Fujitsu versimpelt Robotic Process Automation met RPA as-a-service

Fujitsu stelt zijn klanten in staat te profiteren van Robotic Process Automation (RPA), door middel van een nieuwe flexibele as-a-service aanpak. De nieuwe dienstverlening die gebruikmaakt van een pay-as-you-go principe, stelt klanten in staat hun software efficiënt te automatiseren. Hierdoor verdwijnt niet alleen de gebruikelijke angst en onzekerheid rondom de voorheen noodzakelijke investeringen in infrastructuur en training, ook legt het een solide basis voor toekomstige schaalvergroting.
Bjarne Rasmussen, eindverantwoordelijke voor het RPA Center of Excellence bij Fujitsu, legt uit: “Bijna alle organisaties zijn van plan om te automatiseren. Toch slagen de meeste er niet in om het volledige potentieel van RPA te benutten, waardoor er nogal wat weerstand is. Dit wordt verder versterkt door het feit dat veel organisaties tegenstrijdige RPA-doelstellingen hebben: enerzijds moet een bedrijfscase worden opgebouwd die bewijst dat automatisering op de korte termijn winstgevend kan zijn, anderzijds moeten ook de voordelen op de lange termijn op het gebied van klantentevredenheid, wendbaarheid en verhoogde efficiënte worden bewezen.”
Wegnemen van monotone en repetitieve taken
Met RPA hebben klanten het vermogen om snel en onopvallend robotsoftwaretechnologie te implementeren en met behulp hiervan dagelijkse bedrijfsprocessen te automatiseren. De dienst helpt organisaties geld te besparen en de efficiëntie te verhogen door monotone en repetitieve taken weg te nemen bij werknemers. Daarnaast verhoogt het de klanttevredenheid door menselijke fouten bij gegevensinvoer te voorkomen.
Stapsgewijze aanpak
Veel organisaties hebben moeite met het succesvol opschalen van hun RPA, en er zijn veel automatiseringsprogramma’s die hun doelstellingen niet halen. Met de introductie van RPA as-a-service probeert Fujitsu dit probleem te verhelpen door de voordelen van automatisering gemakkelijk beschikbaar te maken. De dienst is zo ontworpen dat het klanten in staat stelt op een soepele en efficiënte manier te starten met de automatisering van de organisatie. Als eerste stap stellen consultants van Fujitsu in samenwerking met de klant een roadmap op voor monotone en repetitieve bedrijfsprocessen die op de korte termijn gemakkelijk kunnen worden geautomatiseerd. Deze informatie wordt vervolgens gebruikt om een realistische bedrijfscase op te stellen. De volgende stap is het uitvoeren van een aantal proefprojecten om het concept te testen en de effectiviteit van de bedrijfscase aan te tonen. Klanten kunnen vervolgens zelf aan de slag en eventueel opschalen aan de hand van een pay-as-you-go betaalmodel.
Fujitsu’s RPA-as-a-Service softwarebots draaien bij de klant zelf of vanuit een datacenter van Fujitsu. Ze worden constant gemonitord, onderhouden en verbeterd om ervoor te zorgen dat ze zo efficiënt mogelijk zijn en blijven. Dit gebeurt via de Fujitsu Cloud Service K51.
Auteur |   ·   woensdag 2 mei, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

BNP Paribas Asset Management en Caple verstrekken eerste MKB-lening in Nederland

BNP Paribas Asset Management en Caple verstrekken eerste MKB-lening in Nederland

BNP Paribas Asset Management (‘BNPP AM’) en strategisch partner Caple hebben een achtjarige blanco lening van €700.000 afgesloten voor Elmet B.V. (‘Elmet’) uit Papendrecht, in West-Nederland. Elmet is een gespecialiseerde groothandel in elektrische componenten voor sectoren zoals offshore marine, petrochemie en infrastructuur. De lening zorgt voor een consolidatie van de aandeelhoudersstructuur en maakt toekomstige groei

Groei IoT toepassingen vraagt om datacenterhubs in elke stad

Groei IoT toepassingen vraagt om datacenterhubs in elke stad

Bijna de helft (47 procent) van de Nederlandse ICT-professionals denkt dat het aantal IoT-apparaten de komende jaren zo snel toeneemt dat elke stad een aparte datacenterhub nodig heeft om de vraag naar directe data-uitwisseling aan te kunnen. In andere Europese landen, het Midden-Oosten en Afrika denkt drie op de vijf ICT-professionals dat dit het geval

Orange Business Services zet in op internationaal marktleiderschap in multi-clouddiensten

Orange Business Services zet in op internationaal marktleiderschap in multi-clouddiensten

Orange Business Services heeft belangrijke strategic partnerships opgezet met andere marktleiders. Naast de recente samenwerking met Microsoft Azure, kondigt Orange Business Services vandaag aan dat het haar klanten en hun belangrijkste applicaties op Amazon Web Services (AWS) wereldwijd met honderd getrainde experts ondersteunt. Na de overname van Basefarm in augustus en een omzetgroei van achttien

’s Heeren Loo ontwikkelt ‘serious game’ voor kinderen met beperking

’s Heeren Loo ontwikkelt ‘serious game’ voor kinderen met beperking

Game Robins Wereld helpt leergedrag te meten en stimuleren Leusden, 24 juli 2018 – Gehandicaptenzorginstelling ‘s Heeren Loo is met hulp van de AFAS Foundation gestart met de ontwikkeling van Robins Wereld. Met de game is het mogelijk effectief leergedrag te meten en stimuleren bij kinderen met een beperking. Robins Wereld speelt zich af in

Orange neemt Basefarm volledig over

Orange neemt Basefarm volledig over

Orange heeft vandaag een contract getekend waarmee het via haar dochtermaatschappij Orange Business Services voor honderd procent eigenaar wordt van cloudprovider Basefarm. Met de overname is een overnamebedrag van 350 miljoen euro gemoeid. Dit overnamenieuws volgt na een uitgebreide aanbestedingsprocedure, uitgezet door Abry Partners, voor haar aandeel in Basefarm.   Basefarm is een belangrijk Europees

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken