Fujitsu neemt ServiceNow-partner Symfoni ESM over

Fujitsu heeft vandaag de overname van Symfoni ESM bekend gemaakt. De deal omvat vier Symfoni-bedrijven: Symfoni Finland OY, Symfoni Software Norge AS, Symfoni Software Belgium bvba en Symfoni Software Netherlands (gezamenlijk ‘Symfoni ESM’). Met de overname wordt Fujitsu Services Holdings PLC’s een van Europa’s grootste leveranciers van ServiceNow-toepassingen. Met de overname verdubbelt Fujitsu zijn capaciteiten voor advies, de implementatie en het aanbieden van Enterprise Service Management Software-as-a-Service (SaaS) en beheerde diensten aan bedrijven. De aankoop onderstreept de ambities van Fujitsu om zijn digitale business uit te breiden.

Dankzij de overname van Symfoni ESM kan Fujitsu zijn dienstenaanbod rond ServiceNow SaaS-consultancy, Service Desk, IT Service Management (ITSM) en Customer Service Management aanzienlijk uitbreiden. De werknemers van Symfoni ESM in Noorwegen, Finland, België en Nederland zullen gaan samenwerken met het bestaande ServiceNow SaaS-team van Fujitsu, dat al zo’n honderdvijftig werknemers telt in het Verenigd Koninkrijk, België en in de Global Delivery Centers.

Strategische focus
Publieke cloudplatforms blijven binnen organisaties aan populariteit winnen voor de migratie van hun applicatiewerklast. Backofficeactiviteiten vormen hierbij een belangrijk aandachtsgebied. Fujitsu streeft ernaar het ecosysteem van cloudplatforms van derden te ondersteunen en legt zijn strategische focus op ServiceNow. Door deze platforms optimaal te benutten, kan Fujitsu een steeds uitgebreider scala aan diensten aanbieden via cloudplatform-procesautomatisering RunMyProcess, ITSM-consulting rondom veranderingen op bedrijfsniveau en Smart Analytics. Symfoni ESM is onderdeel geworden van het groeiende portfolio van strategische overnames in de Digitale Business van Fujitsu, waar RunMyProcess, ACT en GlobeRanger al deel van uitmaken.

“ServiceNow groeit snel uit tot het referentieplatform voor servicemanagement”, merkt Mike Sewart, directeur van Fujitsu Digital bij Fujitsu EMEIA. “Nu onze zakelijke klanten steeds meer naar ServiceNow overstappen, verwachten ze dat Fujitsu niet enkel de diensten levert, maar ook de knowhow inzake consultancy. Zo zijn ze er zeker van dat deze projecten voor digitale transformatie succesvol worden geïmplementeerd, met een focus op IT en veranderingen op bedrijfsniveau. Met deze overname verdubbelen we effectief onze capaciteiten voor advies en levering van ServiceNow in Europa, en daarmee wordt Fujitsu marktleider in de groeiende branche van advies en levering van clouddiensten.”

ServiceNow provider
Björn Jarl, CEO en oprichter van Symfoni ESM, legt uit: “In een snelgroeiende marktomgeving kunnen we onze expertise dankzij onze samenwerking met Fujitsu aan een bredere groep klanten overal ter wereld aanbieden. De consultants van Symfoni ESM hebben al meer dan driehonderdvijftig ServiceNow-projecten uitgevoerd en beschikken zo over een ongeëvenaarde ervaring inzake strategie, implementatie, integratie en training van Enterprise Service Management. Dit onderstreept onze positie als meest ervaren ServiceNow-provider in Noord-Europa.”

Frank Slootman, CEO van ServiceNow, vertelt: “De overname van Symfoni ESM bevestigt dat onze strategische partner Fujitsu duidelijk een van de leidinggevende providers van ServiceNow in Europa is. ServiceNow deelt de klantgerichte visie van Fujitsu, en dankzij zijn uitgebreide capaciteit is Fujitsu nu beter dan ooit in staat om bedrijven te helpen bij het realiseren van deze visie. Bovendien wordt Fujitsu sneller en schaalbaarder door gebruik te maken van de bedrijfscloud.”

Over Fujitsu
Fujitsu is het toonaangevende Japanse ICT-bedrijf met een volledig aanbod van technologieproducten, oplossingen en diensten. Ongeveer 156.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan honderd landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen, samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,7 triljoen yen (US$ 41 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2016. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Auteur |   ·   maandag 1 aug, 2016

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Digitale transformatie laat kwartaalomzet Equinix met 11 procent stijgen

Digitale transformatie laat kwartaalomzet Equinix met 11 procent stijgen

Equinix, Inc (Nasdaq: EQIX), de wereldwijde aanbieder van interconnectie- en datacenterdiensten, heeft de cijfers voor het derde kwartaal bekendgemaakt. De omzet groeide voor het 63e kwartaal op rij, naar 1.284 miljard dollar. De nettowinst bedraagt dit kwartaal 125 miljoen dollar. De EMEA-regio (Europa, Abu Dhabi en Dubai) is goed voor ongeveer 31 procent van de

Amcor kiest voor Hybride Cloud-diensten van Orange Business Services

Amcor kiest voor Hybride Cloud-diensten van Orange Business Services

Internationale marktleider in verpakkingen Amcor maakt gebruik van hybride cloud-diensten van Orange Business Services om zijn wereldwijde infrastructuur te verbinden. Met deze pay-as-you-go oplossing, versimpelt het bedrijf zijn activiteiten.

Fujitsu framework Sholark versnelt transformatie van bedrijfsprocessen met AI en data-analyse

Fujitsu framework Sholark versnelt transformatie van bedrijfsprocessen met AI en data-analyse

Fujitsu maakt het voor bedrijven gemakkelijker om hun digitale transformatieprocessen te versnellen door artificial intelligence (AI), data-analyse en zakelijke besluitvorming aan elkaar te koppelen dankzij het nieuwe, krachtige Sholark-framework. Dit framework versnelt de ontwikkeling van complexe AI-projecten en kan gebruikt worden ter ondersteuning van de besluitvorming.

iSense voor vijfde keer op rij Detachering- & Recruitmentspecialist van het Jaar

iSense voor vijfde keer op rij Detachering- & Recruitmentspecialist van het Jaar

IT-detacheerder iSense is tijdens de Computable Awards, voor het vijfde jaar op rij verkozen tot ‘Detachering- & Recruitmentspecialist van het Jaar’. De jury prees het bedrijf voor de manier waarop het haar kennis deelt en zich samen met de IT-gemeenschap inzet voor maximale ontwikkeling op zowel technisch als persoonlijk vlak.

Tekort aan relevante ICT-kennis door overheid en bedrijfsleven

Tekort aan relevante ICT-kennis door overheid en bedrijfsleven

Hoewel er een grote vraag is naar ICT-personeel zitten duizenden ICT’ers thuis omdat hun opleiding niet aansluit op de huidige vacatures. Volgens Wouter Bronsgeest, duo-voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals (KNVI) zijn zowel de overheid, het bedrijfsleven als de medewerkers zelf verantwoordelijk om de vaardigheden van ICT’ers te laten aansluiten bij de veranderende

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken