Column: Echte deskundigen gezocht

De digitale wereld heeft veel zaken veranderd en in een stroomversnelling gebracht. Veel handelsactiviteiten zijn verschoven naar het internet en er zijn nieuwe commerciële activiteiten bijgekomen. Dit heeft fundamentele veranderingen tot gevolg, zoals je bijvoorbeeld in de reisbranche, modebranche en handel in auto’s kunt zien. Steeds meer euro’s gaan via het internet.

Om vol te profiteren van deze internet business is het belangrijk dat mogelijke kopers je ook daadwerkelijk weten te vinden. Door te “googlen” staan consumenten voor je deur of gaan ze aan je deur voorbij. Het is dan ook van levensbelang om goed vindbaar te zijn op Google of vergelijkbare zoekmachines. Maar hoe krijg je dit voor elkaar?

Waar dit soort vragen leven, ontstaat ook het aanbod van adviseurs op dit gebied. Zij kunnen u helpen om de vindbaarheid in zoekmachines te optimaliseren, zodat kopers uw deur daadwerkelijk weten te vinden. De afgelopen jaren zijn er heel wat adviseurs en deskundigen opgestaan om organisaties op dit gebied te ondersteunen en om hen allemaal bovenaan de zoeklijsten te krijgen. Dit opschrijvend besef ik me dat het wel erg dringen moet zijn bovenaan die lijst. Zeker als alle organisaties en adviseurs hetzelfde kunstje uithalen.

Het is dan ook belangrijk om een deskundige te selecteren die echt iets aparts kan en die u kan helpen om het onderscheid te maken. Doen wat de rest doet, is niet voldoende om echt succesvol te zijn. Onlangs heb ik zelf ervaren hoe je de deskundigheid kunt toetsen. Op een bijeenkomst raakte ik met iemand in gesprek die kon zorgen dat de vindbaarheid van mijn website op zoekmachines kon worden verhoogd. Omdat ik makkelijk vindbaar zou worden, zou mijn business groeien. Meer klanten, meer winst, etc. Iedereen blij dus.

Ik heb toen gevraagd wat zijn kernactiviteit is en waar hij gevestigd is. Als test van zijn deskundigheid in het optimaliseren van zoekmachines heb ik zijn twee antwoorden ingetikt in Google. Het resultaat was dat twee concurrenten op de eerste pagina stonden en dat zijn organisatie onderaan op de tweede pagina stond. Kennelijk was ik toch niet in contact met een echte deskundige…
Deze test kunt u ook gebruiken als u voor de keus staat om de juiste specialist in te schakelen. Op jacht naar meer klanten en meer winst. Ik wens u veel succes!

Jack Braeken, over de auteur
Braeken (1964), is initiatiefnemer van het kennisplatform www.commercieelexcelleren.com en ondernemer bij verschillende bedrijven en gedreven om beter, slimmer en vooral anders te zijn dan anderen. Bewezen resultaten, ook in crisistijd, onderstrepen zijn denkwijze. Gestopt in 2006 als aandeelhouder van ICT dienstverlener AACCosmos.
In de rol van adviseur, lid Raad van Advies en/of aandeelhouder is hij vanuit Cranendonck Partners (www.cranendonck.net) actief betrokken bij een aantal ondernemingen, waaronder www.tlbespaarsnel.nl ; een zeer succesvolle en snel groeiende organisatie gericht op energie-, kostenbesparing en duurzaamheid. Verder is hij commercieel directeur van ICT-dienstverlener Stepco te Ittervoort.
Schrijver van het boek #CEDW – “Commercieel Excelleren in een Digitale Wereld” en columnist in een aantal dagbladen en tijdschriften en tijdschriften. Zijn gave om te prikkelen, te inspireren en wakker te schudden komen tot uiting in workshops en boardroomsessies. Zo is hij een gevraagd spreker op congressen en symposia, zoals Ondernemerscongressen en zakenfestivals.

Auteur |   ·   donderdag 28 aug, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

Jack Kuiper staat op zijn 62ste nog altijd aan het hoofd van Documizers Ontwikkelingen in technologie gaan zo snel, dat moet je aan jongere generaties overlaten, dacht Jack Kuijper altijd. Toch staat hij na twintig jaar, op zijn 62ste, nog altijd aan het hoofd van Documizers, leverancier van oplossingen voor documentprocessen, waarmee hij klanten zoals

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu kondigt vandaag een samenwerking aan met Deep Instinct, het allereerste bedrijf dat end-to-end deep learning gebruikt voor cybersecurity. Samen lanceren ze een unieke anti-ransomwaredienst, waarmee de meest geavanceerde bedreigingen – bekend en onbekend – in minder dan twintig miliseconden onschadelijk worden gemaakt. Fujitsu en Deep Instinct bieden hiermee de snelste en meest effectieve beveiligingsoplossing van

Fujitsu en Microsoft gaan samenwerken aan duurzaamheidstransformatie

Fujitsu en Microsoft gaan samenwerken aan duurzaamheidstransformatie

Fujitsu Limited en Microsoft Corporation kondigen een vijfjarig strategisch partnership aan en breiden daarmee hun bestaande samenwerking uit. Binnen het partnership investeren beide bedrijven in de ontwikkeling van innovatieve Fujitsu Uvance-oplossingen. Fujitsu en Microsoft gebruiken verschillende Microsoft Cloudplatforms en toonaangevende technologieën, waarmee ze digitaal transformeren hoe organisaties duurzamere oplossingen ontwikkelen die inspelen op maatschappelijke behoeften. 

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Linden-IT breidt uit naar Zweden

Linden-IT breidt uit naar Zweden

Detacheringsbureau Linden-IT breidt per direct uit naar Zweden. De IT-dienstverlener gaat bedrijven vanuit Stockholm ondersteunen bij de detachering van IT-professionals, onder andere op het gebied van support, cloud en applicaties. Dit is na Portugal het tweede buitenlandse kantoor van Linden-IT, waarmee de uitbreiding een logische stap is binnen de internationale groeiambitie. In eerste instantie gaat

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken