QlikTech rekent af met traditionele BI

QlikTech, specialist in Business Discovery – user-driven Business Intelligence (BI), heeft begin oktober voor het eerst in Europa haar strategische visie gedeeld die de BI-industrie naar eigen zeggen opnieuw zal doen opschudden.

De aankondiging die QlikTech deed is onderdeel van QlikView.Next, dat als platform het gat dicht tussen visualisatieoplossingen en complexe BI-platformen, die vastzitten aan vooraf bepaalde rapportagemethoden. Om deze nieuwe generatie BI toegankelijk te maken voor een breed publiek is Natural Analytics, de nieuwe visie van QlikTech, fundamenteel. Natural Analytics focust op het natuurlijke menselijke vermogen om complexe informatie te verwerken. Het ondersteunt de nieuwsgierige manier waarop mensen zoeken, filteren, vragen stellen en verbanden leggen om betekenis te vinden in informatie en zo eenvoudig inzichten te ontdekken en beslissingen te nemen.

Zelf analyses maken
“Organisaties hebben genoeg van het passief wachten op rapporten en willen zelf actief analyses kunnen maken. Vanwege deze veranderende behoeften vervangen veel organisaties hun traditionele BI-oplossing met QlikView, zodat de kennis in handen komt van de beslissers en ze hun concurrentie voor kunnen blijven. Wij hebben de standaard voor self-service BI neergezet en we blijven de BI-markt opschudden door organisaties een schaalbaar platform te bieden dat de kern vormt van hun ‘actionable intelligence’ strategie”, aldus Vincent Peters, RVP & MD Benelux, Eastern Europe, Russia & CIS en MEA bij QlikTech.

Natural Analytics gaat uit van de menselijke intuïtie voor informatieverwerking
Een alternatief BI-platform als QlikView.Next is vooral waardevol door de combinatie met Natural Analytics. De data krijgt hiermee een plek in het natuurlijke denk- en beslisproces van mensen. Natural Analytics stelt iedereen in staat om complexe data te ontdekken en inzichten te delen op een manier die precies werkt als hun natuurlijke gedachtegang. Het stelt mensen in staat om:

-Te ontdekken: via associatie en vergelijking. Natural Analytics helpt mensen verbindingen te leggen tussen verschillende soorten data met behulp van hun menselijke nieuwsgierigheid. Het leidt mensen intuïtief richting de antwoorden waar ze naar op zoek zijn, terwijl het tegelijkertijd nieuwe en onverwachte verbanden blootlegt.

-Te beslissen: dankzij samenwerking en data dialogen. Mensen kunnen deelnemen aan interactieve, live discussies over data en intuïtieve beslispaden dankzij zogenaamde ‘data dialogen’. Deze helpen mensen afzonderlijk van elkaar ontdekkingen te doen en gezamenlijk beslissingen te nemen. Op deze manier staat Natural Analytics voor echte social BI.

-Te doen: via overtuiging en actie. Natural Analytics zorgt ervoor dat mensen eenvoudig de data kunnen laten zien die hun conclusie ondersteunen. Het is niet langer nodig om een discussie op een later tijdstip ‘offline’ te voeren, want vragen kunnen direct beantwoord worden tijdens een presentatie.

Beschikbaarheid QlikView.Next
QlikView.Next is een nieuw platform met een nog krachtiger associatieve zoekfunctionaliteit. Om een vlekkeloze transitie voor klanten mogelijk te maken, zullen ‘early QlikView adopters’ QlikView.Next dit jaar in een productieomgeving testen, zodat het in 2014 wereldwijd beschikbaar is.

Auteur |   ·   dinsdag 12 nov, 2013

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Door de huidige pandemie is Orange vastbesloten haar klanten ten alle tijden te verzekeren van de services en de beschikbaarheid van haar netwerken. Dit is de rol en verantwoordelijkheid van Orange Group als operator. Zowel in Frankrijk als in de rest van de wereld ondersteunt Orange haar particuliere en zakelijke klanten, evenals overheidsinstanties. Orange zorgt

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Voor maar liefst 73 procent van de werkzoekende Nederlanders is een slecht online imago een goede reden om niet te solliciteren bij een potentiële werkgever. Dit blijkt uit onderzoek van vacaturezoekmachine Jobrapido, onder 500 Nederlandse sollicitanten. Van alle ondervraagden vindt 68 procent het online imago van een toekomstige werkgever belangrijk; een kwart van hen noemt het

Fujitsu voor vierde keer uitgeroepen tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services Europa

Fujitsu voor vierde keer uitgeroepen tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services Europa

Voor het vierde opeenvolgende jaar heeft analistenbureau Gartner Fujitsu uitgeroepen tot leider in haar 2020 Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa. Uit het rapport blijkt dat Fujitsu door alle leveranciers het hoogst gepositioneerd wordt vanwege haar vermogen de eigen visie uit te voeren. Volgens Gartner zijn Managed Workplace Services, activiteiten gericht op “het

Digitalisering noodzakelijk voor groei

Digitalisering noodzakelijk voor groei

Maar liefst 62 procent van het Nederlandse MKB ziet meegaan in digitale ontwikkelingen als een vereiste voor de toekomstige groei van hun organisatie. Dit blijkt uit onderzoek van MKB-financieringsplatform October onder 1.023 Nederlandse MKB-ondernemers, uitgevoerd door Panelwizard. Desondanks weet 49 procent van de ondervraagden niet precies hoe digitale ontwikkelingen kunnen worden ingezet om de onderneming te laten groeien. De

Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan

Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan

Maar liefst twaalf procent van de werkende Nederlanders is een voorstander van een werkplek zonder printers. Dit blijkt uit onderzoek van AFAS Software onder 1.123 werkende Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard. Van alle ondervraagden zegt een kwart zich weleens te ergeren aan collega’s die te vaak printen. De grootste voorstanders van een papierloos kantoor zijn werknemers

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken