Equinix maakt cijfers Q3 2017 bekend

Equinix, Inc, (Nasdaq: EQIX), wereldwijde aanbieder van interconnectie en datacenterdiensten heeft de cijfers van Q3 naar buiten gebracht. De omzet van het bedrijf groeit voor het 59e kwartaal op rij. De kwartaalomzet groeide met acht procent tot een bedrag van 986 miljoen euro. Daarbij is de omzet afkomstig van interconnectie is met 31 procent gestegen ten opzichte van een jaar geleden.

“De hoge omzetgroei komt mede door het uitbreiden van samenwerkingsverbanden en de aanwas van klanten op ons wereldwijde platform”, zegt Michiel Eielts, directeur Benelux. “Zo hebben we over de hele wereld klanten. Denk aan Baidu, Blade, Charter Communications, Salesforce.com. Ons klantenbestand blijven we uitbreiden. Zo hebben we er 400 Europese klanten bijgekregen door de aankoop van Itconic. Daarnaast hebben we ook de samenwerkingsverbanden met bijvoorbeeld Oracle en SAP geïntensifieerd.” De organisatie wist mede hierdoor het netto-inkomen te laten stijgen naar 69 miljoen euro. De EBITDA-marge komt uit op 475 miljoen euro.

De inkomsten die voortkomen uit de vraag naar interconnectie overtroffen ook dit kwartaal de verwachtingen. De inkomsten uit zijn goed voor een stijging van 31 procent ten opzichte van Q3 2016. “Onze klanten baseren hun IT-architecturen meer en meer op interconnectie, iets dat wij direct terugzien in onze groeicijfers.” zegt Eielts. “Digitaal zakendoen is nog steeds aan het groeien. Organisaties moeten steeds sneller een grote hoeveelheid data met elkaar delen dit bepaalt hun hybride cloud of multicloudstrategie. Directe, private data-uitwisselingen tussen bedrijven, locaties en clouds wereldwijd is hierdoor belangrijk.”

Toekomstverwachtingen

De Global Interconnection Index van Equinix voorspelt dat de capaciteit voor interconnectiebandbreedte tussen 2016 en 2020 met een 44 procent toeneemt. De index schat in dat tegen 2020 de interconnectiebandbreedte verviervoudigd is in grootte, met 1.450 Terabits per seconde (Tbps) geïnstalleerde capaciteit, ongeveer 29 procent van de wereldwijde interconnectiebandbreedte. Om aan deze verwachtingen te kunnen blijven voldoen, heeft de Equinix de afgelopen maanden geïnvesteerd in uitbreiding van de datacenters. In Q3 zijn er dertien nieuwe uitbreidingsprojecten aangekondigd die een waarde hebben van in totaal 527 miljoen euro. Ook heeft Equinix onlangs enkele overnames gedaan in Europa; Itconic in Spanje en Portugal en Zenium in Istanbul. Hiermee komt het aantal markten, waarin Equinix haar diensten aanbiedt, uit op 48.

Auteur |   ·   donderdag 9 nov, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

Jack Kuiper staat op zijn 62ste nog altijd aan het hoofd van Documizers Ontwikkelingen in technologie gaan zo snel, dat moet je aan jongere generaties overlaten, dacht Jack Kuijper altijd. Toch staat hij na twintig jaar, op zijn 62ste, nog altijd aan het hoofd van Documizers, leverancier van oplossingen voor documentprocessen, waarmee hij klanten zoals

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu kondigt vandaag een samenwerking aan met Deep Instinct, het allereerste bedrijf dat end-to-end deep learning gebruikt voor cybersecurity. Samen lanceren ze een unieke anti-ransomwaredienst, waarmee de meest geavanceerde bedreigingen – bekend en onbekend – in minder dan twintig miliseconden onschadelijk worden gemaakt. Fujitsu en Deep Instinct bieden hiermee de snelste en meest effectieve beveiligingsoplossing van

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu en Microsoft gaan samenwerken aan duurzaamheidstransformatie

Fujitsu en Microsoft gaan samenwerken aan duurzaamheidstransformatie

Fujitsu Limited en Microsoft Corporation kondigen een vijfjarig strategisch partnership aan en breiden daarmee hun bestaande samenwerking uit. Binnen het partnership investeren beide bedrijven in de ontwikkeling van innovatieve Fujitsu Uvance-oplossingen. Fujitsu en Microsoft gebruiken verschillende Microsoft Cloudplatforms en toonaangevende technologieën, waarmee ze digitaal transformeren hoe organisaties duurzamere oplossingen ontwikkelen die inspelen op maatschappelijke behoeften. 

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken