Column: Echte deskundigen gezocht

De digitale wereld heeft veel zaken veranderd en in een stroomversnelling gebracht. Veel handelsactiviteiten zijn verschoven naar het internet en er zijn nieuwe commerciële activiteiten bijgekomen. Dit heeft fundamentele veranderingen tot gevolg, zoals je bijvoorbeeld in de reisbranche, modebranche en handel in auto’s kunt zien. Steeds meer euro’s gaan via het internet.

Om vol te profiteren van deze internet business is het belangrijk dat mogelijke kopers je ook daadwerkelijk weten te vinden. Door te “googlen” staan consumenten voor je deur of gaan ze aan je deur voorbij. Het is dan ook van levensbelang om goed vindbaar te zijn op Google of vergelijkbare zoekmachines. Maar hoe krijg je dit voor elkaar?

Waar dit soort vragen leven, ontstaat ook het aanbod van adviseurs op dit gebied. Zij kunnen u helpen om de vindbaarheid in zoekmachines te optimaliseren, zodat kopers uw deur daadwerkelijk weten te vinden. De afgelopen jaren zijn er heel wat adviseurs en deskundigen opgestaan om organisaties op dit gebied te ondersteunen en om hen allemaal bovenaan de zoeklijsten te krijgen. Dit opschrijvend besef ik me dat het wel erg dringen moet zijn bovenaan die lijst. Zeker als alle organisaties en adviseurs hetzelfde kunstje uithalen.

Het is dan ook belangrijk om een deskundige te selecteren die echt iets aparts kan en die u kan helpen om het onderscheid te maken. Doen wat de rest doet, is niet voldoende om echt succesvol te zijn. Onlangs heb ik zelf ervaren hoe je de deskundigheid kunt toetsen. Op een bijeenkomst raakte ik met iemand in gesprek die kon zorgen dat de vindbaarheid van mijn website op zoekmachines kon worden verhoogd. Omdat ik makkelijk vindbaar zou worden, zou mijn business groeien. Meer klanten, meer winst, etc. Iedereen blij dus.

Ik heb toen gevraagd wat zijn kernactiviteit is en waar hij gevestigd is. Als test van zijn deskundigheid in het optimaliseren van zoekmachines heb ik zijn twee antwoorden ingetikt in Google. Het resultaat was dat twee concurrenten op de eerste pagina stonden en dat zijn organisatie onderaan op de tweede pagina stond. Kennelijk was ik toch niet in contact met een echte deskundige…
Deze test kunt u ook gebruiken als u voor de keus staat om de juiste specialist in te schakelen. Op jacht naar meer klanten en meer winst. Ik wens u veel succes!

Jack Braeken, over de auteur
Braeken (1964), is initiatiefnemer van het kennisplatform www.commercieelexcelleren.com en ondernemer bij verschillende bedrijven en gedreven om beter, slimmer en vooral anders te zijn dan anderen. Bewezen resultaten, ook in crisistijd, onderstrepen zijn denkwijze. Gestopt in 2006 als aandeelhouder van ICT dienstverlener AACCosmos.
In de rol van adviseur, lid Raad van Advies en/of aandeelhouder is hij vanuit Cranendonck Partners (www.cranendonck.net) actief betrokken bij een aantal ondernemingen, waaronder www.tlbespaarsnel.nl ; een zeer succesvolle en snel groeiende organisatie gericht op energie-, kostenbesparing en duurzaamheid. Verder is hij commercieel directeur van ICT-dienstverlener Stepco te Ittervoort.
Schrijver van het boek #CEDW – “Commercieel Excelleren in een Digitale Wereld” en columnist in een aantal dagbladen en tijdschriften en tijdschriften. Zijn gave om te prikkelen, te inspireren en wakker te schudden komen tot uiting in workshops en boardroomsessies. Zo is hij een gevraagd spreker op congressen en symposia, zoals Ondernemerscongressen en zakenfestivals.

Auteur |   ·   donderdag 28 aug, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

KNVI wil bestrijding digitale ongelijkheid onderdeel maken MVO

KNVI wil bestrijding digitale ongelijkheid onderdeel maken MVO

Thuiswerken draagt bij aan het verder ontwikkelen van de digitale vaardigheden. Helaas dreigen miljoenen Nederlanders de boot te missen. Wouter Bronsgeest, duovoorzitter van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals (KNVI) en Piet Boekhoudt KNVI-lid pleiten er daarom voor om de bestrijding van deze digitale ongelijkheid onderdeel te maken van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Op die

Belgische Ministerie van Buitenlandse Zaken transformeert wereldwijde ICT-omgeving met Orange Business Services

Belgische Ministerie van Buitenlandse Zaken transformeert wereldwijde ICT-omgeving met Orange Business Services

De Belgische Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken (FOD BuZa) heeft een nieuwe overeenkomst met Orange Business Services afgesloten voor de transformatie van haar wereldwijde communicatie-infrastructuur. Het contract herziet de netwerk-, beveiligings- en applicatie-infrastructuur van 118 locaties verdeeld over 87 landen. Het netwerk wordt ondersteund door volledig geïntegreerde satellietdiensten. Hierdoor kan diplomatiek personeel de belangen van België

Orange Business Services en Amazon Web Services starten strategische samenwerking

Orange Business Services en Amazon Web Services starten strategische samenwerking

Orange Business Services is per direct een wereldwijde strategische samenwerking aangegaan met Amazon Web Services (AWS). Dankzij deze samenwerking kunnen bedrijven de voordelen van de cloud beter benutten en zich gemakkelijker aanpassen aan veranderende gebruikersbehoeften en/of veranderingen in de markt. Hierdoor wordt de digitale transformatie van veel organisaties versneld. Als onderdeel van de samenwerking gaan

Orange investeert via dochter Enovacom in Digital Health 2-fonds van LBO France

Orange investeert via dochter Enovacom in Digital Health 2-fonds van LBO France

Orange Group heeft besloten om via de Orange Digital Investment holding te investeren in het Digital Health 2 (DH2)-fonds van LBO France; een bekende Franse investeringsmaatschappij. Het DH2-fonds is van plan om tweehonderd miljoen euro te investeren in mkb-ondernemingen die zich bezighouden met e-health, zoals: QuantifiCare, Tribvn Healthcare, FeetMe en Meditect. Dankzij nieuwe ontwikkelingen op

SITA en Orange Business Services implementeren edge connectivity op luchthavens met shared SDN

SITA en Orange Business Services implementeren edge connectivity op luchthavens met shared SDN

SITA en Orange Business Services hebben via SITA’s shared connectivity platform AirportHub, een multi-tenant edge SD-WAN-platform geïmplementeerd op meer dan zestig luchthavens wereldwijd. Dankzij het Flexible SD-WAN-portfolio van Orange Business Services kan SITA Connect SDN luchtvaartmaatschappijen, grondafhandelaars en andere huurders toegang bieden tot één en dezelfde virtuele infrastructuur in de cloud. Dit zorgt niet alleen voor meer schaalbare en wendbare connectiviteit, ook

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken