Digitale transformatie laat kwartaalomzet Equinix met 11 procent stijgen

Equinix, Inc (Nasdaq: EQIX), de wereldwijde aanbieder van interconnectie- en datacenterdiensten, heeft de cijfers voor het derde kwartaal bekendgemaakt. De omzet groeide voor het 63e kwartaal op rij, naar 1.284 miljard dollar. De nettowinst bedraagt dit kwartaal 125 miljoen dollar. De EMEA-regio (Europa, Abu Dhabi en Dubai) is goed voor ongeveer 31 procent van de wereldwijde omzet en wordt gestuwd door de digitale transformatie van bedrijven en organisaties.

De kwartaalomzet steeg met 11 procent ten opzichte van een jaar geleden. Ook in het derde kwartaal groeien de opbrengsten uit interconnectie weer harder dan die uit colocatie. Het aantal cross-connects tussen klanten is het afgelopen kwartaal toegenomen tot meer dan 294.000. En het ECX Fabric ™- platform bedient wereldwijd nu meer dan 1.300 klanten. “Dit weerspiegelt de trend dat steeds meer bedrijven de stap maken naar een hybride cloud of multicloud omgeving,” zegt Michiel Eielts, Managing Director van Equinix Benelux. “Door interconnectie kunnen organisaties op een veilige en makkelijke manier grote hoeveelheden data met elkaar uitwisselen.

Uitbreidingsprojecten en partnerships
De groei is mede te danken aan de enorme vraag naar directe data-uitwisseling tussen bedrijven en de behoefte om te opereren binnen de juiste ecosystemen. Elke organisatie houdt zich op het moment bezig met de digitale transformatie, een voorwaarde om te kunnen blijven groeien. De negen nieuwe uitbreidingsprojecten in acht verschillende markten zijn hier een direct gevolg van. Op dit moment wordt er gewerkt aan 30 uitbreidingsprojecten in 21 markten, waaronder Amsterdam, Frankfurt, Helsinki, Londen, Madrid, Osaka, Seattle en Warschau. “Ook zijn er dit kwartaal veel nieuwe samenwerkingen aangegaan met partners. Maar liefst 40 procent van de opbrengsten van Equinix Channel is te danken aan partners als AT&T, Telstra, Microsoft en Netapp die hun netwerk inzetten om de diensten van Equinix te verkopen,” aldus Eielts.

Toekomstverwachtingen
De vooruitzichten voor de komende jaren zien er ook goed uit. Onlangs publiceerde Equinix de Global Interconnection Index 2.0 (GXI 2.0) waaruit blijkt dat de capaciteit voor de interconnectiebandbreedte tot 2021 zal toenemen tot meer dan 8.200 Terabits per seconde (Tbps), oftewel 33 Zettabytes (ZB) per jaar. Dit is een forse stijging ten opzichte van de voorspelling van vorig jaar en maar liefst tien keer zoveel als de voorspelde capaciteit van het internetverkeer. Voor de komende vijf jaar voorspelt de GXI 2.0 bovendien een gemiddelde jaarlijkse groei van de interconnectiebandbreedte van 48 procent. Naar verwachting groeit dit percentage in Amsterdam de komende drie jaar zelfs met 57 procent, wat mede wordt gestuwd door de digitale transformatie van organisaties en bedrijven binnen alle sectoren.

Auteur |   ·   woensdag 7 nov, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken