Fujitsu versimpelt Robotic Process Automation met RPA as-a-service

Fujitsu stelt zijn klanten in staat te profiteren van Robotic Process Automation (RPA), door middel van een nieuwe flexibele as-a-service aanpak. De nieuwe dienstverlening die gebruikmaakt van een pay-as-you-go principe, stelt klanten in staat hun software efficiënt te automatiseren. Hierdoor verdwijnt niet alleen de gebruikelijke angst en onzekerheid rondom de voorheen noodzakelijke investeringen in infrastructuur en training, ook legt het een solide basis voor toekomstige schaalvergroting.
Bjarne Rasmussen, eindverantwoordelijke voor het RPA Center of Excellence bij Fujitsu, legt uit: “Bijna alle organisaties zijn van plan om te automatiseren. Toch slagen de meeste er niet in om het volledige potentieel van RPA te benutten, waardoor er nogal wat weerstand is. Dit wordt verder versterkt door het feit dat veel organisaties tegenstrijdige RPA-doelstellingen hebben: enerzijds moet een bedrijfscase worden opgebouwd die bewijst dat automatisering op de korte termijn winstgevend kan zijn, anderzijds moeten ook de voordelen op de lange termijn op het gebied van klantentevredenheid, wendbaarheid en verhoogde efficiënte worden bewezen.”
Wegnemen van monotone en repetitieve taken
Met RPA hebben klanten het vermogen om snel en onopvallend robotsoftwaretechnologie te implementeren en met behulp hiervan dagelijkse bedrijfsprocessen te automatiseren. De dienst helpt organisaties geld te besparen en de efficiëntie te verhogen door monotone en repetitieve taken weg te nemen bij werknemers. Daarnaast verhoogt het de klanttevredenheid door menselijke fouten bij gegevensinvoer te voorkomen.
Stapsgewijze aanpak
Veel organisaties hebben moeite met het succesvol opschalen van hun RPA, en er zijn veel automatiseringsprogramma’s die hun doelstellingen niet halen. Met de introductie van RPA as-a-service probeert Fujitsu dit probleem te verhelpen door de voordelen van automatisering gemakkelijk beschikbaar te maken. De dienst is zo ontworpen dat het klanten in staat stelt op een soepele en efficiënte manier te starten met de automatisering van de organisatie. Als eerste stap stellen consultants van Fujitsu in samenwerking met de klant een roadmap op voor monotone en repetitieve bedrijfsprocessen die op de korte termijn gemakkelijk kunnen worden geautomatiseerd. Deze informatie wordt vervolgens gebruikt om een realistische bedrijfscase op te stellen. De volgende stap is het uitvoeren van een aantal proefprojecten om het concept te testen en de effectiviteit van de bedrijfscase aan te tonen. Klanten kunnen vervolgens zelf aan de slag en eventueel opschalen aan de hand van een pay-as-you-go betaalmodel.
Fujitsu’s RPA-as-a-Service softwarebots draaien bij de klant zelf of vanuit een datacenter van Fujitsu. Ze worden constant gemonitord, onderhouden en verbeterd om ervoor te zorgen dat ze zo efficiënt mogelijk zijn en blijven. Dit gebeurt via de Fujitsu Cloud Service K51.
Auteur |   ·   woensdag 2 mei, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken