iPhone-abonnement maandelijks opzegbaar via Go Lemon

De Nederlandse startup Go Lemon, een van de drie genomineerden van de Shopping Awards (voorheen Thuiswinkel Awards) later deze maand, biedt vanaf vandaag de kans om een iPhone-abonnement maandelijks op te zeggen. Go Lemon is de eerste partij die het mogelijk maakt om Apple devices volledig flexibel te gebruiken, zonder aanschaf of abonnement met looptijd.

Doordat consumenten via Go Lemon voor een vast bedrag per maand de nieuwste Apple-apparaten kunnen gebruiken, is er sprake van de meest verregaande vorm van pay per use in de telecomsector. Om van de grond te komen, haalde de startup tot nu toe bijna zeven ton investeringsgeld op. Dit kwam onder meer van Arnoud van Onna (voormalig directielid van World Online en Endemol), die als partner naast oprichter Bas van der Putten staat.

Geen BKR-registratie
In tegenstelling tot het aanschaffen van Apple-producten via telecomaanbieders, levert een iPhone via Go Lemon geen BKR-registratie op, omdat Go Lemon eigenaar blijft van het device. Van der Putten: “Uiteraard doen vooraf we wel een uitgebreide kredietcheck. Gebruikers krijgen een gloednieuw device, verzekerd en wel. Mocht een toestel door een ongelukje kapot gaan, dan sturen we direct een vervangend exemplaar. Wij willen dat iedereen zijn favoriete Apple device kan gebruiken.” 

Shopping Awards
Go Lemon sluit aan in een rij van succesvolle startups die het pay per use-model hanteren. Van der Putten: “Lang vast zitten in een contract is niet meer van deze tijd. Mensen willen kijken, luisteren en dus ook bellen hoe en wanneer zij willen. Wat dat betreft is Go Lemon een dienst van nu.” De prospositie en het bedrijf van Van der Putten trekken de aandacht van retailexperts. Op 28 maart maakt Go Lemon in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk kans op de prijs van Beste Starter tijdens de Shopping Awards, naast Beerwulf, eigendom van Heineken (site voor speciaalbieren) en Spiru (webshop voor spirituele producten).

Auteur |   ·   maandag 11 mrt, 2019

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Onderwijsprofessional vindt eigen ICT-kennis veel beter dan die van collega

Onderwijsprofessional vindt eigen ICT-kennis veel beter dan die van collega

Maar liefst 87 procent van de onderwijsprofessionals in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs beoordeelt de eigen ICT-kennis als goed of heel goed. Slechts de helft geeft zijn collega’s eenzelfde beoordeling. Dit blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten liet uitvoeren onder 454 onderwijsprofessionals in het voortgezet onderwijs en mbo. Vijftien procent van de ondervraagden vindt de kennis

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest Orange Business Services om de communicatie-infrastructuur van haar twee grootste werkmaatschappijen te consolideren en te transformeren in een geharmoniseerd, toekomstbestendig netwerk voor een verbeterde gebruikerservaring over de hele wereld. Gebouwd op de Orange Flexible SD-WAN oplossing verbindt het nieuwe Sony netwerk meer dan vijfhonderd locaties in ruim vijftig landen in vijf continenten en

9 op 10 onderwijsprofessionals: “Binnen 5 jaar werk ik volledig in de cloud”

9 op 10 onderwijsprofessionals: “Binnen 5 jaar werk ik volledig in de cloud”

Ruim 47 procent van de Nederlandse onderwijsprofessionals denkt dat zijn of haar onderwijsinstelling binnen vijf jaar volledig vanuit de cloud werkt. Maar liefst 38 procent van de ondervraagden doet dit al. Dit blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten door PanelWizard liet uitvoeren onder 615 onderwijsprofessionals. Het lijkt erop dat de meeste respondenten dit een goede ontwikkeling

Rijkswaterstaat gunt ICT servicedesk aan Fujitsu

Rijkswaterstaat gunt ICT servicedesk aan Fujitsu

Rijkswaterstaat heeft de aanbesteding eerste- en tweedelijns support werkzaamheden kantoorautomatisering gegund aan Fujitsu. De ICT servicedesk, lokale ondersteuning en voorraadbeheer zijn de komende drie jaar in handen van het Japanse IT-bedrijf. Het contract kan daarna drie keer met een jaar verlengd worden. Fujitsu verzorgde de laatste vier jaar al de ICT servicedesk van Rijkswaterstaat. De

Orange Business Services en Cisco initiëren volgende generatie SD-LAN door co-innovatie

Orange Business Services en Cisco initiëren volgende generatie SD-LAN door co-innovatie

Orange Business Services en Cisco co-innoveren om klanten te helpen met het transformeren van hun local area network (LAN) naar meer flexibele en krachtige software defined LANs (SD-LAN). Voortbouwend op hun bestaande relatie en SD-WAN-klantsuccessen, zullen Orange en Cisco samenwerken met klanten om SD-LAN-oplossingen te ontwikkelen in haar Open Labs-programma. Deze oplossingen zullen toegesneden zijn

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken