Fujitsu neemt ServiceNow-partner Symfoni ESM over

Fujitsu heeft vandaag de overname van Symfoni ESM bekend gemaakt. De deal omvat vier Symfoni-bedrijven: Symfoni Finland OY, Symfoni Software Norge AS, Symfoni Software Belgium bvba en Symfoni Software Netherlands (gezamenlijk ‘Symfoni ESM’). Met de overname wordt Fujitsu Services Holdings PLC’s een van Europa’s grootste leveranciers van ServiceNow-toepassingen. Met de overname verdubbelt Fujitsu zijn capaciteiten voor advies, de implementatie en het aanbieden van Enterprise Service Management Software-as-a-Service (SaaS) en beheerde diensten aan bedrijven. De aankoop onderstreept de ambities van Fujitsu om zijn digitale business uit te breiden.

Dankzij de overname van Symfoni ESM kan Fujitsu zijn dienstenaanbod rond ServiceNow SaaS-consultancy, Service Desk, IT Service Management (ITSM) en Customer Service Management aanzienlijk uitbreiden. De werknemers van Symfoni ESM in Noorwegen, Finland, België en Nederland zullen gaan samenwerken met het bestaande ServiceNow SaaS-team van Fujitsu, dat al zo’n honderdvijftig werknemers telt in het Verenigd Koninkrijk, België en in de Global Delivery Centers.

Strategische focus
Publieke cloudplatforms blijven binnen organisaties aan populariteit winnen voor de migratie van hun applicatiewerklast. Backofficeactiviteiten vormen hierbij een belangrijk aandachtsgebied. Fujitsu streeft ernaar het ecosysteem van cloudplatforms van derden te ondersteunen en legt zijn strategische focus op ServiceNow. Door deze platforms optimaal te benutten, kan Fujitsu een steeds uitgebreider scala aan diensten aanbieden via cloudplatform-procesautomatisering RunMyProcess, ITSM-consulting rondom veranderingen op bedrijfsniveau en Smart Analytics. Symfoni ESM is onderdeel geworden van het groeiende portfolio van strategische overnames in de Digitale Business van Fujitsu, waar RunMyProcess, ACT en GlobeRanger al deel van uitmaken.

“ServiceNow groeit snel uit tot het referentieplatform voor servicemanagement”, merkt Mike Sewart, directeur van Fujitsu Digital bij Fujitsu EMEIA. “Nu onze zakelijke klanten steeds meer naar ServiceNow overstappen, verwachten ze dat Fujitsu niet enkel de diensten levert, maar ook de knowhow inzake consultancy. Zo zijn ze er zeker van dat deze projecten voor digitale transformatie succesvol worden geïmplementeerd, met een focus op IT en veranderingen op bedrijfsniveau. Met deze overname verdubbelen we effectief onze capaciteiten voor advies en levering van ServiceNow in Europa, en daarmee wordt Fujitsu marktleider in de groeiende branche van advies en levering van clouddiensten.”

ServiceNow provider
Björn Jarl, CEO en oprichter van Symfoni ESM, legt uit: “In een snelgroeiende marktomgeving kunnen we onze expertise dankzij onze samenwerking met Fujitsu aan een bredere groep klanten overal ter wereld aanbieden. De consultants van Symfoni ESM hebben al meer dan driehonderdvijftig ServiceNow-projecten uitgevoerd en beschikken zo over een ongeëvenaarde ervaring inzake strategie, implementatie, integratie en training van Enterprise Service Management. Dit onderstreept onze positie als meest ervaren ServiceNow-provider in Noord-Europa.”

Frank Slootman, CEO van ServiceNow, vertelt: “De overname van Symfoni ESM bevestigt dat onze strategische partner Fujitsu duidelijk een van de leidinggevende providers van ServiceNow in Europa is. ServiceNow deelt de klantgerichte visie van Fujitsu, en dankzij zijn uitgebreide capaciteit is Fujitsu nu beter dan ooit in staat om bedrijven te helpen bij het realiseren van deze visie. Bovendien wordt Fujitsu sneller en schaalbaarder door gebruik te maken van de bedrijfscloud.”

Over Fujitsu
Fujitsu is het toonaangevende Japanse ICT-bedrijf met een volledig aanbod van technologieproducten, oplossingen en diensten. Ongeveer 156.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan honderd landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen, samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,7 triljoen yen (US$ 41 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2016. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Auteur |   ·   maandag 1 aug, 2016

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Equinix ontvangt LEED Gold duurzaamheidscertificaat voor nieuwste datacenter

Equinix ontvangt LEED Gold duurzaamheidscertificaat voor nieuwste datacenter

Datacenterbedrijf Equinix heeft voor AM4, haar nieuwste datacenter, het wereldwijd erkende duurzaamheidscertificaat LEED Gold ontvangen. Met dit prestigieuze certificaat loopt Equinix voorop in het verduurzamen van de datacenterbranche. In samenwerking met Royal HaskoningDHV zet Equinix met AM4 een hoge standaard neer voor huidige en toekomstige datacenters. Met het Leadership in Energy and Environmental Design (LEED)

Aurecon kiest voor Orange Business Services

Aurecon kiest voor Orange Business Services

Orange Business Services gaat de mondiale communicatie-infrastructuur van Aurecon beheren, inclusief SD-WAN en cybersecurity diensten. Deze vijf jaar durende deal, bedoeld om het netwerk te transformeren, bedraagt 28 miljoen euro. De toekomstbestendige Flexible SD-WAN-dienst van Orange is een end-to-end-oplossing die aanzienlijk kosten zal besparen. Ook zal de agile netwerkcapaciteit verviervoudigen. Deze verhoogde capaciteit is cruciaal voor

iPhone-abonnement maandelijks opzegbaar via Go Lemon

iPhone-abonnement maandelijks opzegbaar via Go Lemon

De Nederlandse startup Go Lemon, een van de drie genomineerden van de Shopping Awards (voorheen Thuiswinkel Awards) later deze maand, biedt vanaf vandaag de kans om een iPhone-abonnement maandelijks op te zeggen. Go Lemon is de eerste partij die het mogelijk maakt om Apple devices volledig flexibel te gebruiken, zonder aanschaf of abonnement met looptijd.

Google kiest Equinix voor aanleg nieuw kabellandingsstation voor zeekabel tussen VS en Chili

Google kiest Equinix voor aanleg nieuw kabellandingsstation voor zeekabel tussen VS en Chili

Equinix is door Google gevraagd om het Cable Landings Station (CLS) voor de nieuwe Curie-zeekabel te bouwen in Los Angeles. Het is de eerste nieuwe onderzeese verbinding tussen de Verenigde Staten en Chili sinds 20 jaar. De kabel vernoemt naar Marie Curie, de bekende schei- en natuurkundige komt rechtstreeks aan land in het datacenter van

Ruim helft Nederlandse executives kent belang directe data-uitwisseling tussen bedrijven niet

Ruim helft Nederlandse executives kent belang directe data-uitwisseling tussen bedrijven niet

Volgens 56 procent van de Nederlandse IT-professionals begrijpen Nederlandse executives het belang van directe data-uitwisseling tussen organisaties niet. De voordelen met betrekking tot de snelheid en veiligheid van de data-uitwisseling blijken bij hen onbekend. In andere Europese landen, het Midden-Oosten en Afrika geeft zelfs 71 procent van de IT-professionals aan dat het bestuur hier niet

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken