Steeds meer Europese bedrijven raken gewend aan internet. Bedrijven gebruiken bijvoorbeeld social media, omdat steeds meer bedrijven hier de voordelen van inzien.
Internet wordt meer en meer een vestigingsplaats voor bedrijven. Steeds meer Europese bedrijven hebben een eigen website, zo blijkt uit onderzoek van het Europees Statistiekenbureau Eurostat. Van de Europese bedrijven met meer dan tien medewerkers heeft maar liefst 73 procent een eigen website en 30 procent van de bedrijven maakt gebruik van social media.
Eigen site
Uit het onderzoek kwam naar voren dat steeds meer bedrijven een eigen site hebben. Daarnaast valt op dat deze websites steeds meer mogelijkheden bieden voor de gebruikers ervan. Het online bestellen van producten wordt steeds populairder en daar spelen bedrijven goed op in. In Finland heeft maar liefst 94 procent van de bedrijven een eigen website. In Nederland en Duitsland ligt dit percentage op 84 procent.
Social Media
Bedrijven zien steeds meer de mogelijkheden die social media het bedrijf biedt. De sociale media worden ingezet voor het versterken en verbeteren van het bedrijfsimago op internet. Ongeveer 30 procent van de bedrijven maakt actief gebruik van social media. Facebook is het meest populair, gevolgd door Youtube en Twitter. Bijna de helft van de bedrijven in Nederland is actief op minimaal één sociaal netwerk.