Equinix en Ericsson mikken gezamenlijk op telecomsector

Het wereldwijde interconnectie- en datacenterbedrijf Equinix kondigt een uitbreiding aan van haar samenwerking met Ericsson, wereldmarktleider in communicatietechnologie en services. Binnen deze overeenkomst biedt Ericsson een volledig aanbod aan van managed services op het gebied van netwerktransformatie en – optimalisatie, als onderdeel van de Equinix Performance Hub™-oplossing.

Hiermee komen beide bedrijven tegemoet aan de veranderende behoeften van telecombedrijven, die in hun digitale transformatie nieuwe IT-architecturen zoeken die de bedrijfsvoering optimaliseren en ondersteunt.
Tussen nu en 2023 zal het volume van het mobiele dataverkeer verachtvoudigen en het aantal 5G-abonnement stijgen naar 1 miljard, blijkt uit voorspellingen van Ericsson. “Telecombedrijven kunnen de vraag naar ondersteuning voor deze grote toename in data nauwelijks aan en zoeken naar manieren om de prestaties van netwerken en applicaties te verbeteren. Vaak gebeurt dit als onderdeel van een bredere IT-transformatiestrategie”, zegt Michiel Eielts, directeur Benelux bij Equinix.
Nieuwe mogelijkheden Equinix Performance Hub
De Equinix Performance Hub biedt toegang tot alle grote netwerkleveranciers en cloud service providers  en zorgt hiermee voor een consistent kwaliteitsniveau. “Bedrijven die kiezen voor deze connectiviteitsoplossing ervaren gemiddeld genomen 65 procent snellere responstijden voor webservers, een 39 procent hogere snelheid voor SharePoint-toepassingen en 47 procent lagere latency op netwerken voor het streamen van video’s”, aldus Eielts. Ericsson voegt hier nu verschillende mogelijkheden aan toe met een geïntegreerd en geautomatiseerd Operations Center.
De extra ondersteuning op de Equinix Performance Hub met Ericssons’s Operations Center omvat Service Level Agreements (SLA’s) voor snelle toegang tot de cloud wereldwijd, betere gebruikerservaring voor netwerken en applicaties. Daarnaast geeft het een hogere mate van controle door telecombedrijven. Equinix en Ericsson maken het voor telecombedrijven mogelijk om hun time–to-market te verkleinen. Bovendien kunnen de effecten van Performance Hub’s op applicaties en workloads worden getest in het Equinix Validation Center.
Mijlpaal binnen IT
“Digitalisering zal in het komende decennium voor 2 biljoen dollar aan marktwaarde creëren, maar om hier succesvol op in te spelen, moeten netwerkbedrijven zichzelf, hun processen en infrastructuren opnieuw uitvinden”, zegt Michiel Eielts. “Door onze samenwerking met Ericsson bieden wij een volledige oplossing voor het ondersteunen van digitale transformatie bij onze klanten.” Peter Laurin, Head of Business Area Managed Services bij Ericsson voegt daaraan toe: “Dit is een grote mijlpaal in ons partnerschap met Equinix en een belangrijke samenwerking binnen de IT-branche. Deze oplossing helpt onze klanten in hun veranderende behoeften en hun ambities om wereldwijd hun bereik te vergroten en hun capaciteit op te schalen.”
Auteur |   ·   woensdag 28 mrt, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Amcor kiest voor Hybride Cloud-diensten van Orange Business Services

Amcor kiest voor Hybride Cloud-diensten van Orange Business Services

Internationale marktleider in verpakkingen Amcor maakt gebruik van hybride cloud-diensten van Orange Business Services om zijn wereldwijde infrastructuur te verbinden. Met deze pay-as-you-go oplossing, versimpelt het bedrijf zijn activiteiten.

Fujitsu framework Sholark versnelt transformatie van bedrijfsprocessen met AI en data-analyse

Fujitsu framework Sholark versnelt transformatie van bedrijfsprocessen met AI en data-analyse

Fujitsu maakt het voor bedrijven gemakkelijker om hun digitale transformatieprocessen te versnellen door artificial intelligence (AI), data-analyse en zakelijke besluitvorming aan elkaar te koppelen dankzij het nieuwe, krachtige Sholark-framework. Dit framework versnelt de ontwikkeling van complexe AI-projecten en kan gebruikt worden ter ondersteuning van de besluitvorming.

iSense voor vijfde keer op rij Detachering- & Recruitmentspecialist van het Jaar

iSense voor vijfde keer op rij Detachering- & Recruitmentspecialist van het Jaar

IT-detacheerder iSense is tijdens de Computable Awards, voor het vijfde jaar op rij verkozen tot ‘Detachering- & Recruitmentspecialist van het Jaar’. De jury prees het bedrijf voor de manier waarop het haar kennis deelt en zich samen met de IT-gemeenschap inzet voor maximale ontwikkeling op zowel technisch als persoonlijk vlak.

IoT Connect Anywhere van Orange Business Services laat gebruiker LoRa® privé-netwerken opzetten

IoT Connect Anywhere van Orange Business Services laat gebruiker LoRa® privé-netwerken opzetten

Orange Business Services versnelt IoT binnen bedrijven met IoT Connect Anywhere. Deze dienst heeft een wide area network met een laag energieverbruik dat connectiviteit biedt op basis van LoRa open standard technologie. IoT Connect Anywhere biedt connectiviteit op locatie die geschikt is voor verschillende toepassingen, waaronder energie- en vloeistofbeheer, on-site tracking, geo-fencing, afvalcontrole, milieumetingen, verlichting

Bedrijfsleiders: “IoT-projecten moeten binnen drie jaar winstgevend zijn”

Bedrijfsleiders: “IoT-projecten moeten binnen drie jaar winstgevend zijn”

Een meerderheid van de bedrijfsleiders en IT-experts vindt dat een IoT-project tegenwoordig binnen drie jaar winstgevend moet zijn. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek1 van IDG Connect in opdracht van Fujitsu onder 330 bedrijfsleiders en IT-experts werkzaam bij bedrijven met meer dan 250 medewerkers. Een kwart van de ondervraagden zegt dat zij graag betere ondersteuning willen

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken