Einde van een tijdperk: MSN Messenger (1999-2014)

In Nederland was Microsoft al gestopt met MSN Messenger, maar binnenkort is het écht afgelopen met de chatdienst. Op 31 oktober gaat ook wereldwijd de stekker eruit.

Microsoft stopte in Nederland, net als in de rest van de wereld, vorig jaar al met de ooit zo populaire chatdienst MSN Messenger. Doordat het programma in China echter nog altijd op veel populariteit kon rekenen, bleef het daar een jaar langer beschikbaar. Tot 31 oktober althans, want daarna zullen ook Chinese gebruikers moeten kiezen voor een andere chatdienst.

Gebruikers naar Skype
Microsoft raadt gebruikers Skype aan, waarmee ook met een Microsoft-account valt in te loggen. Alle gegevens die beschikbaar waren in MSN Messenger, zoals contacten, blijven in Skype behouden. Of alle gebruikers ook kiezen voor deze dienst, is een tweede. De afgelopen jaren hebben chat-apps als WhatsApp, Facebook Messenger en Google Talk in grote mate de dominante rol van MSN Messenger overgenomen.

Populair in Europa
MSN Messenger zag in 1999 het levenslicht. Microsoft begon de dienst om te concurreren met het op dat moment populaire AOL Instant Messenger (AIM). In de Verenigde Staten won het de strijd nooit van AIM, maar in de Europese markt werd MSN Messenger al snel het standaard-chatprogramma. Het opkopen van Skype door Microsoft in 2011 betekende het einde van MSN Messenger. Sindsdien gebeurde het chatten via MSN Messenger feitelijk al via de infrastructuur van het VoIP-belprogramma.

Auteur |   ·   maandag 1 sep, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk wint STEAM Cup Challenge 2020

Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk wint STEAM Cup Challenge 2020

Het Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk heeft dit jaar de STEAM Cup Challenge gewonnen. Met een Micro:bit, een minicomputer waarmee toepassingen kunnen worden gemaakt door hem eenvoudig te programmeren, ontwierpen zij het beste idee binnen het thema ‘Smart City’. De jury prees het winnende team om de slimme wisselwerking tussen een lagere uitstoot van broeikasgassen

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Door de huidige pandemie is Orange vastbesloten haar klanten ten alle tijden te verzekeren van de services en de beschikbaarheid van haar netwerken. Dit is de rol en verantwoordelijkheid van Orange Group als operator. Zowel in Frankrijk als in de rest van de wereld ondersteunt Orange haar particuliere en zakelijke klanten, evenals overheidsinstanties. Orange zorgt

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Voor maar liefst 73 procent van de werkzoekende Nederlanders is een slecht online imago een goede reden om niet te solliciteren bij een potentiële werkgever. Dit blijkt uit onderzoek van vacaturezoekmachine Jobrapido, onder 500 Nederlandse sollicitanten. Van alle ondervraagden vindt 68 procent het online imago van een toekomstige werkgever belangrijk; een kwart van hen noemt het

Axivate Capital stelt per direct 10 miljoen euro beschikbaar voor health-sector

Axivate Capital stelt per direct 10 miljoen euro beschikbaar voor health-sector

Axivate Capital, opgericht door Bas Rasker (Eliza was here, Zoover.com en Weeronline.nl) en Andreas Ezinga (KPMG, Plain Vanilla Investments, Ballorig), stelt per direct een bedrag van tenminste 10 miljoen euro beschikbaar voor investeringen in de zorg. Axivate Health neemt actief deel in Nederlandse en Europese scale-ups op het gebied van innovatieve zorgtechnologie. Rutger van Zuidam,

Eigenlijk weten we niet hoe onze computer werkt (en dat bezorgt ons een burn-out)

Eigenlijk weten we niet hoe onze computer werkt (en dat bezorgt ons een burn-out)

De moderne werknemer worstelt om alle ballen in de lucht te houden. Dat ligt niet in de laatste plaats aan hoe we ons werk uitvoeren, stelt techfilosoof Martijn Aslander. Een groot deel van de kenniswerkers heeft namelijk geen idee hoe ze optimaal kunnen werken met hun computer en smartphone. Vanaf de jaren 70 heeft de

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken