Fujitsu is de sterkste verkoper in het distributiekanaal, dat blijkt uit de laatste ‘Canalys Candefero EMEA Vendor Benchmark Ranking’. De prestaties van de grootste IT-leveranciers werden beoordeeld op basis van feedback van de partners in de EMEA-regio. In bijna elk van de tien verschillende categorieën scoorde Fujitsu het hoogst.
Fujitsu scoorde hoge cijfers door de de manier waarop de Japanse IT-specialist zijn resellers helpt in het generen van groei en inkomsten. Ook ontving het bedrijf de hoogste waardering voor de kwaliteit van zijn marketing, technische ondersteuning en voor het vereenvoudigen van samenwerkingen tussen partners. Daarbij viel Fujitsu op als de enige leverancier met goede vaardigheden op het gebied van conflictbeheer.
Meerdere initiatieven binnen het SELECT Partner Program van Fujitsu droegen bij aan de goede scores in de ‘Canalys Vendor Benchmark Ranking’. Het resultaat onderstreept nogmaals het belang hiervan voor Fujitsu – en geeft de waardering aan van haar partners.
“De ranglijst bewijst dat het Fujitsu SELECT Partner Program, de tools en processen perfect voldoen aan de behoeften en verwachtingen van onze distributeurs. Samen met onze structuur van regionale salesmanagers zorgen we voor persoonlijk contact met elke partner en klant. We zijn dan ook volledig toegewijd aan het distributiekanaal en onze partners”, zegt Dave Hazard, vicepresident EMEIA bij Fujitsu.