Column: Echte deskundigen gezocht

De digitale wereld heeft veel zaken veranderd en in een stroomversnelling gebracht. Veel handelsactiviteiten zijn verschoven naar het internet en er zijn nieuwe commerciële activiteiten bijgekomen. Dit heeft fundamentele veranderingen tot gevolg, zoals je bijvoorbeeld in de reisbranche, modebranche en handel in auto’s kunt zien. Steeds meer euro’s gaan via het internet.

Om vol te profiteren van deze internet business is het belangrijk dat mogelijke kopers je ook daadwerkelijk weten te vinden. Door te “googlen” staan consumenten voor je deur of gaan ze aan je deur voorbij. Het is dan ook van levensbelang om goed vindbaar te zijn op Google of vergelijkbare zoekmachines. Maar hoe krijg je dit voor elkaar?

Waar dit soort vragen leven, ontstaat ook het aanbod van adviseurs op dit gebied. Zij kunnen u helpen om de vindbaarheid in zoekmachines te optimaliseren, zodat kopers uw deur daadwerkelijk weten te vinden. De afgelopen jaren zijn er heel wat adviseurs en deskundigen opgestaan om organisaties op dit gebied te ondersteunen en om hen allemaal bovenaan de zoeklijsten te krijgen. Dit opschrijvend besef ik me dat het wel erg dringen moet zijn bovenaan die lijst. Zeker als alle organisaties en adviseurs hetzelfde kunstje uithalen.

Het is dan ook belangrijk om een deskundige te selecteren die echt iets aparts kan en die u kan helpen om het onderscheid te maken. Doen wat de rest doet, is niet voldoende om echt succesvol te zijn. Onlangs heb ik zelf ervaren hoe je de deskundigheid kunt toetsen. Op een bijeenkomst raakte ik met iemand in gesprek die kon zorgen dat de vindbaarheid van mijn website op zoekmachines kon worden verhoogd. Omdat ik makkelijk vindbaar zou worden, zou mijn business groeien. Meer klanten, meer winst, etc. Iedereen blij dus.

Ik heb toen gevraagd wat zijn kernactiviteit is en waar hij gevestigd is. Als test van zijn deskundigheid in het optimaliseren van zoekmachines heb ik zijn twee antwoorden ingetikt in Google. Het resultaat was dat twee concurrenten op de eerste pagina stonden en dat zijn organisatie onderaan op de tweede pagina stond. Kennelijk was ik toch niet in contact met een echte deskundige…
Deze test kunt u ook gebruiken als u voor de keus staat om de juiste specialist in te schakelen. Op jacht naar meer klanten en meer winst. Ik wens u veel succes!

Jack Braeken, over de auteur
Braeken (1964), is initiatiefnemer van het kennisplatform www.commercieelexcelleren.com en ondernemer bij verschillende bedrijven en gedreven om beter, slimmer en vooral anders te zijn dan anderen. Bewezen resultaten, ook in crisistijd, onderstrepen zijn denkwijze. Gestopt in 2006 als aandeelhouder van ICT dienstverlener AACCosmos.
In de rol van adviseur, lid Raad van Advies en/of aandeelhouder is hij vanuit Cranendonck Partners (www.cranendonck.net) actief betrokken bij een aantal ondernemingen, waaronder www.tlbespaarsnel.nl ; een zeer succesvolle en snel groeiende organisatie gericht op energie-, kostenbesparing en duurzaamheid. Verder is hij commercieel directeur van ICT-dienstverlener Stepco te Ittervoort.
Schrijver van het boek #CEDW – “Commercieel Excelleren in een Digitale Wereld” en columnist in een aantal dagbladen en tijdschriften en tijdschriften. Zijn gave om te prikkelen, te inspireren en wakker te schudden komen tot uiting in workshops en boardroomsessies. Zo is hij een gevraagd spreker op congressen en symposia, zoals Ondernemerscongressen en zakenfestivals.

Auteur |   ·   donderdag 28 aug, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Door de huidige pandemie is Orange vastbesloten haar klanten ten alle tijden te verzekeren van de services en de beschikbaarheid van haar netwerken. Dit is de rol en verantwoordelijkheid van Orange Group als operator. Zowel in Frankrijk als in de rest van de wereld ondersteunt Orange haar particuliere en zakelijke klanten, evenals overheidsinstanties. Orange zorgt

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Voor maar liefst 73 procent van de werkzoekende Nederlanders is een slecht online imago een goede reden om niet te solliciteren bij een potentiële werkgever. Dit blijkt uit onderzoek van vacaturezoekmachine Jobrapido, onder 500 Nederlandse sollicitanten. Van alle ondervraagden vindt 68 procent het online imago van een toekomstige werkgever belangrijk; een kwart van hen noemt het

Fujitsu voor vierde keer uitgeroepen tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services Europa

Fujitsu voor vierde keer uitgeroepen tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services Europa

Voor het vierde opeenvolgende jaar heeft analistenbureau Gartner Fujitsu uitgeroepen tot leider in haar 2020 Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa. Uit het rapport blijkt dat Fujitsu door alle leveranciers het hoogst gepositioneerd wordt vanwege haar vermogen de eigen visie uit te voeren. Volgens Gartner zijn Managed Workplace Services, activiteiten gericht op “het

Digitalisering noodzakelijk voor groei

Digitalisering noodzakelijk voor groei

Maar liefst 62 procent van het Nederlandse MKB ziet meegaan in digitale ontwikkelingen als een vereiste voor de toekomstige groei van hun organisatie. Dit blijkt uit onderzoek van MKB-financieringsplatform October onder 1.023 Nederlandse MKB-ondernemers, uitgevoerd door Panelwizard. Desondanks weet 49 procent van de ondervraagden niet precies hoe digitale ontwikkelingen kunnen worden ingezet om de onderneming te laten groeien. De

Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan

Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan

Maar liefst twaalf procent van de werkende Nederlanders is een voorstander van een werkplek zonder printers. Dit blijkt uit onderzoek van AFAS Software onder 1.123 werkende Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard. Van alle ondervraagden zegt een kwart zich weleens te ergeren aan collega’s die te vaak printen. De grootste voorstanders van een papierloos kantoor zijn werknemers

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken