Burberry wijst retail de weg met flagship store

Het gaat slecht in de retail, dat is geen nieuws. Iedereen is het er wel over eens dat de oplossing van de malaise ligt in toepassing van technologische ontwikkelingen in winkels. Het Britse modehuis opent eind deze maand een winkel in Shanghai die laat zien waar het in de nabije toekomst heen kan gaan.

Je komt als kledingwinkel tegenwoordig niet meer weg met een winkel vol kledingrekken alleen, want dan kan de klant net zo goed online bestellen. Kledingwinkels van nu moeten een speciale ervaring bieden. Dat zit bij de nieuwe Burberry-winkel wel goed. Het begint al met de buitenkant: de store heeft een gevel die zich aanpast aan het natuurlijke licht. Binnen vindt de shopper veertig videoschermen en 130 audiospeakers. De kleding is uitgerust met radio-frequency identification technology (RFID), waarmee de consument toegang heeft tot multimedia content zoals beelden van de catwalk en productinformatie. Als de shopper een kledingstuk meeneemt naar een pashokje zorgt de RFID-technologie ervoor dat spiegels in beeldschermen veranderen, waarop de content is te zien.

Persoonlijke voorkeuren
De winkel heeft daarnaast mobiele kassa-opties en er is tracking-technology, waarmee verkopers toegang kunnen krijgen tot persoonlijke voorkeur van shoppers en hun winkelgeschiedenis. Dit alles wordt ondersteund door een samenwerking die Burberry is aangegaan met WeChat. Via deze chatdienst hebben klanten toegang tot unieke content, zoals foto’s en video’s. De flagshipstore wordt 24 april grootst geopend.

 

Auteur |   ·   woensdag 16 apr, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nederland maakt belangrijke internationale investeringen in duurzaamheid los

Nederland maakt belangrijke internationale investeringen in duurzaamheid los

Nederland peutert grote hoeveelheden aan investeringskapitaal los om wereldwijde uitdagingen beter het hoofd te bieden. We ontwikkelen ons tot een prominente hub voor investeerders die met hun investeringen meetbare impact op samenleving en milieu willen hebben. Organisaties als DOEN Participaties (impactinvesteringsfonds voor duurzame en sociaal georiënteerde startups) en Oikocredit (een van ’s werelds grootste private

Onderwijsprofessional vindt eigen ICT-kennis veel beter dan die van collega

Onderwijsprofessional vindt eigen ICT-kennis veel beter dan die van collega

Maar liefst 87 procent van de onderwijsprofessionals in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs beoordeelt de eigen ICT-kennis als goed of heel goed. Slechts de helft geeft zijn collega’s eenzelfde beoordeling. Dit blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten liet uitvoeren onder 454 onderwijsprofessionals in het voortgezet onderwijs en mbo. Vijftien procent van de ondervraagden vindt de kennis

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest voor Orange Business Services

Sony kiest Orange Business Services om de communicatie-infrastructuur van haar twee grootste werkmaatschappijen te consolideren en te transformeren in een geharmoniseerd, toekomstbestendig netwerk voor een verbeterde gebruikerservaring over de hele wereld. Gebouwd op de Orange Flexible SD-WAN oplossing verbindt het nieuwe Sony netwerk meer dan vijfhonderd locaties in ruim vijftig landen in vijf continenten en

9 op 10 onderwijsprofessionals: “Binnen 5 jaar werk ik volledig in de cloud”

9 op 10 onderwijsprofessionals: “Binnen 5 jaar werk ik volledig in de cloud”

Ruim 47 procent van de Nederlandse onderwijsprofessionals denkt dat zijn of haar onderwijsinstelling binnen vijf jaar volledig vanuit de cloud werkt. Maar liefst 38 procent van de ondervraagden doet dit al. Dit blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten door PanelWizard liet uitvoeren onder 615 onderwijsprofessionals. Het lijkt erop dat de meeste respondenten dit een goede ontwikkeling

1 op 7 Nederlanders denkt dat algoritme kan beslissen of sollicitant geschikt is voor functie

1 op 7 Nederlanders denkt dat algoritme kan beslissen of sollicitant geschikt is voor functie

Maar liefst 15 procent van de Nederlanders denkt dat algoritmes zelfstandig kunnen beslissen of een kandidaat geschikt is voor een functie of niet. Dit blijkt uit onderzoek dat Brunel uitvoerde onder 998 sollicitanten. Een kwart van hen ziet de online sollicitatie zelfs als een volwaardige vervanger van de fysieke sollicitatie. Dat Nederlanders behoorlijk veel vertrouwen

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken