Burberry wijst retail de weg met flagship store

Het gaat slecht in de retail, dat is geen nieuws. Iedereen is het er wel over eens dat de oplossing van de malaise ligt in toepassing van technologische ontwikkelingen in winkels. Het Britse modehuis opent eind deze maand een winkel in Shanghai die laat zien waar het in de nabije toekomst heen kan gaan.

Je komt als kledingwinkel tegenwoordig niet meer weg met een winkel vol kledingrekken alleen, want dan kan de klant net zo goed online bestellen. Kledingwinkels van nu moeten een speciale ervaring bieden. Dat zit bij de nieuwe Burberry-winkel wel goed. Het begint al met de buitenkant: de store heeft een gevel die zich aanpast aan het natuurlijke licht. Binnen vindt de shopper veertig videoschermen en 130 audiospeakers. De kleding is uitgerust met radio-frequency identification technology (RFID), waarmee de consument toegang heeft tot multimedia content zoals beelden van de catwalk en productinformatie. Als de shopper een kledingstuk meeneemt naar een pashokje zorgt de RFID-technologie ervoor dat spiegels in beeldschermen veranderen, waarop de content is te zien.

Persoonlijke voorkeuren
De winkel heeft daarnaast mobiele kassa-opties en er is tracking-technology, waarmee verkopers toegang kunnen krijgen tot persoonlijke voorkeur van shoppers en hun winkelgeschiedenis. Dit alles wordt ondersteund door een samenwerking die Burberry is aangegaan met WeChat. Via deze chatdienst hebben klanten toegang tot unieke content, zoals foto’s en video’s. De flagshipstore wordt 24 april grootst geopend.

 

Auteur |   ·   woensdag 16 apr, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

58 procent ambtenaren niet bekend met plannen werkgever om te verduurzamen

58 procent ambtenaren niet bekend met plannen werkgever om te verduurzamen

58 procent van de ambtenaren is niet bekend met de plannen van zijn of haar organisatie om te verduurzamen. Dat blijkt uit onderzoek van het ICT-bedrijf Fujitsu Nederland onder 557 ambtenaren. Opvallend is dat een derde denkt dat het hun organisaties niet lukt om een bijdrage te leveren aan de doelstelling van het klimaatakkoord om

Equinix ontvangt LEED Gold duurzaamheidscertificaat voor nieuwste datacenter

Equinix ontvangt LEED Gold duurzaamheidscertificaat voor nieuwste datacenter

Datacenterbedrijf Equinix heeft voor AM4, haar nieuwste datacenter, het wereldwijd erkende duurzaamheidscertificaat LEED Gold ontvangen. Met dit prestigieuze certificaat loopt Equinix voorop in het verduurzamen van de datacenterbranche. In samenwerking met Royal HaskoningDHV zet Equinix met AM4 een hoge standaard neer voor huidige en toekomstige datacenters. Met het Leadership in Energy and Environmental Design (LEED)

Google kiest Equinix voor aanleg nieuw kabellandingsstation voor zeekabel tussen VS en Chili

Google kiest Equinix voor aanleg nieuw kabellandingsstation voor zeekabel tussen VS en Chili

Equinix is door Google gevraagd om het Cable Landings Station (CLS) voor de nieuwe Curie-zeekabel te bouwen in Los Angeles. Het is de eerste nieuwe onderzeese verbinding tussen de Verenigde Staten en Chili sinds 20 jaar. De kabel vernoemt naar Marie Curie, de bekende schei- en natuurkundige komt rechtstreeks aan land in het datacenter van

Directe data-uitwisseling essentieel voor verdere innovatie zorg

Directe data-uitwisseling essentieel voor verdere innovatie zorg

Binnen vijf jaar groeit de bandbreedte in de gezondheids- en life sciences-sector met 70 procent. Dit blijkt uit de Global Interconnection Index 2.0 (GXI 2.0) van Equinix. Als gevolg van technologische ontwikkelingen, aangepaste wet- en regelgeving en de benodigde kostenreductie neemt de vraag naar cloudoplossingen in de zorg substantieel toe. Zorginstellingen focussen daarmee weer meer op hun

Fujitsu voor derde keer op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Fujitsu voor derde keer op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Analistenbureau Gartner heeft Fujitsu voor de derde keer op rij erkend als leider in het laatste Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa. Ook kreeg Fujitsu van alle leveranciers de hoogste positie toegekend vanwege haar vermogen de eigen visie uit te voeren. Fujitsu hanteert een strategische benadering voor Managed Workplace Services, waarbij de focus

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken