Burberry wijst retail de weg met flagship store

Het gaat slecht in de retail, dat is geen nieuws. Iedereen is het er wel over eens dat de oplossing van de malaise ligt in toepassing van technologische ontwikkelingen in winkels. Het Britse modehuis opent eind deze maand een winkel in Shanghai die laat zien waar het in de nabije toekomst heen kan gaan.

Je komt als kledingwinkel tegenwoordig niet meer weg met een winkel vol kledingrekken alleen, want dan kan de klant net zo goed online bestellen. Kledingwinkels van nu moeten een speciale ervaring bieden. Dat zit bij de nieuwe Burberry-winkel wel goed. Het begint al met de buitenkant: de store heeft een gevel die zich aanpast aan het natuurlijke licht. Binnen vindt de shopper veertig videoschermen en 130 audiospeakers. De kleding is uitgerust met radio-frequency identification technology (RFID), waarmee de consument toegang heeft tot multimedia content zoals beelden van de catwalk en productinformatie. Als de shopper een kledingstuk meeneemt naar een pashokje zorgt de RFID-technologie ervoor dat spiegels in beeldschermen veranderen, waarop de content is te zien.

Persoonlijke voorkeuren
De winkel heeft daarnaast mobiele kassa-opties en er is tracking-technology, waarmee verkopers toegang kunnen krijgen tot persoonlijke voorkeur van shoppers en hun winkelgeschiedenis. Dit alles wordt ondersteund door een samenwerking die Burberry is aangegaan met WeChat. Via deze chatdienst hebben klanten toegang tot unieke content, zoals foto’s en video’s. De flagshipstore wordt 24 april grootst geopend.

 

Auteur |   ·   woensdag 16 apr, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nederland wereldwijd zesde in Digital Quality of Life index

Nederland wereldwijd zesde in Digital Quality of Life index

Nederland staat wereldwijd op de zesde plaats wat betreft digitale levenskwaliteit. Dit blijkt uit het jaarlijkse Digital Quality of Life (DQL)-onderzoek in 85 landen van VPN-provider Surfshark in samenwerking met lokale partijen, waaronder het Nederlandse VPNdiensten.nl. Vooral op het gebied van internetkwaliteit en -veiligheid onderscheidt Nederland zich van andere staten. Op de aspecten internetbetaalbaarheid en

Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk wint STEAM Cup Challenge 2020

Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk wint STEAM Cup Challenge 2020

Het Christelijk College Nassau-Veluwe uit Harderwijk heeft dit jaar de STEAM Cup Challenge gewonnen. Met een Micro:bit, een minicomputer waarmee toepassingen kunnen worden gemaakt door hem eenvoudig te programmeren, ontwierpen zij het beste idee binnen het thema ‘Smart City’. De jury prees het winnende team om de slimme wisselwerking tussen een lagere uitstoot van broeikasgassen

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Door de huidige pandemie is Orange vastbesloten haar klanten ten alle tijden te verzekeren van de services en de beschikbaarheid van haar netwerken. Dit is de rol en verantwoordelijkheid van Orange Group als operator. Zowel in Frankrijk als in de rest van de wereld ondersteunt Orange haar particuliere en zakelijke klanten, evenals overheidsinstanties. Orange zorgt

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Online imago beïnvloedt sollicitatiegedrag driekwart werkzoekenden

Voor maar liefst 73 procent van de werkzoekende Nederlanders is een slecht online imago een goede reden om niet te solliciteren bij een potentiële werkgever. Dit blijkt uit onderzoek van vacaturezoekmachine Jobrapido, onder 500 Nederlandse sollicitanten. Van alle ondervraagden vindt 68 procent het online imago van een toekomstige werkgever belangrijk; een kwart van hen noemt het

Axivate Capital stelt per direct 10 miljoen euro beschikbaar voor health-sector

Axivate Capital stelt per direct 10 miljoen euro beschikbaar voor health-sector

Axivate Capital, opgericht door Bas Rasker (Eliza was here, Zoover.com en Weeronline.nl) en Andreas Ezinga (KPMG, Plain Vanilla Investments, Ballorig), stelt per direct een bedrag van tenminste 10 miljoen euro beschikbaar voor investeringen in de zorg. Axivate Health neemt actief deel in Nederlandse en Europese scale-ups op het gebied van innovatieve zorgtechnologie. Rutger van Zuidam,

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken