Dazure lanceert storytelling platform om vrouwen te interesseren voor financiële producten

Dazure lanceert Mo-Lotta, een contentplatform waarop de financiële productontwikkelaar vrouwen door middel van storytelling op een laagdrempelige manier vertrouwd maakt met financiële producten. Op het platform wil het merk vooral producten aanbieden die in een hypotheekgesprek niet snel aan de orde komen.

“Nog steeds hebben vrouwen een behoorlijke kennisachterstand als het gaat om financiële producten”, vertelt Indra Frishert mede-oprichter van Dazure. “Over de financiële gevolgen van bijvoorbeeld een scheiding denken vrouwen nog te vaak: ‘dat overkomt mij niet’, terwijl ze in die situatie gemiddeld een kwart van hun koopkracht verliezen.”

Herkenbare verhalen
Waar vrijwel alle banken en verzekeraars zich richten op een masculiene doelgroep met een strakke en zakelijke aanpak, kenmerkt Mo-Lotta zich door een open en vrouwelijke stijl. Door middel van herkenbare verhalen wordt op een laagdrempelige manier duidelijk wat het nut kan zijn van bepaalde financiële producten. Zo biedt het contentplatform concrete oplossingen voor mooie én schrijnende situaties. Frishert: “Met dit platform hopen we een grote groep mensen te informeren over de financiële gevolgen van bepaalde levensfasen en keuzes. We merken bijvoorbeeld dat een zwangerschap, vaker dan de aankoop van een huis, een moment is waarop mensen hun zaken financieel beter willen regelen, daarna is er immers iemand om voor te zorgen.”

Ook voor adviseurs
Via Mo-Lotta wil Dazure consumenten en financieel adviseurs aan het denken zetten door concrete oplossingen te geven aan de hand van praktijkvoorbeelden. Het is mogelijk om via het platform zelf de verzekeringen van Dazure te vergelijken en af te sluiten. Adviseurs die hun hypotheekklanten wijzen op de verschillende risico’s kunnen hun klanten doorverwijzen naar Mo-Lotta. Andersom krijgt de adviseur vanuit het platform leads van consumenten die daar aangeven een adviesgesprek te willen. “De tijd van een hypotheekadviesgesprek is beperkt”, aldus Frishert. “Maar door gebruik te maken van dit platform kan een financieel adviseur ook andere onderwerpen aansnijden die grote financiële gevolgen hebben.” 

Over Mo-Lotta
Mo-Lotta is het eerste financiële storytelling platform van Nederland. Door mooie en soms schrijnende praktijkvoorbeelden willen wij er voor zorgen dat iedereen zich bewust wordt van zijn financiële situatie en vertrouwen te hebben, nu en in de toekomst, door de financiën goed te regelen. ‘Mo’ komt van Mother of van Mohammed, net wat jij er in wil lezen. Het staat voor moeder, omdat je weet dat zij het beste met je voor heeft. En Mohamed als de verteller, omdat we verhalen van dappere mensen met je delen. Zie voor meer informatie: Mo-Lotta.com

Over Dazure
Indra Frishert en Odette Bakker richtte in 2008 Dazure op met de gedachte ‘het moet ook anders kunnen’. Hoe zorgen we dat financiële producten recht doen aan de behoeften van mensen en niet slechts een selecte groep bedienen? Samen ontwikkelden ze eerlijke en begrijpelijke overlijdensrisico en inkomensverzekeringen die ze ook aan hun familie zouden aanbieden. En met succes, Dazure won verschillende prijzen en verlaagde al vijf keer de premie voor bestaande klanten van de GoedIdee overlijdensrisicoverzekering, een unicum in de verzekeringswereld. Ook de service van Dazure is inmiddels een begrip, het staat voor uitstekende dienstverlening en persoonlijke aandacht. Voor meer informatie zie dazure.nl

Auteur |   ·   donderdag 8 jul, 2021

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Helft Nederlandse ouders bezorgd om privacy van hun kind op sociale media

Helft Nederlandse ouders bezorgd om privacy van hun kind op sociale media

Maar liefst 53 procent van de Nederlandse ouders maakt zich zorgen om de privacy van hun kind op sociale platformen als Instagram, Facebook en TikTok. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1.085 Nederlandse ouders met kinderen tot zeventien jaar, uitgevoerd door PanelWizard. Een belangrijke reden voor deze bezorgdheid kan zijn dat een derde van

Ruim helft Nederlanders kan geen week zonder smartphone

Ruim helft Nederlanders kan geen week zonder smartphone

Van alle Nederlanders zou respectievelijk 56 en 54 procent nog geen week zonder internet of smartphone kunnen doorbrengen. Dit blijkt uit onderzoek van het vergelijkingsplatform Allesin1 onder 1.032 Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard. Ondanks de hoge mate van afhankelijkheid willen vier op de tien respondenten hun smartphone graag minder gebruiken. Opvallend genoeg willen vooral jongere Nederlanders

Vier op de tien webshophouders haalt minder voldoening uit werk door marketplaces

Vier op de tien webshophouders haalt minder voldoening uit werk door marketplaces

Amsterdam, 8 november 2021 – Vier op de tien ondernemers of eindverantwoordelijken achter een webshop zegt minder voldoening uit zijn of haar werk te halen als er zaken worden gedaan via een marketplace. Dat blijkt uit onderzoek van Wolfpack onder 449 ondernemende of in loondienst werkende managers en eigenaren van webshops, uitgevoerd door Panelwizard. Ook is 42 procent bang

Grenzen tussen mannelijke en vrouwelijke vaardigheden vervagen

Grenzen tussen mannelijke en vrouwelijke vaardigheden vervagen

De traditionele verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke vaardigheden vervagen. Dat blijkt uit onderzoek onder 1065 Nederlandse werknemers, uitgevoerd door Lepaya. Zo is het verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke ondervraagden dat zich analytisch en ICT-bekwaam vindt, slechts drie procentpunten. Daarnaast geven mannen zichzelf een gelijke score voor ‘zachte’ skills, die vaak als typisch vrouwelijk worden gezien,

Tweederde werkende Nederlanders ergert zich aan schriftelijke communicatie collega’s

Tweederde werkende Nederlanders ergert zich aan schriftelijke communicatie collega’s

Gebrekkige communicatie is een serieus probleem en leidt tot onnodige kosten voor bedrijven. Dat blijkt uit onderzoek van Loo van Eck onder 1.124 Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard. Tweederde van de ondervraagden ergert zich aan de schriftelijke communicatie van collega’s en eenderde is zelfs weleens geschrokken van het niveau van de kwaliteit van de teksten van

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken