Fujitsu introduceert uitgebreid channel-gericht Hybrid Cloud Portfolio

Fujitsu biedt zijn SELECT Channel Partners vanaf vandaag een krachtig set aan tools. Via het gebruiksvriendelijke selfservice Hybrid Cloud Portal kunnen zij eenvoudig cloudgebaseerde diensten leveren aan hun klanten. De migratie van computerinfrastructuur naar de cloud blijft toenemen. Fujitsu biedt zijn SELECT Channel Partners daarom de mogelijkheid zich te ontwikkelen tot servicegerichte ondernemingen met nieuwe, duurzame inkomsten, met een duidelijke meerwaarde voor hun klanten.

Het nieuwe Fujitsu Hybrid Cloud Portal1 geeft een extra boost aan het streven van Fujitsu om channel-partners nieuwe oplossingen te bieden. Zo kunnen zij op hun beurt hun klanten de deuren naar de  cloud te openen en hun bedrijfsprocessen te digitaliseren. Cloudcomputing is meer en meer de defacto standaard waardoor traditionele activiteiten verminderen, zoals het leveren en installeren van hardware. Eindgebruikers zoeken steeds vaker naar betrouwbare channel-partners die hen helpen met de Digital Transformation. Channel-partners zijn bij uitstek geschikt voor een symbiose tussen de voordelen van private cloudgebaseerde systemen en traditionele on-premise IT-voorzieningen middels hybride IT-omgevingen die zijn afgestemd op de unieke wensen van de individuele klant.

De nieuwe Fujitsu Hybrid Cloud gebruikt de Enterprise Service Catalog Manager (ESCM)2 waarmee men een selfserviceportaal creeërt en partners eenvoudig nieuwe clouddiensten voor hun klanten faciliteert. Dit zijn diensten voor identiteitsbeheer, boekhouding en abonnementsbeheer. Met de portal, die inmiddels online staat, kunnen partners private cloudomgevingen definiëren en leveren aan hun klanten op basis van PRIMEFLEX integrated systems. In de nabije toekomst zullen er additionele diensten mogelijk gemaakt worden waaronder Infrastructure-as-a-Service (IaaS) en Platform-as-a-Service (PaaS) .

Fujitsu laat channel-partners clouddiensten aanbieden
Dave Hazard, Head of EMEIA Channel and Sales Operations bij Fujitsu licht toe: “Bedrijven vragen steeds meer van hun channel-partners, ze verwachten dat zij hen helpen bij de uitdagingen om hun eigen Hybrid IT-omgevingen op te zetten. Niet alleen een klassieke servicepartner, maar ook traditionele channelpartners met een sterke focus op de wederverkoop van infrastructuren zullen voordeel halen uit onze nieuwe Hybrid Cloud voor Channel. Hierdoor kunnen zij voortaan de Hybrid IT-diensten leveren die klanten vandaag de dag verlangen. Fujitsu staat zijn SELECT Partners gedurende het gehele proces bij, en verzorgt opleidingen en consultancydiensten die ze nodig hebben om succesvol te zijn.”

Fujitsu SELECT Partners zoals SOHNIX AG maken al gebruik van Fujitsu’s Enterprise Service Catalog Manager om bestaande en nieuwe klanten cloud diensten te leveren. SOHNIX startte onlangs een project aan de universiteit van Wismar (Hochschule Wismar) voor online training. Studenten met een beperkte tijd om lessen bij te wonen, kregen zo meer keuze- en leermogelijkheden.

Matthias Hesse, Head of the IT Service and Media Center aan de universiteit van Wismar, vertelt daarover: “Een dynamische toekenning van resources is van essentieel belang voor ons. Door Fujitsu’s gebruiksvriendelijke cloudportaal en de Enterprise Service Catalog Manager te integreren, kunnen onze docenten nu gemakkelijk bronnen definiëren, goedkeuren en toewijzen aan studenten. Daardoor bieden we de beste ondersteuning aan onze studenten en optimaliseren we tegelijkertijd het gebruik van onze bronnen.”

Fujitsu biedt channel-partners die Hybrid Cloud-diensten willen aanbieden een diepgaande opleiding aan. Er is een verplichte basisopleiding en daarnaast kunnen partners zich ook in andere kennisdomeinen verdiepen, zoals gespecialiseerde diensten en financiële modellen. Uiteindelijk bestaat er de mogelijkheid geaccrediteerd te worden als SELECT Expert Hybrid Cloud. Verder kunnen partners leren hoe ze nieuwe diensten voor klanten binnen de Enterprise Service Catalog Manager kunnen faciliteren en hoe ze prijsmodellen kunnen genereren en klantenportalen kunnen personaliseren om de merkeigenheid van de wederverkopers te weerspiegelen.

Prijzen en beschikbaarheid
1 Meer informatie voor channel-partners over het Hybrid Cloud Portal is online beschikbaar op: https://openservicecatalogmanager.org/rapid/products/product-ess/
2 Prijzen voor de Fujitsu Enterprise Service Catalog Manager beginnen bij 22.600 EUR en verschillen naargelang het licentietype en het gebruik.

Auteur |   ·   dinsdag 3 okt, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken