Fujitsu maakt Proof of Business in vijf dagen mogelijk

Fujitsu lanceert vandaag een nieuwe blockchainraamwerk waardoor een Minimum Viable Product (MVP) in slechts vijf dagen kan worden ontwikkeld. De dienst is voornamelijk ontwikkeld voor organisaties die een vliegende start willen maken met nieuwe ontwikkelingen op het gebied van blockchain, of de risico’s van bestaande blockchainprojecten willen verkleinen.
In het programma staat een assessment van een week centraal. Hierin ontwikkelt de klant samen met Fujitsu nieuwe ideeën gebaseerd op blockchain en/of andere Distributed Ledger Technologieën (DLT’s). Aan de hand hiervan worden specifieke bedrijfsprocessen geïdentificeerd die in potentie op grote schaal geïmplementeerd kunnen worden binnen de organisatie. Deze Proof of Business (PoB) aanpak concentreert zich voornamelijk op toegevoegde waarde voor de onderneming, waardoor de meest voorkomende valkuilen van blockchainprojecten worden omzeild.
Met de assessment kunnen stakeholders een eerste Hyperledger Fabric applicatie ontwikkelen en tegelijkertijd de resultaten ervan binnen een bedrijfsomgeving testen. De applicatie wordt ontwikkeld aan de hand van het MVP-beginsel. Het voldoet hiermee aan de eisen: voldoende waarde bieden zodat mensen bereid zijn het te gebruiken; voldoende potentieel hebben om de loyaliteit van early adopters te winnen en genoeg feedback genereren om  toekomstige ontwikkeling mogelijk te maken.
Frederik de Breuck, Hoofd van het Fujitsu Blockchain Innovatie Centrum in Brussels, reageert: “Blockchain en andere DLT’s hebben de potentie om zowel organisaties als hele sectoren te veranderen. We hebben dit ready-to-go pakket ontwikkeld vanwege de grote interesse vanuit onze klanten, waardoor zij niet alleen een vliegende start kunnen maken met nieuwe blockchain projecten maar ook bestaande projecten kunnen evalueren en verbeteren. We verwachten daarom dat deze oplossing een enorme impact gaat hebben op het aanboren van de potentiële impact van blockchain op bedrijfscases.”
De assessments staan onder leiding van Fujitsu’s internationale blockchain experts. Zij zorgen voor inzichten, ideeën en technische know-how, wat wordt gecombineerd met Fujitsu’s Human-Centric Experience Design (HXD). HXD is een door Fujitsu ontwikkelde methode voor snelle transformatie van bedrijven, gebaseerd op honderden eerdere digitale transformatie projecten in Japan. Het vormt de kern van Fujitsu’s global network of Digital Transformation Centers en Blockchain Innovatie Centrum in Brussel, die toezicht houden op het nieuwe raamwerk.
Auteur |   ·   woensdag 11 jul, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken