Fujitsu’s “Computing as a Service (CaaS)” maakt toonaangevende computertechnologieën toegankelijk voor klanten via de openbare cloud

Fujitsu kondigt de lancering van zijn nieuwe serviceportfolio “Fujitsu Computing as a Service (CaaS)” aan. Hiermee versnelt het bedrijf de digitale transformatie en verschaft het klanten wereldwijd toegang tot de meest geavanceerde computertechnologieën via de commerciële cloud.

De nieuwe service bevat geavanceerde computing resources zoals Fujitsu’s op quantum gebaseerde ‘Digital Annealer’-technologie en het technische fundament van ’s werelds snelste supercomputer Fugaku. Hiernaast lossen nieuwe softwaretoepassingen problemen op van gebruikers met AI en machine learning. Fujitsu begint vanaf oktober 2022 met de levering van deze nieuwe diensten aan de Japanse markt, waarna de wereldwijde uitrol naar regio’s als Europa, Azië-Pacific en Noord- en Zuid-Amerika volgt.

Fujitsu accepteert het eerst pre-orders voor “Fujitsu Cloud Service HPC”, wat een rekenkracht biedt die vergelijkbaar is met die van de “Supercomputer PRIMEHPC FX1000”. Deze krachtpatser huisvest dezelfde CPU als supercomputer Fugaku. Vanaf 6 april start de verkoop van deze service aan het Japanse bedrijfsleven en consumenten, waarna de levering in oktober plaatsvindt. In de komende maanden voegt Fujitsu diensten toe voor de Digital Annealer-technologie en AI-cloudservices waardoor het serviceaanbod verder versterkt wordt. Zo creëert het bedrijf via naadloze integratie van oplossingen toegevoegde waarde.

Auteur |   ·   vrijdag 8 apr, 2022

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken