Fujitusu levert ETERNUS aan KLM Equipment Storages  

 

KLM Equipment Storages (KES) heeft gekozen voor de ETERNUS storage cluster van Fujitsu om het vliegverkeer op Schiphol zo goed mogelijk te laten verlopen. Met KES gaat Fujitsu proberen de verstoring van het vliegverkeer veroorzaakt door grondmateriaal te minimaliseren.

KES is als onafhankelijke dochter van KLM verantwoordelijk voor al het materiaal op de grond. Omdat eventuele downtime in een van zijn systemen kan leiden tot grote vertragingen, koos het bedrijf ervoor op zoek te gaan naar een vervanging van het (verouderde) storage platform.

ETERNUS
Door Fujitsu en SELECT Circle Partner SJ-Solutions werden twee Fujitsu ETERNUS DX100-systemen ontwikkeld en plaatst op twee locaties. Met deze oplossing werden hoge prestaties en schaalbare dataopslag voor belangrijke bedrijfsfuncties van KES mogelijk. Onderdeel hiervan zijn asset management, enterprise resource planning en kantoorapplicaties voor zijn ~150 medewerkers.

Betrouwbaarheid
Door in de ETERNUS storage cluster-architectuur twee devices te spiegelen, zorgt Fujitsu voor 24/7 beschikbaarheid. Erg belangrijk voor KES was full disaster recovery, dit houdt in dat wanneer een van de opslagsystemen uitvalt, een tweede systeem binnen vijf seconden alle processen overneemt. Niet alleen zijn de prestaties en betrouwbaarheid flink toegenomen, zo is het energieverbruik van de storagesystemen van KES met 40 procent afgenomen. “Alle kritische applicaties draaien nu twee keer sneller dan voorheen, waardoor gebruikers productiever zijn”, zegt Siwart van der Veen, Manager ICT bij KES. “Wij zijn zeer tevreden met de probleemloze overgang van het oude naar het nieuwe systeem, waaronder de migratie van 35 virtual machines en alle bijbehorende gegevens.”

 

 

 

Auteur |   ·   woensdag 10 jan, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld

Aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld

Het aantal persoonlijke meldingen bij Nederlandse servicedesks is in één jaar tijd bijna verdubbeld. In het afgelopen jaar werd maar liefst 42 procent van alle meldingen van mens-tot-mens doorgegeven. Een jaar geleden bedroeg dit slechts 25 procent van alle meldingen. Dit blijkt uit een onderzoek van detacheringsbureau Linden-IT onder negentig Nederlandse bedrijven met een helpdesk.

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken