Burberry wijst retail de weg met flagship store

Het gaat slecht in de retail, dat is geen nieuws. Iedereen is het er wel over eens dat de oplossing van de malaise ligt in toepassing van technologische ontwikkelingen in winkels. Het Britse modehuis opent eind deze maand een winkel in Shanghai die laat zien waar het in de nabije toekomst heen kan gaan.

Je komt als kledingwinkel tegenwoordig niet meer weg met een winkel vol kledingrekken alleen, want dan kan de klant net zo goed online bestellen. Kledingwinkels van nu moeten een speciale ervaring bieden. Dat zit bij de nieuwe Burberry-winkel wel goed. Het begint al met de buitenkant: de store heeft een gevel die zich aanpast aan het natuurlijke licht. Binnen vindt de shopper veertig videoschermen en 130 audiospeakers. De kleding is uitgerust met radio-frequency identification technology (RFID), waarmee de consument toegang heeft tot multimedia content zoals beelden van de catwalk en productinformatie. Als de shopper een kledingstuk meeneemt naar een pashokje zorgt de RFID-technologie ervoor dat spiegels in beeldschermen veranderen, waarop de content is te zien.

Persoonlijke voorkeuren
De winkel heeft daarnaast mobiele kassa-opties en er is tracking-technology, waarmee verkopers toegang kunnen krijgen tot persoonlijke voorkeur van shoppers en hun winkelgeschiedenis. Dit alles wordt ondersteund door een samenwerking die Burberry is aangegaan met WeChat. Via deze chatdienst hebben klanten toegang tot unieke content, zoals foto’s en video’s. De flagshipstore wordt 24 april grootst geopend.

 

Auteur |   ·   woensdag 16 apr, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken