Amerikaanse Wunderkind betreedt Nederlandse markt

Het van oorsprong Amerikaanse Wunderkind betreedt per direct de Nederlandse markt. Met meer dan 800 medewerkers wereldwijd en een omzet van ruim € 100 miljoen is de multinational toonaangevend op het gebied van performance gedreven marketing voor online retailers. Zo bedient het meer dan 1.200 klanten wereldwijd; in Europa werkt Wunderkind vanuit een UNESCO grachtenpand in Amsterdam onder meer voor Scotch & Soda, G-Star RAW en Clarins.

De technologie van Wunderkind koppelt anonieme websitebezoekers aan klantaccounts, waardoor e-tailers die klanten via hun eigen kanalen een volledig gepersonaliseerde ervaring kunnen bieden. “Het online advertentielandschap verandert snel”, zegt Wouter Koch, Country Manager Nederland bij Wunderkind. “Traditionele performance marketingkanalen staan onder druk door stijgende kosten, strengere privacyregelgeving én tracking cookies die volgend jaar verdwijnen. Hierdoor krijgen online retailers steeds minder waarde voor hun betaalde marketingkanalen en kunnen zij lastiger groeien. Omdat wij in tegenstelling tot andere partijen de focus leggen op opt-in first party data en kanalen, realiseren we tot tien procent extra online inkomsten voor onze klanten en behoren we voor hen tot de top-drie marketingkanalen.” 

Eerste Europese stap

Na zakelijke successen in de Verenigde Staten en Londen is de uitbreiding van Wunderkind naar de Europese Unie een logische stap. Koch verklaart de keuze voor Nederland: “De Nederlandse retailmarkt is digitaal zeer volwassen, wat onder meer blijkt uit het consumentengedrag en de grote landelijke e-commerce spelers. Juist vanwege die volwassenheid verwacht ik dat onze dienst gericht op owned communicatiekanalen hier welkom is. Zo zien we dat Nederlandse organisaties nu al flink inzetten op eigen databases en kanalen. Met behulp van onze technologie kunnen bedrijven eenvoudig personalisatie op schaal leveren, dus wij ondersteunen ze graag daarbij.”

Teamuitbreiding

Ondanks de krappe arbeidsmarkt wil Wunderkind het Nederlandse team in het komende jaar uitbreiden van zes tot twintig medewerkers. Koch: “In de afgelopen jaren zijn wij enorm gegroeid, zowel in het aantal medewerkers als in onze bedrijfsresultaten. Die groei willen wij in Europa doorzetten, wat alleen kan als wij ons ook als werkgever onderscheiden. Daarom beschouwen wij inclusie en werkgeluk als topprioriteit, wat we onder meer waarmaken met onze hoge score op de Corporate Equility Index. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het huidige team én alle toekomstige talenten van Wunderkind de leukste tech-werkgever van Nederland te maken, en zo de internationale groei voortzetten.”

Wulfric Light-Wilkinson, General Manager van Wunderkind International, voegt toe: “Dit is een belangrijke mijlpaal voor Wunderkind, want met de opkomende markt in Nederland staat het Amsterdamse kantoor centraal in onze bredere Europese uitbreidingsplannen. We kijken ernaar uit om onze diensten te introduceren bij een nieuwe selectie retailmarktleiders – en om lokaal digitaal talent te verwelkomen in ons snelgroeiende team.”

Auteur |   ·   dinsdag 10 mei, 2022

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

Iron Mountain Insight® SaaSplatform breidt mogelijkheden uit op AWS

Iron Mountain Insight® SaaSplatform breidt mogelijkheden uit op AWS

Iron Mountain (NYSE: IRM) – een wereldwijd toonaangevende aanbieder voor innovatieve diensten op het gebied van dataopslag, datacenter-infrastructuur, asset lifecycle management en informatiemanagement – kondigt aan dat haar content services platform, Iron Mountain InSight (InSight), nu beschikbaar is voor klanten als Software as a Service (SaaS)-dienst op Amazon Web Services (AWS). Met deze uitbreiding biedt

Helft Nederlanders vreest inbreuk privacy door slimme apparaten

Helft Nederlanders vreest inbreuk privacy door slimme apparaten

Maar liefst 48 procent van de Nederlanders is bang dat slimme apparaten in huis inbreuk kunnen maken op hun privacy. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1.035 Nederlanders van achttien jaar en ouder, uitgevoerd door Panelwizard. Ondanks deze angst verwacht een op de vijf respondenten dat zij binnen vijf jaar volledig zijn overgestapt op

Fujitsu ontwikkelt ’s werelds snelste 36 qubit kwantumsimulator

Fujitsu ontwikkelt ’s werelds snelste 36 qubit kwantumsimulator

Fujitsu heeft ’s werelds snelste kwantumcomputersimulator ontwikkeld die 36 qubit kwantumschakelingen kan verwerken op een clustersysteem met Fujitsu’s supercomputer PRIMEHPC FX 700. De supercomputer is uitgerust met dezelfde A64FX CPU die ’s werelds snelste supercomputer, Fugaku, aandrijft. De nieuwe kwantumsimulator kan de kwantumsimulatorsoftware Qulacs met hoge snelheid parallel uitvoeren, waarbij hij ongeveer twee keer zo

Werknemers voelen de last van ongelijkheid bij vergaderingen in een hybride werkomgeving

Werknemers voelen de last van ongelijkheid bij vergaderingen in een hybride werkomgeving

Nieuw Barco ClickShare-onderzoek toont aan dat bijna één op de drie werknemers moeite heeft om tijdens hybride vergaderingen te worden gehoord.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken