Kantoorautomatisering Openbaar Ministerie gaat naar Fujitsu

Het Openbaar Ministerie (OM) en Fujitsu tekenen vandaag een vijfjarig contract voor het beheer van de kantoorautomatisering voor ruim zesduizend OM-medewerkers. Het Japanse ICT-bedrijf gaat er de komende jaren voor zorgen dat de medewerkers van het OM flexibel en efficiënt kunnen werken met een toekomstbestendige virtuele werkomgeving.

“Het OM staat aan de vooravond van grote veranderingen”, zegt Luc Boelhouwer, Domeineigenaar IT bij het Openbaar Ministerie. “Deze veranderingen worden gedreven door maatschappelijke en technologische ontwikkelingen. De maatschappij digitaliseert in een hoog tempo en er worden steeds transparantere en snellere acties van onze medewerkers verwacht.” Om de ontwikkelingen en ambities qua informatievoorziening en informatiebeveiliging bij te houden is besloten om de dienstverlening voor kantoorautomatisering uit te besteden, waarbij de virtuele werkomgeving geoptimaliseerd wordt.

Virtuele werkomgeving
De looptijd van het contract bedraagt vijf jaar, waarvan een jaar als transitiefase en vier jaar voor de beheerfase met de mogelijkheid op verlenging van twee keer een jaar. “De nieuwe virtuele omgeving die Fujitsu voor het OM gaat onderhouden verhoogt de productiviteit en vergroot de slagkracht van de OM-medewerker. Dit faciliteren we door te zorgen dat medewerkers locatie-, tijd- en apparaatonafhankelijk kunnen werken”, zegt Bas De Reus, Managing Director bij Fujitsu Nederland. De werknemers gaan beschikken over een of meerdere apparaten die passen bij hun werkzaamheden. De OM-medewerkers hebben op de nieuwe virtuele werkomgeving veilig toegang tot informatie en toepassingen die voor hen op dat specifieke moment van belang zijn.

Ruime ervaring
Fujitsu heeft de afgelopen jaren een goede naam opgebouwd binnen de publieke sector. Diverse overheidsorganen deden al eerder een beroep op de kennis en oplossingen van het ICT-bedrijf. “De ervaring die wij hebben opgedaan kunnen wij goed inzetten om de medewerkers van het OM IT-oplossingen te bieden die de verschillende functies en werkstijlen in de organisatie ondersteunen, de beveiliging van gevoelige data en systemen waarborgen en de eindgebruikerservaring verbeteren”, aldus De Reus.

Auteur |   ·   dinsdag 26 sep, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

De toekomst: Een IT-zelfservice desk

De toekomst: Een IT-zelfservice desk

Auteur: Head of End User Services & Head of Service Desks bij Fujitsu Mark Schippers Zelfservice is niets nieuws, de consument kan al jaren zelf zijn boodschappen afrekenen en bedrijven als Amazon sporen klanten aan hun eigen problemen op te lossen, zonder een servicedesk te hoeven inschakelen. De IT-markt met zijn vele servicecenters en servicedesks

The Social Selling Company en SocialOne gaan samen verder

The Social Selling Company en SocialOne gaan samen verder

The Social Selling Company en Social.ONE gaan als partnerbedrijven verder. Als combinatie bieden de snelgroeiende bedrijven van salesspecialist Wessel Berkman en LinkedIn- en social selling-trainer Perry van Beek zowel training en coaching als complete transitietrajecten op het gebied van (digitale) sales aan. De combinatie van The Social Selling Company en Social.ONE is de Europese variant

Consument negatief over security en mobile & wifi

Consument negatief over security en mobile & wifi

Het sentiment onder de Nederlandse consument voor de onderwerpen security en mobile & wifi is voornamelijk negatief. De berichten over IoT (3.300) en automatisering (1.500) zijn opvallend genoeg aanzienlijk positiever. Dit blijkt uit een trendanalyse van kwaliteitsgesprekken op fora en social media door onderzoeksbureau MWM2 in opdracht van contentmarketingbureau Mediatic. De onderwerpen security, mobile &

Fujitsu introduceert uitgebreid channel-gericht Hybrid Cloud Portfolio

Fujitsu introduceert uitgebreid channel-gericht Hybrid Cloud Portfolio

Fujitsu biedt zijn SELECT Channel Partners vanaf vandaag een krachtig set aan tools. Via het gebruiksvriendelijke selfservice Hybrid Cloud Portal kunnen zij eenvoudig cloudgebaseerde diensten leveren aan hun klanten. De migratie van computerinfrastructuur naar de cloud blijft toenemen. Fujitsu biedt zijn SELECT Channel Partners daarom de mogelijkheid zich te ontwikkelen tot servicegerichte ondernemingen met nieuwe,

Equinix breidt activiteiten uit in Spanje en Portugal

Equinix breidt activiteiten uit in Spanje en Portugal

Equinix, Inc. (Nasdaq: EQIX), de wereldwijde aanbieder van interconnectie- en datacenterdiensten, kondigt de overname aan van Itconic en CloudMas van de Carlyle Group  voor een bedrag van 215 miljoen euro. Itconic biedt interconnectie en cloudinfrastructuuroplossingen in zowel Spanje als in Portugal. Met de overname krijgt Equinix datacenters in handen in Madrid, Barcelona, Sevilla en Lissabon.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken