QlikTech rekent af met traditionele BI

QlikTech, specialist in Business Discovery – user-driven Business Intelligence (BI), heeft begin oktober voor het eerst in Europa haar strategische visie gedeeld die de BI-industrie naar eigen zeggen opnieuw zal doen opschudden.

De aankondiging die QlikTech deed is onderdeel van QlikView.Next, dat als platform het gat dicht tussen visualisatieoplossingen en complexe BI-platformen, die vastzitten aan vooraf bepaalde rapportagemethoden. Om deze nieuwe generatie BI toegankelijk te maken voor een breed publiek is Natural Analytics, de nieuwe visie van QlikTech, fundamenteel. Natural Analytics focust op het natuurlijke menselijke vermogen om complexe informatie te verwerken. Het ondersteunt de nieuwsgierige manier waarop mensen zoeken, filteren, vragen stellen en verbanden leggen om betekenis te vinden in informatie en zo eenvoudig inzichten te ontdekken en beslissingen te nemen.

Zelf analyses maken
“Organisaties hebben genoeg van het passief wachten op rapporten en willen zelf actief analyses kunnen maken. Vanwege deze veranderende behoeften vervangen veel organisaties hun traditionele BI-oplossing met QlikView, zodat de kennis in handen komt van de beslissers en ze hun concurrentie voor kunnen blijven. Wij hebben de standaard voor self-service BI neergezet en we blijven de BI-markt opschudden door organisaties een schaalbaar platform te bieden dat de kern vormt van hun ‘actionable intelligence’ strategie”, aldus Vincent Peters, RVP & MD Benelux, Eastern Europe, Russia & CIS en MEA bij QlikTech.

Natural Analytics gaat uit van de menselijke intuïtie voor informatieverwerking
Een alternatief BI-platform als QlikView.Next is vooral waardevol door de combinatie met Natural Analytics. De data krijgt hiermee een plek in het natuurlijke denk- en beslisproces van mensen. Natural Analytics stelt iedereen in staat om complexe data te ontdekken en inzichten te delen op een manier die precies werkt als hun natuurlijke gedachtegang. Het stelt mensen in staat om:

-Te ontdekken: via associatie en vergelijking. Natural Analytics helpt mensen verbindingen te leggen tussen verschillende soorten data met behulp van hun menselijke nieuwsgierigheid. Het leidt mensen intuïtief richting de antwoorden waar ze naar op zoek zijn, terwijl het tegelijkertijd nieuwe en onverwachte verbanden blootlegt.

-Te beslissen: dankzij samenwerking en data dialogen. Mensen kunnen deelnemen aan interactieve, live discussies over data en intuïtieve beslispaden dankzij zogenaamde ‘data dialogen’. Deze helpen mensen afzonderlijk van elkaar ontdekkingen te doen en gezamenlijk beslissingen te nemen. Op deze manier staat Natural Analytics voor echte social BI.

-Te doen: via overtuiging en actie. Natural Analytics zorgt ervoor dat mensen eenvoudig de data kunnen laten zien die hun conclusie ondersteunen. Het is niet langer nodig om een discussie op een later tijdstip ‘offline’ te voeren, want vragen kunnen direct beantwoord worden tijdens een presentatie.

Beschikbaarheid QlikView.Next
QlikView.Next is een nieuw platform met een nog krachtiger associatieve zoekfunctionaliteit. Om een vlekkeloze transitie voor klanten mogelijk te maken, zullen ‘early QlikView adopters’ QlikView.Next dit jaar in een productieomgeving testen, zodat het in 2014 wereldwijd beschikbaar is.

Auteur |   ·   dinsdag 12 nov, 2013

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

Jack Kuiper staat op zijn 62ste nog altijd aan het hoofd van Documizers Ontwikkelingen in technologie gaan zo snel, dat moet je aan jongere generaties overlaten, dacht Jack Kuijper altijd. Toch staat hij na twintig jaar, op zijn 62ste, nog altijd aan het hoofd van Documizers, leverancier van oplossingen voor documentprocessen, waarmee hij klanten zoals

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu kondigt vandaag een samenwerking aan met Deep Instinct, het allereerste bedrijf dat end-to-end deep learning gebruikt voor cybersecurity. Samen lanceren ze een unieke anti-ransomwaredienst, waarmee de meest geavanceerde bedreigingen – bekend en onbekend – in minder dan twintig miliseconden onschadelijk worden gemaakt. Fujitsu en Deep Instinct bieden hiermee de snelste en meest effectieve beveiligingsoplossing van

Fujitsu en Microsoft gaan samenwerken aan duurzaamheidstransformatie

Fujitsu en Microsoft gaan samenwerken aan duurzaamheidstransformatie

Fujitsu Limited en Microsoft Corporation kondigen een vijfjarig strategisch partnership aan en breiden daarmee hun bestaande samenwerking uit. Binnen het partnership investeren beide bedrijven in de ontwikkeling van innovatieve Fujitsu Uvance-oplossingen. Fujitsu en Microsoft gebruiken verschillende Microsoft Cloudplatforms en toonaangevende technologieën, waarmee ze digitaal transformeren hoe organisaties duurzamere oplossingen ontwikkelen die inspelen op maatschappelijke behoeften. 

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Linden-IT breidt uit naar Zweden

Linden-IT breidt uit naar Zweden

Detacheringsbureau Linden-IT breidt per direct uit naar Zweden. De IT-dienstverlener gaat bedrijven vanuit Stockholm ondersteunen bij de detachering van IT-professionals, onder andere op het gebied van support, cloud en applicaties. Dit is na Portugal het tweede buitenlandse kantoor van Linden-IT, waarmee de uitbreiding een logische stap is binnen de internationale groeiambitie. In eerste instantie gaat

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken