Dazure lanceert storytelling platform om vrouwen te interesseren voor financiële producten

Dazure lanceert Mo-Lotta, een contentplatform waarop de financiële productontwikkelaar vrouwen door middel van storytelling op een laagdrempelige manier vertrouwd maakt met financiële producten. Op het platform wil het merk vooral producten aanbieden die in een hypotheekgesprek niet snel aan de orde komen.

“Nog steeds hebben vrouwen een behoorlijke kennisachterstand als het gaat om financiële producten”, vertelt Indra Frishert mede-oprichter van Dazure. “Over de financiële gevolgen van bijvoorbeeld een scheiding denken vrouwen nog te vaak: ‘dat overkomt mij niet’, terwijl ze in die situatie gemiddeld een kwart van hun koopkracht verliezen.”

Herkenbare verhalen
Waar vrijwel alle banken en verzekeraars zich richten op een masculiene doelgroep met een strakke en zakelijke aanpak, kenmerkt Mo-Lotta zich door een open en vrouwelijke stijl. Door middel van herkenbare verhalen wordt op een laagdrempelige manier duidelijk wat het nut kan zijn van bepaalde financiële producten. Zo biedt het contentplatform concrete oplossingen voor mooie én schrijnende situaties. Frishert: “Met dit platform hopen we een grote groep mensen te informeren over de financiële gevolgen van bepaalde levensfasen en keuzes. We merken bijvoorbeeld dat een zwangerschap, vaker dan de aankoop van een huis, een moment is waarop mensen hun zaken financieel beter willen regelen, daarna is er immers iemand om voor te zorgen.”

Ook voor adviseurs
Via Mo-Lotta wil Dazure consumenten en financieel adviseurs aan het denken zetten door concrete oplossingen te geven aan de hand van praktijkvoorbeelden. Het is mogelijk om via het platform zelf de verzekeringen van Dazure te vergelijken en af te sluiten. Adviseurs die hun hypotheekklanten wijzen op de verschillende risico’s kunnen hun klanten doorverwijzen naar Mo-Lotta. Andersom krijgt de adviseur vanuit het platform leads van consumenten die daar aangeven een adviesgesprek te willen. “De tijd van een hypotheekadviesgesprek is beperkt”, aldus Frishert. “Maar door gebruik te maken van dit platform kan een financieel adviseur ook andere onderwerpen aansnijden die grote financiële gevolgen hebben.” 

Over Mo-Lotta
Mo-Lotta is het eerste financiële storytelling platform van Nederland. Door mooie en soms schrijnende praktijkvoorbeelden willen wij er voor zorgen dat iedereen zich bewust wordt van zijn financiële situatie en vertrouwen te hebben, nu en in de toekomst, door de financiën goed te regelen. ‘Mo’ komt van Mother of van Mohammed, net wat jij er in wil lezen. Het staat voor moeder, omdat je weet dat zij het beste met je voor heeft. En Mohamed als de verteller, omdat we verhalen van dappere mensen met je delen. Zie voor meer informatie: Mo-Lotta.com

Over Dazure
Indra Frishert en Odette Bakker richtte in 2008 Dazure op met de gedachte ‘het moet ook anders kunnen’. Hoe zorgen we dat financiële producten recht doen aan de behoeften van mensen en niet slechts een selecte groep bedienen? Samen ontwikkelden ze eerlijke en begrijpelijke overlijdensrisico en inkomensverzekeringen die ze ook aan hun familie zouden aanbieden. En met succes, Dazure won verschillende prijzen en verlaagde al vijf keer de premie voor bestaande klanten van de GoedIdee overlijdensrisicoverzekering, een unicum in de verzekeringswereld. Ook de service van Dazure is inmiddels een begrip, het staat voor uitstekende dienstverlening en persoonlijke aandacht. Voor meer informatie zie dazure.nl

Auteur |   ·   donderdag 8 jul, 2021

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

IT’ers ervaren ongelijke behandeling op kantoor

IT’ers ervaren ongelijke behandeling op kantoor

Maar liefst 22 procent van de Nederlandse IT’ers ervaart een ongelijke behandeling tussen werknemers binnen hun organisatie.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken