Amerikaanse Wunderkind betreedt Nederlandse markt

Het van oorsprong Amerikaanse Wunderkind betreedt per direct de Nederlandse markt. Met meer dan 800 medewerkers wereldwijd en een omzet van ruim € 100 miljoen is de multinational toonaangevend op het gebied van performance gedreven marketing voor online retailers. Zo bedient het meer dan 1.200 klanten wereldwijd; in Europa werkt Wunderkind vanuit een UNESCO grachtenpand in Amsterdam onder meer voor Scotch & Soda, G-Star RAW en Clarins.

De technologie van Wunderkind koppelt anonieme websitebezoekers aan klantaccounts, waardoor e-tailers die klanten via hun eigen kanalen een volledig gepersonaliseerde ervaring kunnen bieden. “Het online advertentielandschap verandert snel”, zegt Wouter Koch, Country Manager Nederland bij Wunderkind. “Traditionele performance marketingkanalen staan onder druk door stijgende kosten, strengere privacyregelgeving én tracking cookies die volgend jaar verdwijnen. Hierdoor krijgen online retailers steeds minder waarde voor hun betaalde marketingkanalen en kunnen zij lastiger groeien. Omdat wij in tegenstelling tot andere partijen de focus leggen op opt-in first party data en kanalen, realiseren we tot tien procent extra online inkomsten voor onze klanten en behoren we voor hen tot de top-drie marketingkanalen.” 

Eerste Europese stap

Na zakelijke successen in de Verenigde Staten en Londen is de uitbreiding van Wunderkind naar de Europese Unie een logische stap. Koch verklaart de keuze voor Nederland: “De Nederlandse retailmarkt is digitaal zeer volwassen, wat onder meer blijkt uit het consumentengedrag en de grote landelijke e-commerce spelers. Juist vanwege die volwassenheid verwacht ik dat onze dienst gericht op owned communicatiekanalen hier welkom is. Zo zien we dat Nederlandse organisaties nu al flink inzetten op eigen databases en kanalen. Met behulp van onze technologie kunnen bedrijven eenvoudig personalisatie op schaal leveren, dus wij ondersteunen ze graag daarbij.”

Teamuitbreiding

Ondanks de krappe arbeidsmarkt wil Wunderkind het Nederlandse team in het komende jaar uitbreiden van zes tot twintig medewerkers. Koch: “In de afgelopen jaren zijn wij enorm gegroeid, zowel in het aantal medewerkers als in onze bedrijfsresultaten. Die groei willen wij in Europa doorzetten, wat alleen kan als wij ons ook als werkgever onderscheiden. Daarom beschouwen wij inclusie en werkgeluk als topprioriteit, wat we onder meer waarmaken met onze hoge score op de Corporate Equility Index. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het huidige team én alle toekomstige talenten van Wunderkind de leukste tech-werkgever van Nederland te maken, en zo de internationale groei voortzetten.”

Wulfric Light-Wilkinson, General Manager van Wunderkind International, voegt toe: “Dit is een belangrijke mijlpaal voor Wunderkind, want met de opkomende markt in Nederland staat het Amsterdamse kantoor centraal in onze bredere Europese uitbreidingsplannen. We kijken ernaar uit om onze diensten te introduceren bij een nieuwe selectie retailmarktleiders – en om lokaal digitaal talent te verwelkomen in ons snelgroeiende team.”

Auteur |   ·   dinsdag 10 mei, 2022

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

IT’ers ervaren ongelijke behandeling op kantoor

IT’ers ervaren ongelijke behandeling op kantoor

Maar liefst 22 procent van de Nederlandse IT’ers ervaart een ongelijke behandeling tussen werknemers binnen hun organisatie.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken