Einde van een tijdperk: MSN Messenger (1999-2014)

In Nederland was Microsoft al gestopt met MSN Messenger, maar binnenkort is het écht afgelopen met de chatdienst. Op 31 oktober gaat ook wereldwijd de stekker eruit.

Microsoft stopte in Nederland, net als in de rest van de wereld, vorig jaar al met de ooit zo populaire chatdienst MSN Messenger. Doordat het programma in China echter nog altijd op veel populariteit kon rekenen, bleef het daar een jaar langer beschikbaar. Tot 31 oktober althans, want daarna zullen ook Chinese gebruikers moeten kiezen voor een andere chatdienst.

Gebruikers naar Skype
Microsoft raadt gebruikers Skype aan, waarmee ook met een Microsoft-account valt in te loggen. Alle gegevens die beschikbaar waren in MSN Messenger, zoals contacten, blijven in Skype behouden. Of alle gebruikers ook kiezen voor deze dienst, is een tweede. De afgelopen jaren hebben chat-apps als WhatsApp, Facebook Messenger en Google Talk in grote mate de dominante rol van MSN Messenger overgenomen.

Populair in Europa
MSN Messenger zag in 1999 het levenslicht. Microsoft begon de dienst om te concurreren met het op dat moment populaire AOL Instant Messenger (AIM). In de Verenigde Staten won het de strijd nooit van AIM, maar in de Europese markt werd MSN Messenger al snel het standaard-chatprogramma. Het opkopen van Skype door Microsoft in 2011 betekende het einde van MSN Messenger. Sindsdien gebeurde het chatten via MSN Messenger feitelijk al via de infrastructuur van het VoIP-belprogramma.

Auteur |   ·   maandag 1 sep, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken