Fujitsu neemt ServiceNow-partner Symfoni ESM over

Fujitsu heeft vandaag de overname van Symfoni ESM bekend gemaakt. De deal omvat vier Symfoni-bedrijven: Symfoni Finland OY, Symfoni Software Norge AS, Symfoni Software Belgium bvba en Symfoni Software Netherlands (gezamenlijk ‘Symfoni ESM’). Met de overname wordt Fujitsu Services Holdings PLC’s een van Europa’s grootste leveranciers van ServiceNow-toepassingen. Met de overname verdubbelt Fujitsu zijn capaciteiten voor advies, de implementatie en het aanbieden van Enterprise Service Management Software-as-a-Service (SaaS) en beheerde diensten aan bedrijven. De aankoop onderstreept de ambities van Fujitsu om zijn digitale business uit te breiden.

Dankzij de overname van Symfoni ESM kan Fujitsu zijn dienstenaanbod rond ServiceNow SaaS-consultancy, Service Desk, IT Service Management (ITSM) en Customer Service Management aanzienlijk uitbreiden. De werknemers van Symfoni ESM in Noorwegen, Finland, België en Nederland zullen gaan samenwerken met het bestaande ServiceNow SaaS-team van Fujitsu, dat al zo’n honderdvijftig werknemers telt in het Verenigd Koninkrijk, België en in de Global Delivery Centers.

Strategische focus
Publieke cloudplatforms blijven binnen organisaties aan populariteit winnen voor de migratie van hun applicatiewerklast. Backofficeactiviteiten vormen hierbij een belangrijk aandachtsgebied. Fujitsu streeft ernaar het ecosysteem van cloudplatforms van derden te ondersteunen en legt zijn strategische focus op ServiceNow. Door deze platforms optimaal te benutten, kan Fujitsu een steeds uitgebreider scala aan diensten aanbieden via cloudplatform-procesautomatisering RunMyProcess, ITSM-consulting rondom veranderingen op bedrijfsniveau en Smart Analytics. Symfoni ESM is onderdeel geworden van het groeiende portfolio van strategische overnames in de Digitale Business van Fujitsu, waar RunMyProcess, ACT en GlobeRanger al deel van uitmaken.

“ServiceNow groeit snel uit tot het referentieplatform voor servicemanagement”, merkt Mike Sewart, directeur van Fujitsu Digital bij Fujitsu EMEIA. “Nu onze zakelijke klanten steeds meer naar ServiceNow overstappen, verwachten ze dat Fujitsu niet enkel de diensten levert, maar ook de knowhow inzake consultancy. Zo zijn ze er zeker van dat deze projecten voor digitale transformatie succesvol worden geïmplementeerd, met een focus op IT en veranderingen op bedrijfsniveau. Met deze overname verdubbelen we effectief onze capaciteiten voor advies en levering van ServiceNow in Europa, en daarmee wordt Fujitsu marktleider in de groeiende branche van advies en levering van clouddiensten.”

ServiceNow provider
Björn Jarl, CEO en oprichter van Symfoni ESM, legt uit: “In een snelgroeiende marktomgeving kunnen we onze expertise dankzij onze samenwerking met Fujitsu aan een bredere groep klanten overal ter wereld aanbieden. De consultants van Symfoni ESM hebben al meer dan driehonderdvijftig ServiceNow-projecten uitgevoerd en beschikken zo over een ongeëvenaarde ervaring inzake strategie, implementatie, integratie en training van Enterprise Service Management. Dit onderstreept onze positie als meest ervaren ServiceNow-provider in Noord-Europa.”

Frank Slootman, CEO van ServiceNow, vertelt: “De overname van Symfoni ESM bevestigt dat onze strategische partner Fujitsu duidelijk een van de leidinggevende providers van ServiceNow in Europa is. ServiceNow deelt de klantgerichte visie van Fujitsu, en dankzij zijn uitgebreide capaciteit is Fujitsu nu beter dan ooit in staat om bedrijven te helpen bij het realiseren van deze visie. Bovendien wordt Fujitsu sneller en schaalbaarder door gebruik te maken van de bedrijfscloud.”

Over Fujitsu
Fujitsu is het toonaangevende Japanse ICT-bedrijf met een volledig aanbod van technologieproducten, oplossingen en diensten. Ongeveer 156.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan honderd landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen, samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,7 triljoen yen (US$ 41 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2016. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Auteur |   ·   maandag 1 aug, 2016

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest Orange Business Services om de communicatie-infrastructuur van haar twee grootste werkmaatschappijen te consolideren en te transformeren in een geharmoniseerd, toekomstbestendig netwerk voor een verbeterde gebruikerservaring over de hele wereld. Gebouwd op de Orange Flexible SD-WAN oplossing verbindt het nieuwe Sony netwerk meer dan vijfhonderd locaties in ruim vijftig landen in vijf continenten en

9 op 10 onderwijsprofessionals: “Binnen 5 jaar werk ik volledig in de cloud”

9 op 10 onderwijsprofessionals: “Binnen 5 jaar werk ik volledig in de cloud”

Ruim 47 procent van de Nederlandse onderwijsprofessionals denkt dat zijn of haar onderwijsinstelling binnen vijf jaar volledig vanuit de cloud werkt. Maar liefst 38 procent van de ondervraagden doet dit al. Dit blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten door PanelWizard liet uitvoeren onder 615 onderwijsprofessionals. Het lijkt erop dat de meeste respondenten dit een goede ontwikkeling

1 op 7 Nederlanders denkt dat algoritme kan beslissen of sollicitant geschikt is voor functie

1 op 7 Nederlanders denkt dat algoritme kan beslissen of sollicitant geschikt is voor functie

Maar liefst 15 procent van de Nederlanders denkt dat algoritmes zelfstandig kunnen beslissen of een kandidaat geschikt is voor een functie of niet. Dit blijkt uit onderzoek dat Brunel uitvoerde onder 998 sollicitanten. Een kwart van hen ziet de online sollicitatie zelfs als een volwaardige vervanger van de fysieke sollicitatie. Dat Nederlanders behoorlijk veel vertrouwen

Rijkswaterstaat gunt ICT servicedesk aan Fujitsu

Rijkswaterstaat gunt ICT servicedesk aan Fujitsu

Rijkswaterstaat heeft de aanbesteding eerste- en tweedelijns support werkzaamheden kantoorautomatisering gegund aan Fujitsu. De ICT servicedesk, lokale ondersteuning en voorraadbeheer zijn de komende drie jaar in handen van het Japanse IT-bedrijf. Het contract kan daarna drie keer met een jaar verlengd worden. Fujitsu verzorgde de laatste vier jaar al de ICT servicedesk van Rijkswaterstaat. De

Orange Business Services en Cisco initiëren volgende generatie SD-LAN door co-innovatie

Orange Business Services en Cisco initiëren volgende generatie SD-LAN door co-innovatie

Orange Business Services en Cisco co-innoveren om klanten te helpen met het transformeren van hun local area network (LAN) naar meer flexibele en krachtige software defined LANs (SD-LAN). Voortbouwend op hun bestaande relatie en SD-WAN-klantsuccessen, zullen Orange en Cisco samenwerken met klanten om SD-LAN-oplossingen te ontwikkelen in haar Open Labs-programma. Deze oplossingen zullen toegesneden zijn

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken