Fujitsu erkent als leider in Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa

Fujitsu is voor de vijfde keer op rij door Gartner erkend als leider in de Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services voor de Europese markt. Het op 3 januari 2018 verschenen rapport, geeft inzicht in de Europese markt voor Managed Workplace Services (MWS) en het aanbod van leveranciers.

Analisten van Gartner schrijven in het rapport: “Steeds meer organisaties merken dat de volgende generatie MWS onmisbaar zijn bij het verhogen van de productiviteit, de betrokkenheid van het personeel en het bieden van digitale voordelen. MWS zijn er voornamelijk om een digitale werkplek ervaring aan de eindgebruiker te bieden, zodat bedrijven hun digitale behendigheid kunnen aanwenden voor de ontwikkeling van nieuwe, digitale zakelijke diensten. Traditionele End User Outsourcing Services hadden een IT-centrische benadering met ondersteuning voor één zakelijk apparaat (laptop/desktop) per gebruiker, vaak gelimiteerd tot het specifieke kantoor en de door de organisatie gebruikte applicaties. Het afgelopen decennium is de manier waarop wij werken in het algemeen echter sterk veranderd, en veel vakgebieden maken tegenwoordig intensief gebruik van technologie. Werknemers moeten hierdoor niet alleen op het kantoor, maar ook op andere locaties productief kunnen zijn. Ook spelen de werkzaamheden zich in steeds meer gevallen buiten de normale kantooruren af.”

“Dat Gartner ons erkent als leider, onderstreept het leiderschap van Fujitsu op het gebied van MSW en onze toepassing van Artificial Intelligence (AI)”, aldus Conway Kosi, ‎SVP en Hoofd Managed Infrastructure Services bij Fujitsu EMEIA. “We zien AI als een onmisbare technologie bij het aanboren van de strategische voordelen van MWS. In een recent onderzoek van Fujitsu onder senior business en technologie beleidsbepalers, bleek dat 88 procent van de ondervraagden denkt dat de groei van AI en robotisering, in de top drie staan van factoren die het meest van invloed zullen zijn op de werkplek van 2025.

“Wij zijn ervan overtuigd dat Gartner ons beloond heeft voor de aanzienlijke investering in het Fujitsu Zinrai AI platform, dat ervoor zorgt dat onze klanten eerder gebruik kunnen maken van een verbeterde dienstverlening. Zo worden nu al 15 procent van alle contacten met de helpdesk automatisch afgehandeld. Ons vermogen om AI-gedreven, geautomatiseerde en voorspellende MWS oplossingen te leveren, vertaalt zich in enorme zakelijke voordelen voor onze klanten.”

Auteur |   ·   donderdag 18 jan, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Smartshore benoemt Mario der Weduwen tot lid Raad van Advies

Smartshore benoemt Mario der Weduwen tot lid Raad van Advies

Smartshore, internationaal IT-dienstverlener, stelt per direct Mario der Weduwen aan als nieuw lid van Raad van Advies (RvA). Met ruim dertig jaar ervaring in leiderschap, onder meer als CIO en CTO, zal Der Weduwen bijdragen aan de verdere professionalisering en groei van Smartshore. De benoeming past bij de ambities van Smartshore om haar positie als

Vier bewegingen binnen de techsector in 2025

Vier bewegingen binnen de techsector in 2025

Experts signaleren ontwikkelingen in AI, security en regelgeving Nieuwegein, 4 juni 2025 – AI, security en strengere regelgeving zetten de techsector op scherp. Dat bleek gisteren tijdens Experts Live Netherlands, een community kennisevenement rondom Microsoft technologie. Meer dan tweeduizend IT-professionals kwamen samen in het NBC Congrescentrum om te sparren, kennis te delen en bij te

Deep Sleep Technologies voert slaaponderzoek uit met nieuwe vorm van neurostimulatie technologie

Deep Sleep Technologies voert slaaponderzoek uit met nieuwe vorm van neurostimulatie technologie

Ondernemer Michiel Verstraten brengt nacht door in UvA-lab voor slaapmeting Amsterdam, 1 mei 2025 – Ondernemer Michiel Verstraten nam vannacht deel aan het slaaponderzoek van Deep Sleep Technologies, waarbij een nieuwe vorm van neurostimulatie technologie werd gebruikt. Het onderzoek vond plaats in het Sleep & Memory Lab van de Universiteit van Amsterdam, dat gespecialiseerd is

Aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld

Aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld

Het aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld. In het afgelopen jaar werd maar liefst 42 procent van alle meldingen van mens-tot-mens doorgegeven. Een jaar geleden bedroeg dit slechts 25 procent van alle meldingen. Dit blijkt uit een onderzoek van detacheringsbureau Linden-IT onder negentig Nederlandse bedrijven met een helpdesk.

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken