KPN rolt landelijk wifi-netwerk uit

KPN is gestart met de uitrol van zijn wifi-netwerk in Nederland, via de routers van klanten. Daarmee gaat het de concurrentie met Ziggo en UPC aan op de draadloze markt.

Op routers van huidige klanten van KPN wordt een apart gastennetwerk geïnstalleerd, waardoor voorbijgangers die ook KPN-klant zijn, hiervan gebruik kunnen maken.

Hotspots in buitenland
Het project wordt uitgevoerd in samenwerking met het Spaanse bedrijf Fon, dat al een vergelijkbare dienst met providers in veel verschillende Europese landen aanbiedt. Eerder werd al gestart met een testfase, waardoor 250.000 hotspots actief zijn. Aan het eind van het jaar moet dat aantal zijn gegroeid tot rond de 1 miljoen.

Klanten die hun eigen internetverbinding delen zullen ook de buitenlandse Fon-hotspots kunnen gebruiken. Klanten kunnen ervoor kiezen om hun internetverbinding niet te delen, maar dan krijgen ze alleen in Nederland toegang tot de hotspots. Hetzelfde geldt voor klanten met alleen een mobiel abonnement.

Aanvulling op 4G
“Wij zetten niet zozeer in op wifi, maar het is eigenlijk bedoeld als aanvulling op ons 4G”, aldus een woordvoerder van KPN. Het bedrijf is koploper in Nederland als het gaat om het 4G-netwerk, maar is nog niet zo populair als bijvoorbeeld in de Verenigde Staten.

Auteur |   ·   vrijdag 4 jul, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken