QlikTech rekent af met traditionele BI

QlikTech, specialist in Business Discovery – user-driven Business Intelligence (BI), heeft begin oktober voor het eerst in Europa haar strategische visie gedeeld die de BI-industrie naar eigen zeggen opnieuw zal doen opschudden.

De aankondiging die QlikTech deed is onderdeel van QlikView.Next, dat als platform het gat dicht tussen visualisatieoplossingen en complexe BI-platformen, die vastzitten aan vooraf bepaalde rapportagemethoden. Om deze nieuwe generatie BI toegankelijk te maken voor een breed publiek is Natural Analytics, de nieuwe visie van QlikTech, fundamenteel. Natural Analytics focust op het natuurlijke menselijke vermogen om complexe informatie te verwerken. Het ondersteunt de nieuwsgierige manier waarop mensen zoeken, filteren, vragen stellen en verbanden leggen om betekenis te vinden in informatie en zo eenvoudig inzichten te ontdekken en beslissingen te nemen.

Zelf analyses maken
“Organisaties hebben genoeg van het passief wachten op rapporten en willen zelf actief analyses kunnen maken. Vanwege deze veranderende behoeften vervangen veel organisaties hun traditionele BI-oplossing met QlikView, zodat de kennis in handen komt van de beslissers en ze hun concurrentie voor kunnen blijven. Wij hebben de standaard voor self-service BI neergezet en we blijven de BI-markt opschudden door organisaties een schaalbaar platform te bieden dat de kern vormt van hun ‘actionable intelligence’ strategie”, aldus Vincent Peters, RVP & MD Benelux, Eastern Europe, Russia & CIS en MEA bij QlikTech.

Natural Analytics gaat uit van de menselijke intuïtie voor informatieverwerking
Een alternatief BI-platform als QlikView.Next is vooral waardevol door de combinatie met Natural Analytics. De data krijgt hiermee een plek in het natuurlijke denk- en beslisproces van mensen. Natural Analytics stelt iedereen in staat om complexe data te ontdekken en inzichten te delen op een manier die precies werkt als hun natuurlijke gedachtegang. Het stelt mensen in staat om:

-Te ontdekken: via associatie en vergelijking. Natural Analytics helpt mensen verbindingen te leggen tussen verschillende soorten data met behulp van hun menselijke nieuwsgierigheid. Het leidt mensen intuïtief richting de antwoorden waar ze naar op zoek zijn, terwijl het tegelijkertijd nieuwe en onverwachte verbanden blootlegt.

-Te beslissen: dankzij samenwerking en data dialogen. Mensen kunnen deelnemen aan interactieve, live discussies over data en intuïtieve beslispaden dankzij zogenaamde ‘data dialogen’. Deze helpen mensen afzonderlijk van elkaar ontdekkingen te doen en gezamenlijk beslissingen te nemen. Op deze manier staat Natural Analytics voor echte social BI.

-Te doen: via overtuiging en actie. Natural Analytics zorgt ervoor dat mensen eenvoudig de data kunnen laten zien die hun conclusie ondersteunen. Het is niet langer nodig om een discussie op een later tijdstip ‘offline’ te voeren, want vragen kunnen direct beantwoord worden tijdens een presentatie.

Beschikbaarheid QlikView.Next
QlikView.Next is een nieuw platform met een nog krachtiger associatieve zoekfunctionaliteit. Om een vlekkeloze transitie voor klanten mogelijk te maken, zullen ‘early QlikView adopters’ QlikView.Next dit jaar in een productieomgeving testen, zodat het in 2014 wereldwijd beschikbaar is.

Auteur |   ·   dinsdag 12 nov, 2013

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Aurecon kiest voor Orange Business Services

Aurecon kiest voor Orange Business Services

Orange Business Services gaat de mondiale communicatie-infrastructuur van Aurecon beheren, inclusief SD-WAN en cybersecurity diensten. Deze vijf jaar durende deal, bedoeld om het netwerk te transformeren, bedraagt 28 miljoen euro. De toekomstbestendige Flexible SD-WAN-dienst van Orange is een end-to-end-oplossing die aanzienlijk kosten zal besparen. Ook zal de agile netwerkcapaciteit verviervoudigen. Deze verhoogde capaciteit is cruciaal voor

iPhone-abonnement maandelijks opzegbaar via Go Lemon

iPhone-abonnement maandelijks opzegbaar via Go Lemon

De Nederlandse startup Go Lemon, een van de drie genomineerden van de Shopping Awards (voorheen Thuiswinkel Awards) later deze maand, biedt vanaf vandaag de kans om een iPhone-abonnement maandelijks op te zeggen. Go Lemon is de eerste partij die het mogelijk maakt om Apple devices volledig flexibel te gebruiken, zonder aanschaf of abonnement met looptijd.

Ruim helft Nederlandse executives kent belang directe data-uitwisseling tussen bedrijven niet

Ruim helft Nederlandse executives kent belang directe data-uitwisseling tussen bedrijven niet

Volgens 56 procent van de Nederlandse IT-professionals begrijpen Nederlandse executives het belang van directe data-uitwisseling tussen organisaties niet. De voordelen met betrekking tot de snelheid en veiligheid van de data-uitwisseling blijken bij hen onbekend. In andere Europese landen, het Midden-Oosten en Afrika geeft zelfs 71 procent van de IT-professionals aan dat het bestuur hier niet

Steeds meer vraag naar de flexibiliteit van multicloud

Steeds meer vraag naar de flexibiliteit van multicloud

Onder IT-verantwoordelijken is er een groeiende vraag naar flexibiliteit, onderlinge afstemming en geconsolideerd beheer voor hybrid IT- en multicloud. Dit blijkt uit het onderzoek Where is Hybrid Heading?Views on exploiting multi-modal IT, uitgevoerd door onderzoeksbureau Pierre Audoin Consultants (PAC) namens Fujitsu onder 400 IT-beslissers in acht landen.1 Uit het onderzoek blijkt dat organisaties zoveel mogelijk de balans

Equinix: uitstekende resultaten Q4 en 2018

Equinix: uitstekende resultaten Q4 en 2018

Equinix, Inc.(Nasdaq: EQIX) de wereldwijde aanbieder van interconnectie- en datacenterdiensten presenteert de cijfers over het vierde kwartaal en van het totale boekjaar 2018, dat liep tot 31 december 2018. Het interconnectie- en datacenterbedrijf meldt voor het 64e kwartaal op rij hogere winsten. Enkele hoogtepunten: ·       De omzet over 2018 bedroeg 5.072 miljard dollar, dat is een stijging

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken