Equinix opent vijf nieuwe datacenters

Equinix opent in 2017 vijf nieuwe International Business Exchange (IBX®) datacenters als onderdeel van een 1 miljard dollar kostend investeringsprogramma. Daarnaast wordt de capaciteit van 14 bestaande IBX-datacenters vergroot. Sinds de oprichting van het bedrijf is al meer dan 17 miljard dollar gestoken in het vergroten van de wereldwijde aanwezigheid. Dit is inclusief de in de december aangekondigde overname van een aantal datacenters van Verizon Communications, Inc.

De uitbreiding van het datacenteraanbod volgt op de groei die Equinix doormaakte in 2016, met openingen van datacenters in economische sleutelregio’s waaronder Dallas, Sydney en Tokyo en overnames in Japan (Bit-isle) en Europa (Telecity Group). Door de capaciteit in 2017 verder te vergroten blijft Equinix een belangrijke rol spelen voor bedrijven die hun IT-operaties uitbreiden naar de digital edge door de interconnectie van mensen, locaties, clouds en data.

Uitbreiding in Amsterdam
De vijf nieuwe IBX-datacenters worden gebouwd in Sao Paulo, Frankfurt, Silicon Valley, Washington D.C. en Amsterdam. AM4, dat in Amsterdam opent in het derde kwartaal van 2017, is een twaalf verdiepingen tellend gebouw dat het aantal datacenters van Equinix in de Nederlandse hoofdstad op acht brengt. Vanuit Amsterdam, een van de meest actieve cloudregio’s in Europa, biedt Equinix verbindingen met 80 procent van het continent binnen 50 milliseconden. Bij Equinix in Amsterdam hebben bedrijven eveneens de mogelijkheid om te connecteren met een groot aanbod aan partnerbedrijven, digitale mediabedrijven, leveranciers van financiële-, cloud- en IT-diensten en internet serviceproviders.

Capaciteitsuitbreiding
De opening van vijf nieuwe IBX-datacenters in 2017 betekent een capaciteitsuitbreiding van bijna 100.000 vierkante meter aan vloerruimte. De nieuwe locaties zijn direct verbonden met andere Equinix IBX-datacenters in de stedelijke regio’s via glasvezelkabels. Behalve de vijf nieuwe openingen in 2017 staan er 14 uitbreidingen van bestaande datacenters op het programma, in Amsterdam, Dallas, Dubai, Dublin, Frankfurt, Helsinki, Hong Kong, New York, Parijs, Rio de Janeiro, Singapore, Toronto en Zurich. Verdere expansie in 2017 omvat onder meer de aankoop van grond voor toekomstige bouw in Washington, D.C. (Ashburn, Virginia), de overname van een datacenter van IO UK in Londen (Slough) en de acquisitie van een datacenter van ICT-Center AG in Zurich.

Nieuwe kansen in digitaliserende wereld
De transformerende impact van digitalisering raakt ieder bedrijf en vraagt om een IT-infrastructuur die ruimte geeft aan de nieuwe realiteit. Michiel Eielts, Managing director Benelux bij Equinix: “Een gevolg is dat bedrijven hun data in de cloud en naar de digital edge brengen, dichter bij hun klanten, werknemers en strategische partners. De wereldwijde en constante aanwezigheid van Equinix, gecombineerd met onze capaciteit om de kritische interconnectie tussen bedrijven te realiseren, maakt de verschuiving mogelijk. Dit zorgt voor bedrijfsgroei in de snel digitaliserende wereld.”

Auteur |   ·   woensdag 12 apr, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken