Dazure lanceert storytelling platform om vrouwen te interesseren voor financiële producten

Dazure lanceert Mo-Lotta, een contentplatform waarop de financiële productontwikkelaar vrouwen door middel van storytelling op een laagdrempelige manier vertrouwd maakt met financiële producten. Op het platform wil het merk vooral producten aanbieden die in een hypotheekgesprek niet snel aan de orde komen.

“Nog steeds hebben vrouwen een behoorlijke kennisachterstand als het gaat om financiële producten”, vertelt Indra Frishert mede-oprichter van Dazure. “Over de financiële gevolgen van bijvoorbeeld een scheiding denken vrouwen nog te vaak: ‘dat overkomt mij niet’, terwijl ze in die situatie gemiddeld een kwart van hun koopkracht verliezen.”

Herkenbare verhalen
Waar vrijwel alle banken en verzekeraars zich richten op een masculiene doelgroep met een strakke en zakelijke aanpak, kenmerkt Mo-Lotta zich door een open en vrouwelijke stijl. Door middel van herkenbare verhalen wordt op een laagdrempelige manier duidelijk wat het nut kan zijn van bepaalde financiële producten. Zo biedt het contentplatform concrete oplossingen voor mooie én schrijnende situaties. Frishert: “Met dit platform hopen we een grote groep mensen te informeren over de financiële gevolgen van bepaalde levensfasen en keuzes. We merken bijvoorbeeld dat een zwangerschap, vaker dan de aankoop van een huis, een moment is waarop mensen hun zaken financieel beter willen regelen, daarna is er immers iemand om voor te zorgen.”

Ook voor adviseurs
Via Mo-Lotta wil Dazure consumenten en financieel adviseurs aan het denken zetten door concrete oplossingen te geven aan de hand van praktijkvoorbeelden. Het is mogelijk om via het platform zelf de verzekeringen van Dazure te vergelijken en af te sluiten. Adviseurs die hun hypotheekklanten wijzen op de verschillende risico’s kunnen hun klanten doorverwijzen naar Mo-Lotta. Andersom krijgt de adviseur vanuit het platform leads van consumenten die daar aangeven een adviesgesprek te willen. “De tijd van een hypotheekadviesgesprek is beperkt”, aldus Frishert. “Maar door gebruik te maken van dit platform kan een financieel adviseur ook andere onderwerpen aansnijden die grote financiële gevolgen hebben.” 

Over Mo-Lotta
Mo-Lotta is het eerste financiële storytelling platform van Nederland. Door mooie en soms schrijnende praktijkvoorbeelden willen wij er voor zorgen dat iedereen zich bewust wordt van zijn financiële situatie en vertrouwen te hebben, nu en in de toekomst, door de financiën goed te regelen. ‘Mo’ komt van Mother of van Mohammed, net wat jij er in wil lezen. Het staat voor moeder, omdat je weet dat zij het beste met je voor heeft. En Mohamed als de verteller, omdat we verhalen van dappere mensen met je delen. Zie voor meer informatie: Mo-Lotta.com

Over Dazure
Indra Frishert en Odette Bakker richtte in 2008 Dazure op met de gedachte ‘het moet ook anders kunnen’. Hoe zorgen we dat financiële producten recht doen aan de behoeften van mensen en niet slechts een selecte groep bedienen? Samen ontwikkelden ze eerlijke en begrijpelijke overlijdensrisico en inkomensverzekeringen die ze ook aan hun familie zouden aanbieden. En met succes, Dazure won verschillende prijzen en verlaagde al vijf keer de premie voor bestaande klanten van de GoedIdee overlijdensrisicoverzekering, een unicum in de verzekeringswereld. Ook de service van Dazure is inmiddels een begrip, het staat voor uitstekende dienstverlening en persoonlijke aandacht. Voor meer informatie zie dazure.nl

Auteur |   ·   donderdag 8 jul, 2021

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Meer dan de helft van de Nederlanders ervaart ongezond veel stress op werk

Meer dan de helft van de Nederlanders ervaart ongezond veel stress op werk

Iets meer dan de helft van de de Nederlandse werknemers (56 procent) ervaart wel eens te veel stress op de werkvloer. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.322 Europese werknemers uitgevoerd door Lepaya. De Nederlandse beroepsbevolking scoort echter beduidend beter in vergelijking met het stressniveau van buurlanden. In Duitsland geeft maar liefst 71 procent aan ongezond

Johannes Fontanus College uit Barneveld wint STEAM Cup Challenge 2021

Johannes Fontanus College uit Barneveld wint STEAM Cup Challenge 2021

Het Johannes Fontanus College uit Barneveld heeft dit jaar de STEAM Cup Challenge gewonnen. Met de Micro:bit, een minicomputer waarmee toepassingen kunnen worden gemaakt door hem eenvoudig te programmeren en het pakket Xinabox, met onder andere sensoren om CO2 en fijnstof te meten, deden zij het beste onderzoek naar de luchtkwaliteit binnen het thema ‘het

Barco lanceert nieuwe ClickShare Present modellen

Barco lanceert nieuwe ClickShare Present modellen

Barco, de wereldwijde marktleider in vergaderzaaltechnologie, lanceert twee nieuwe draadloze presentatieoplossingen in de populaire ClickShare productlijn. Hiermee kunnen bedrijven soepel de overgang maken naar de nieuwe realiteit met een mix van zowel thuiswerkers als medewerkers op kantoor. Bedrijven overal ter wereld kunnen de hybride werkplek naar eigen wens inrichten binnen de bestaande IT-infrastructuur van hun

Twee op drie werkgevers: “Werknemer verantwoordelijk voor eigen ontwikkeling”

Twee op drie werkgevers: “Werknemer verantwoordelijk voor eigen ontwikkeling”

Maar liefst 58 procent van de Nederlandse bedrijven legt de verantwoordelijkheid voor persoonlijke groei, zoals het bijschaven van vaardigheden, volledig neer bij de werknemer neer. Dat blijkt uit onderzoek onder 1.057 HR-professionals uitgevoerd door Lepaya in samenwerking met Panelwizard. De beloftes rondom een leven lang leren lijken daarmee haaks te staan op de situatie in

PDENH, DOEN Participaties en RVO investeren 2,25 miljoen in 3D-print bedrijf MX3D

PDENH, DOEN Participaties en RVO investeren 2,25 miljoen in 3D-print bedrijf MX3D

Participatiefonds Duurzame Economie Noord-Holland (PDENH), DOEN Participaties en Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) investeren 2,25 miljoen euro in MX3D. Het geld wordt gebruikt voor een wereldwijde versnelling van de groei en de lancering van de M1 printer, een totaalpakket van lasrobot, sensoren en software om 3D metaal te printen. Ook wordt ingezet op de doorontwikkeling

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken