Orange Business Services en Salesforce roepen op tot sociaal werkgeverschap

Orange Business Services, Salesforce en Cisco hebben zich net als tientallen scale-ups en duurzame partijen aangesloten bij WieZetJijOpEen.nu. Daarmee behoren zij tot de eerste honderd partijen die gezamenlijk oproepen tot solidair werkgeverschap via dit open platform. Dit initiatief van hypotheekadviesketen Viisi wordt ondersteund door onderzoeks- en adviesbureau Great Place To Work.

Partijen die zich hebben aangemeld zijn onder meer corporates als Unilever, maar ook Nederlandse MKB-bedrijven als payment serviceprovider Mollie, trainingsplatform Springest en marketingbureau Keytoe. Bovendien voelen veel impactpartijen zich verwant met de visie van de initiatiefnemers. Zo hebben zeepmaker Seepje, het circulaire jeansmerk MUD Jeans en huidverzorgingsmiddelproducent Naïf zich al aangesloten.

Salesforce
Salesforce herkent zich in de #PeopleFirst-aanpak van het platform en heeft zich deze week aangemeld. “Sinds de intrede van corona zijn we gefocust op de fysieke en mentale gezondheid van al onze collega’s en hun familie”, zegt Michiel van Vlimmeren, SVP en General Manager van Salesforce Nederland. Dit doet het technologiebedrijf onder andere door verschillende beloftes te doen. Van Vlimmeren: “We hebben onze medewerkers eind maart beloofd dat er de komende negentig dagen geen significante ontslagen zullen vallen. Ook zal Salesforce de on-site serviceproviders blijven betalen, zodat leveranciers hun medewerkers, die on-site diensten bij ons verlenen, hun normale salaris kunnen aanbieden.”

Mollie
Ook Mollie heeft zich aangemeld om te laten zien er ook in moeilijke tijden te zijn voor haar medewerkers. “De online aankopen zijn de afgelopen weken enorm toegenomen doordat de winkels gesloten zijn”, zegt Ingeborg van Harten, Head of People and Places bij Mollie. “Dit zorgt voor veel meer werk voor onze collega’s, die het niet gewend zijn om thuis te werken. Onze medewerkers zijn hard nodig en we doen van alles om ze thuis gemotiveerd aan het werk te houden en ze te bedanken voor hun enorme inzet. Zo bieden we onze medewerkers coaching en een luisterend oor, mochten ze dat nodig hebben in onzekere tijden.”

Great Place to Work
Bedrijven en organisaties die passen op dit platform mogen zichzelf of elkaar aanmelden. Dit kan via de website zelf. Artikelen over de deelnemende bedrijven die in de pers zijn verschenen, krijgen een plekje op de site zodat men elkaar kan inspireren en motiveren. “Deze werkgevers kiezen heel bewust voor een peoplefirst-strategie”, zegt René Brouwers, directeur van Great Place To Work. “Dat is de slimste strategie die je nu kunt voeren en die op de lange termijn het meeste oplevert. Geweldig te zien en bovenal complimenten voor hun lef hierin.” 

Negatieve aandacht
Tom van der Lubbe, co-founder van Viisi, is van mening dat er teveel aandacht gaat naar negatieve berichtgeving tijdens de coronacrisis. “Samen roepen we op tot meer solidariteit, uiteindelijk gaat het erom anderen te behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden. Dit geldt niet alleen werknemers maar ook voor toeleveranciers, klanten en andere businesspartners.”

Auteur |   ·   donderdag 23 apr, 2020

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Vier bewegingen binnen de techsector in 2025

Vier bewegingen binnen de techsector in 2025

Experts signaleren ontwikkelingen in AI, security en regelgeving Nieuwegein, 4 juni 2025 – AI, security en strengere regelgeving zetten de techsector op scherp. Dat bleek gisteren tijdens Experts Live Netherlands, een community kennisevenement rondom Microsoft technologie. Meer dan tweeduizend IT-professionals kwamen samen in het NBC Congrescentrum om te sparren, kennis te delen en bij te

Deep Sleep Technologies voert slaaponderzoek uit met nieuwe vorm van neurostimulatie technologie

Deep Sleep Technologies voert slaaponderzoek uit met nieuwe vorm van neurostimulatie technologie

Ondernemer Michiel Verstraten brengt nacht door in UvA-lab voor slaapmeting Amsterdam, 1 mei 2025 – Ondernemer Michiel Verstraten nam vannacht deel aan het slaaponderzoek van Deep Sleep Technologies, waarbij een nieuwe vorm van neurostimulatie technologie werd gebruikt. Het onderzoek vond plaats in het Sleep & Memory Lab van de Universiteit van Amsterdam, dat gespecialiseerd is

Aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld

Aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld

Het aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld. In het afgelopen jaar werd maar liefst 42 procent van alle meldingen van mens-tot-mens doorgegeven. Een jaar geleden bedroeg dit slechts 25 procent van alle meldingen. Dit blijkt uit een onderzoek van detacheringsbureau Linden-IT onder negentig Nederlandse bedrijven met een helpdesk.

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken