Fujitsu neemt ServiceNow-partner Symfoni ESM over

Fujitsu heeft vandaag de overname van Symfoni ESM bekend gemaakt. De deal omvat vier Symfoni-bedrijven: Symfoni Finland OY, Symfoni Software Norge AS, Symfoni Software Belgium bvba en Symfoni Software Netherlands (gezamenlijk ‘Symfoni ESM’). Met de overname wordt Fujitsu Services Holdings PLC’s een van Europa’s grootste leveranciers van ServiceNow-toepassingen. Met de overname verdubbelt Fujitsu zijn capaciteiten voor advies, de implementatie en het aanbieden van Enterprise Service Management Software-as-a-Service (SaaS) en beheerde diensten aan bedrijven. De aankoop onderstreept de ambities van Fujitsu om zijn digitale business uit te breiden.

Dankzij de overname van Symfoni ESM kan Fujitsu zijn dienstenaanbod rond ServiceNow SaaS-consultancy, Service Desk, IT Service Management (ITSM) en Customer Service Management aanzienlijk uitbreiden. De werknemers van Symfoni ESM in Noorwegen, Finland, België en Nederland zullen gaan samenwerken met het bestaande ServiceNow SaaS-team van Fujitsu, dat al zo’n honderdvijftig werknemers telt in het Verenigd Koninkrijk, België en in de Global Delivery Centers.

Strategische focus
Publieke cloudplatforms blijven binnen organisaties aan populariteit winnen voor de migratie van hun applicatiewerklast. Backofficeactiviteiten vormen hierbij een belangrijk aandachtsgebied. Fujitsu streeft ernaar het ecosysteem van cloudplatforms van derden te ondersteunen en legt zijn strategische focus op ServiceNow. Door deze platforms optimaal te benutten, kan Fujitsu een steeds uitgebreider scala aan diensten aanbieden via cloudplatform-procesautomatisering RunMyProcess, ITSM-consulting rondom veranderingen op bedrijfsniveau en Smart Analytics. Symfoni ESM is onderdeel geworden van het groeiende portfolio van strategische overnames in de Digitale Business van Fujitsu, waar RunMyProcess, ACT en GlobeRanger al deel van uitmaken.

“ServiceNow groeit snel uit tot het referentieplatform voor servicemanagement”, merkt Mike Sewart, directeur van Fujitsu Digital bij Fujitsu EMEIA. “Nu onze zakelijke klanten steeds meer naar ServiceNow overstappen, verwachten ze dat Fujitsu niet enkel de diensten levert, maar ook de knowhow inzake consultancy. Zo zijn ze er zeker van dat deze projecten voor digitale transformatie succesvol worden geïmplementeerd, met een focus op IT en veranderingen op bedrijfsniveau. Met deze overname verdubbelen we effectief onze capaciteiten voor advies en levering van ServiceNow in Europa, en daarmee wordt Fujitsu marktleider in de groeiende branche van advies en levering van clouddiensten.”

ServiceNow provider
Björn Jarl, CEO en oprichter van Symfoni ESM, legt uit: “In een snelgroeiende marktomgeving kunnen we onze expertise dankzij onze samenwerking met Fujitsu aan een bredere groep klanten overal ter wereld aanbieden. De consultants van Symfoni ESM hebben al meer dan driehonderdvijftig ServiceNow-projecten uitgevoerd en beschikken zo over een ongeëvenaarde ervaring inzake strategie, implementatie, integratie en training van Enterprise Service Management. Dit onderstreept onze positie als meest ervaren ServiceNow-provider in Noord-Europa.”

Frank Slootman, CEO van ServiceNow, vertelt: “De overname van Symfoni ESM bevestigt dat onze strategische partner Fujitsu duidelijk een van de leidinggevende providers van ServiceNow in Europa is. ServiceNow deelt de klantgerichte visie van Fujitsu, en dankzij zijn uitgebreide capaciteit is Fujitsu nu beter dan ooit in staat om bedrijven te helpen bij het realiseren van deze visie. Bovendien wordt Fujitsu sneller en schaalbaarder door gebruik te maken van de bedrijfscloud.”

Over Fujitsu
Fujitsu is het toonaangevende Japanse ICT-bedrijf met een volledig aanbod van technologieproducten, oplossingen en diensten. Ongeveer 156.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan honderd landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen, samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,7 triljoen yen (US$ 41 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2016. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Auteur |   ·   maandag 1 aug, 2016

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Macaw neemt B+D Interactive over en versterkt Europese positie

Macaw neemt B+D Interactive over en versterkt Europese positie

Full-service digital partner Macaw neemt B+D Interactive over: een Duits fullservicebureau voor digitale communicatie en e-business, dat zich richt op awareness- en activatie campagnes. Hiermee versterkt Macaw zijn positie als full-service digital partner in Europa. Macaw helpt bedrijven op een succesvolle manier digitaal te transformeren door zich te concentreren op de volgende drie onderwerpen: Customer Experience, Employee Empowerment en Optimized IT Operations. De overname is onderdeel van

Macaw vervult voorbeeldfunctie met twee ISAE-verklaringen

Macaw vervult voorbeeldfunctie met twee ISAE-verklaringen

Macaw heeft de verklaringen ISAE3402 Type2 en ISAE3000 SOC 2 bemachtigd voor respectievelijk de kwaliteit van IT-servicemanagement en de informatiebeveiliging en privacy. Hiermee loopt de Microsoft- en Sitecore-specialist voorop als dienstverlener voor onder meer de financiële wereld, een sector die steeds meer vraagt om zekerheid op het gebied van uitbestede IT-diensten. Macaw is onder meer

Technologische vooruitgang betekent niet automatisch hogere  arbeidsproductiviteit

Technologische vooruitgang betekent niet automatisch hogere arbeidsproductiviteit

Tijdens het Smart Humanity evenement bij de OBA in Amsterdam van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals (KNVI) stond de rol van de mens centraal. Technologie ontwikkelt zich razend snel. Maar wat is de invloed van toenemende inzet van techniek en bijbehorende digitalisering op het werk van de duizenden kenniswerkers binnen organisaties? De documentaire ‘Kenniswerk’

Inhuren.com lanceert eerste digitale uitzendplatform van Nederland

Inhuren.com lanceert eerste digitale uitzendplatform van Nederland

Het Haagse uitzendbureau Inhuren.com heeft een innovatief uitzendplatform gelanceerd. Via dit platform kunnen meer dan tweehonderd opdrachtgevers hun opdrachten voortaan zelf uitzetten onder alle flexmedewerkers van Inhuren.com. Deze kunnen zich vervolgens hiervoor eenvoudig online aanmelden, zonder tussenkomst van een medewerker. Binnen drie maanden wil de uitzendspecialist ten minste de helft van alle opdrachten via het platform invullen.

Nederland maakt belangrijke internationale investeringen in duurzaamheid los

Nederland maakt belangrijke internationale investeringen in duurzaamheid los

Nederland peutert grote hoeveelheden aan investeringskapitaal los om wereldwijde uitdagingen beter het hoofd te bieden. We ontwikkelen ons tot een prominente hub voor investeerders die met hun investeringen meetbare impact op samenleving en milieu willen hebben. Organisaties als DOEN Participaties (impactinvesteringsfonds voor duurzame en sociaal georiënteerde startups) en Oikocredit (een van ’s werelds grootste private

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken