Fujitsu lanceert Cyber Threat Intelligence (CTI) service

Fujitsu lanceert zijn Cyber Threat Intelligence (CTI) service in Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika (EMEIA-regio). De dienst gaat bedrijven beschermen tegen cyberaanvallen die een ernstige bedreiging vormen voor de continuïteit van bedrijfsprocessen. Door CTI kunnen klanten zich makkelijker verdedigen tegen cyberaanvallen die hun bedrijf volledig kunnen lamleggen.

Cyberveiligheid staat hoog op de agenda van elke manager. Wanneer gegevens worden beschadigd, verwijderd of met ransomware worden versleuteld door hackers – die vervolgens een vergoeding eisen om de gegevens te ontgrendelen – kan een gerichte cyberaanval chaos veroorzaken. Uit een recent verslag1 van de internationale verzekeraar Lloyds of London is gebleken dat de schade van cyberaanvallen schades van tot wel $ 28,7 miljard kunnen veroorzaken.

Fujitsu hoopt dit probleem aan te pakken met zijn CTI-service die in een zo vroeg mogelijk stadium probeert te waarschuwen voor nieuwe relevante cyberbedreigingen. CTI-service biedt duidelijke en voorspellende indicatoren van mogelijke schade aan bedrijfsprocessen door nieuwe cyberbedreigingen, gecombineerd met eenvoudige en efficiënte beveiligingsaanbevelingen. Daarbij bieden Fujitsu’s beveiligingsdeskundigen met een 24-uurs aanbod van systeembewaking  ondersteuning bij de invoering van proactieve maatregelen om het risico van aanvallen te minimaliseren. Met zijn CTI-service wil Fujitsu ervoor zorgen dat bedrijven, zelfs bij een cyberaanval, hun activiteit kunnen voortzetten.

Rob Norris, Head of Enterprise & Cyber Security bij Fujitsu EMEIA, over cyberveiligheid: “Online aanwezigheid is voor elk bedrijf een absolute noodzaak geworden. Daarom is het cruciaal om, zelfs bij een cyberaanval, online te kunnen blijven en de integriteit van de systemen en gegevens te beschermen. Onderschat vooral niet de catastrofale schade die een cyberaanval kan veroorzaken en kan schuilen in een eenvoudige misser zoals het openen van een geïnfecteerde e-mail. De aard en de omvang van cyberbedreigingen veranderen zo snel dat alleen traditionele beveiligingsoplossingen niet langer volstaan om de nodige bescherming te bieden. Daarom moeten  bedrijven het risico waaraan deze bedreigingen hen blootstellen, begrijpen en zorgvuldig beheren met behulp van een constante systeembewaking. Dit om er zeker van te zijn dat de beveiligingssystemen continu op hun taak berekend zijn. Voorbereiding is een beslissende factor: bij een cyberaanval maakt een verdedigings- en herstelplan – door de impact van de aanval te minimaliseren – een groot verschil. Met onze CTI-service bieden wij onze klanten een totaalbeeld van hun beveiligingspositie, een diepgaande analyse van de beveiligingsrisico’s en informatie voor een proactieve aanpak – want niet voorbereid zijn op een cyberaanval kan een bedrijf volledig lamleggen met alle gevolgen van dien.”

Fujitsu’s managed security services beschermen wereldwijd al duizenden bedrijven met Follow-the-sun, intelligence-gestuurde systemen voor de beveiliging van gegevens- en technologieplatforms. Voor de levering van de nieuwe CTI-service die nu ook beschikbaar is in de EMEIA-regio als een 24/7 managed service, combineren Fujitsu’s cyberbeveiligingsoplossingen een uitgebreide expertise in systeembewaking met state‑of‑the‑art software en tools van strategische partners. Voor een groter bewustzijn van bestaande en nieuwe bedreigingen en met snelle en gedetailleerde meldingen, biedt de CTI-service bedrijven de nodige informatie over nieuwe aanvallen en bedreigingen om hun veerkracht tegen cyberaanvallen te versterken.

Meer doelgerichte kennis
Met een menselijke intelligence-gestuurde benadering en de Fujitsu’s Cyber Threat Intelligence teams biedt Fujitsu’s CTI-service meer doelgerichte kennis dan de traditionele, volledig technologie-gestuurde managed security services. Deze gecombineerde intelligence-gestuurde benadering wordt toegepast om de ernst van veranderende cyberbedreigingen vast te stellen, waarbij klanten niet alleen advies krijgen over hun individuele risiconiveaus, maar ook aanbevelingen over hoe ze maatregelen kunnen nemen en bedreigingen proactief kunnen beperken.

Prijs en beschikbaarheid
Fujitsu’s Cyber Threat Intelligence is voortaan beschikbaar voor klanten in Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika. De prijs varieert afhankelijk van de geleverde services, van de overeengekomen serviceniveaus en van het land.

Auteur |   ·   dinsdag 7 nov, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken