Kantoorautomatisering Openbaar Ministerie gaat naar Fujitsu

Het Openbaar Ministerie (OM) en Fujitsu tekenen vandaag een vijfjarig contract voor het beheer van de kantoorautomatisering voor ruim zesduizend OM-medewerkers. Het Japanse ICT-bedrijf gaat er de komende jaren voor zorgen dat de medewerkers van het OM flexibel en efficiënt kunnen werken met een toekomstbestendige virtuele werkomgeving.

“Het OM staat aan de vooravond van grote veranderingen”, zegt Luc Boelhouwer, Domeineigenaar IT bij het Openbaar Ministerie. “Deze veranderingen worden gedreven door maatschappelijke en technologische ontwikkelingen. De maatschappij digitaliseert in een hoog tempo en er worden steeds transparantere en snellere acties van onze medewerkers verwacht.” Om de ontwikkelingen en ambities qua informatievoorziening en informatiebeveiliging bij te houden is besloten om de dienstverlening voor kantoorautomatisering uit te besteden, waarbij de virtuele werkomgeving geoptimaliseerd wordt.

Virtuele werkomgeving
De looptijd van het contract bedraagt vijf jaar, waarvan een jaar als transitiefase en vier jaar voor de beheerfase met de mogelijkheid op verlenging van twee keer een jaar. “De nieuwe virtuele omgeving die Fujitsu voor het OM gaat onderhouden verhoogt de productiviteit en vergroot de slagkracht van de OM-medewerker. Dit faciliteren we door te zorgen dat medewerkers locatie-, tijd- en apparaatonafhankelijk kunnen werken”, zegt Bas De Reus, Managing Director bij Fujitsu Nederland. De werknemers gaan beschikken over een of meerdere apparaten die passen bij hun werkzaamheden. De OM-medewerkers hebben op de nieuwe virtuele werkomgeving veilig toegang tot informatie en toepassingen die voor hen op dat specifieke moment van belang zijn.

Ruime ervaring
Fujitsu heeft de afgelopen jaren een goede naam opgebouwd binnen de publieke sector. Diverse overheidsorganen deden al eerder een beroep op de kennis en oplossingen van het ICT-bedrijf. “De ervaring die wij hebben opgedaan kunnen wij goed inzetten om de medewerkers van het OM IT-oplossingen te bieden die de verschillende functies en werkstijlen in de organisatie ondersteunen, de beveiliging van gevoelige data en systemen waarborgen en de eindgebruikerservaring verbeteren”, aldus De Reus.

Auteur |   ·   dinsdag 26 sep, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken