Snelle groei
Met de toetreding van B + D Interactive groeit Macaw uit tot een organisatie met ongeveer 370 werknemers verspreid over locaties in Hoofddorp, Barendrecht, Apeldoorn, Vilnius (Litouwen) en Keulen. Groei is geen doel op zich, maar volgens Macaw-CEO William van der Pijl de beste manier om in een veranderende markt de Macaw-cultuur te behouden. Van der Pijl heeft de ambitie om verder te groeien door autonome groei, overnames en samenwerkingen: “Eén van de belangrijkste manieren voor bedrijven om zich online te onderscheiden, is door een superieure klantervaring en een sterke digitale workforce. Er is een toenemende vraag onder onze klanten en partners naar een full-service digital partner die hen hierin kan ondersteunen op Europese schaal.”

Waarom deze overname?
Volgens Van der Pijl past de cultuur en werkwijze van B+D Interactive goed bij Macaw. “We hebben altijd ingezet op autonome groei. Maar dat is niet voldoende als we willen inspelen op het potentieel in deze markt. B+D Interactive is actief in digitale communicatie, marketing en commerce, belangrijke onderdelen van Macaw’s portfolio. Ze creëren digitale strategieën, platforms, campagnes, commerce-oplossingen en loyaliteitsprogramma’s voor aantrekkelijke merken zoals congstar, Vorwerk, L’Oréal, Telekom, REWE, Postbank, BMW, Worx en Henkel. Door de overname kunnen we ook deze klanten begeleiden in hun digitale transformatie, zoals we dat in Nederland gewend zijn.”

CFO Ronald van Es is ook erg enthousiast over de overname: “In de afgelopen 25 jaar is onze cultuur gevormd door een unieke combinatie van een systeemintegrator en een digitaal bureau. Kenmerken zijn vakmanschap, toewijding, de uitdaging aangaan, de beste willen zijn en niet tevreden zijn totdat onze klant succesvol is. Uli Wolter, directeur van B+D Interactive, deelt die visie. Hij voelt zich verantwoordelijk voor zijn team. Hij wil zowel zijn mensen als het bedrijf ontwikkelen en een betere toekomst creëren. Daarnaast is het een financieel gezond bedrijf met mooie klanten. Daarom was het voor ons een logische stap om onze krachten te bundelen.”

B+D Interactive zal verdergaan onder de naam Macaw, met Uli Wolter als Managing Director Macaw Duitsland. Uli Wolter: “Wij bij B+D Interactive waren op zoek naar een partner met uitstekende technische expertise en een holistische kijk op digitale strategieën, marketing en zakelijke oplossingen. We zijn erg blij dat we die partner in Macaw hebben gevonden. Alleen degenen die creativiteit, data en baanbrekende technische oplossingen combineren, kunnen de snelle digitale transformatie bijbenen. Dat is onze gemeenschappelijke overtuiging. En daarom kijken we uit naar een succesvolle toekomst met Macaw en naar het creëren van uitstekende resultaten voor onze klanten. “

Macaw: full-service digital partner sinds 1994
Macaw werd opgericht in 1994 en is al 25 jaar een full-service digital partner op het gebied van Customer Experience, Employee Empowerment en het optimaliseren van IT. Met deze overname heeft Macaw ongeveer 370 werknemers en werkt voor klanten zoals Evides, Heineken, ANWB, Smurfit Kappa, CRH, HomeFashion Group, Univé, ONVZ, VGZ, Volkswagen PON Financial Services en Shoeby. In de 25 jaar dat Macaw bestaat, is het volledig autonoom gegroeid.

Over B+D Interactive B+D Interactive is een fullservicebureau voor digitale communicatie en e-business. Tot deze overname maakte het deel uit van de B+D-groep. Het bureau biedt digitale oplossingen en producten op het gebied van websites en portals, e-business, mobiel, online marketing, sociale media, contentmarketing, CRM en digitale creatieve campagnes. Daarmee helpt het merken als congstar, Vorwerk, L’Oréal, Telekom, REWE, Postbank, BMW, Worx en Henkel met hun digitale marketingcommunicatie.

Auteur |   ·   donderdag 5 dec, 2019

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Door de huidige pandemie is Orange vastbesloten haar klanten ten alle tijden te verzekeren van de services en de beschikbaarheid van haar netwerken. Dit is de rol en verantwoordelijkheid van Orange Group als operator. Zowel in Frankrijk als in de rest van de wereld ondersteunt Orange haar particuliere en zakelijke klanten, evenals overheidsinstanties. Orange zorgt

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Voor maar liefst 73 procent van de werkzoekende Nederlanders is een slecht online imago een goede reden om niet te solliciteren bij een potentiële werkgever. Dit blijkt uit onderzoek van vacaturezoekmachine Jobrapido, onder 500 Nederlandse sollicitanten. Van alle ondervraagden vindt 68 procent het online imago van een toekomstige werkgever belangrijk; een kwart van hen noemt het

Fujitsu voor vierde keer uitgeroepen tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services Europa

Fujitsu voor vierde keer uitgeroepen tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services Europa

Voor het vierde opeenvolgende jaar heeft analistenbureau Gartner Fujitsu uitgeroepen tot leider in haar 2020 Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa. Uit het rapport blijkt dat Fujitsu door alle leveranciers het hoogst gepositioneerd wordt vanwege haar vermogen de eigen visie uit te voeren. Volgens Gartner zijn Managed Workplace Services, activiteiten gericht op “het

Digitalisering noodzakelijk voor groei

Digitalisering noodzakelijk voor groei

Maar liefst 62 procent van het Nederlandse MKB ziet meegaan in digitale ontwikkelingen als een vereiste voor de toekomstige groei van hun organisatie. Dit blijkt uit onderzoek van MKB-financieringsplatform October onder 1.023 Nederlandse MKB-ondernemers, uitgevoerd door Panelwizard. Desondanks weet 49 procent van de ondervraagden niet precies hoe digitale ontwikkelingen kunnen worden ingezet om de onderneming te laten groeien. De

Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan

Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan

Maar liefst twaalf procent van de werkende Nederlanders is een voorstander van een werkplek zonder printers. Dit blijkt uit onderzoek van AFAS Software onder 1.123 werkende Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard. Van alle ondervraagden zegt een kwart zich weleens te ergeren aan collega’s die te vaak printen. De grootste voorstanders van een papierloos kantoor zijn werknemers

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken